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    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-30 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.40 / 5

게임 소개

나인 에스 테이츠. 미국 백작 혼자 하는 도시 건설 게임 18카드 가지고 놀았다. 9개의 에스테이트 카드가 구축 대상입니다. 도시 성벽, 성당, 성 등. 나머지 9개의 카드는 리소스와 빌드할 구조를 포함하는 Structures 덱을 구성합니다. Structures 데크를 여러 라운드로 나누어 하나 이상의 에스테이트를 만드는 데 필요한 구조물을 만드십시오. 목표는 두 개의 다른 시대로 구성된 경기에서 가장 많은 승점을 얻는 것입니다.

승점은 여러 가지 방법으로 부여된다.

Estate 카드 및 일부 구조 카드에 표시된 승리 포인트

+ 구축된 각 구조물에 대해 승점 1점

빌드된 각 중복 구조물에 대해 +1의 승리 포인트
각 라운드의 승점 -2


9계급 백작(Count of the Nine Estate)은 9백작을 18장으로 재실행한 것이다.

9계급 백작에게는 경험에 더 집중하고 싶었다. Count of Nine을 돌아보면 플레이어 경험이 약간 "궤도 위"인 것 같습니다. 일단 여러분이 만들 주요 구조물을 고르고 나면, 여러분은 그 주요 구조물을 만드는 데 필요한 것들을 찾게 될 것입니다. 9계급 백작에게 플레이어는 더 많은 자유를 얻게 되며, 경기 중에 몇 가지 전략적 결정을 내려야 한다. 그래서, 제가 CotNE에서 하려던 "경험"은 좀 더 전략적이고 "프리"는 컴팩트한 느낌의 단독 유로 게임인 것 같습니다.

—디자이너의 설명
Count of the Nine Estates is a solo city building game played with 18 cards. Nine Estate cards are your targets to build: City Walls, a Cathedral, a Castle, and more. The other 9 cards make up the Structures deck which contains resources plus structures to be built. Play through the Structures deck in multiple rounds to build the structures needed that will enable you to build one or more of the Estates. The goal is to score the most victory points in the game, which is made up of 2 separate eras.

Victory points are awarded several ways:

Victory points marked on the Estate cards and some of the structure cards

+ 1 victory point for each structure built

+1 victory point for each duplicate structure built
-2 victory points for each round played


Count of the Nine Estates is a 18-card reimplementation of Count of Nine.

For Count of the Nine Estates, I did want to focus more on the experience. Looking back on Count of Nine, it seemed the player experience was a bit "on rails": once you pick a major structure to build, you are going to find the stuff you need to build that major structure. For Count of the Nine Estates, the player will have more freedom, and will have to make a couple strategic decisions during a match. So, I guess the "experience" I was going for CotNE is: a more strategic and "free" feeling compact, solo euro game.

—description from the designer

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