-
BGG랭킹
BGG전체 : 26151
-
-
인원
4-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.67 / 5
-
디자이너
Terry Miller Associates
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 TV 프로그램 프렌즈 시즌 4의 12회에서 로스라는 캐릭터가 개발한 게임입니다. 그것은 쇼에 나오는 캐릭터들이 하는 것과 같은 게임이기 때문에 TV 시리즈 자체에 대한 지식이 필요하지 않다.
선수들은 두 팀으로 나뉘었다 - 소녀와 소년이 되기를 의도했지만, 이것은 보너스 질문에만 문제가 된다. 각 팀이 돌아가면서 네 가지 범주 중 하나로 상대 팀에 대한 예/아니오 질문에 대답합니다. "공포와 펫 피브즈", "고대사", "문학&인용문 " 및 "다 상대적인 얘기야. 이 방법은 예/아니오 카드를 아래를 향하여 제출하여 다른 팀의 정답을 동시에 표시하면 됩니다. 어떤 질문은 반대편 팀 구성원 한 명에 대한 질문이며(이 경우 답변하는 팀의 모든 구성원이 추측을 제출함), 어떤 질문은 스타일의 질문입니다.우리 중 누가... ?&. 이 경우 응답 팀은 상대 팀의 각 구성원에 대해 예/아니오 답변을 위해 협력합니다. 상대 팀에 대한 질문을 가장 많이 맞히고 경기 종료 시 가장 높은 점수를 합산하는 것이 목표다.
또한 보너스 라운드가 있는데, 이 게임은 남학생들이 여학생들에게 답하기 어려울 것으로 예상되지만 남학생들 스스로 답을 쉽게 알아야 하는 질문을 하도록 고안되었기 때문에, 그리고 그 반대의 경우도 마찬가지이다. 보너스 라운드는 시간이 정해지고 각 팀은 제한 시간 내에 최대한 많은 질문에 정답을 맞춥니다.
선수들은 두 팀으로 나뉘었다 - 소녀와 소년이 되기를 의도했지만, 이것은 보너스 질문에만 문제가 된다. 각 팀이 돌아가면서 네 가지 범주 중 하나로 상대 팀에 대한 예/아니오 질문에 대답합니다. "공포와 펫 피브즈", "고대사", "문학&인용문 " 및 "다 상대적인 얘기야. 이 방법은 예/아니오 카드를 아래를 향하여 제출하여 다른 팀의 정답을 동시에 표시하면 됩니다. 어떤 질문은 반대편 팀 구성원 한 명에 대한 질문이며(이 경우 답변하는 팀의 모든 구성원이 추측을 제출함), 어떤 질문은 스타일의 질문입니다.우리 중 누가... ?&. 이 경우 응답 팀은 상대 팀의 각 구성원에 대해 예/아니오 답변을 위해 협력합니다. 상대 팀에 대한 질문을 가장 많이 맞히고 경기 종료 시 가장 높은 점수를 합산하는 것이 목표다.
또한 보너스 라운드가 있는데, 이 게임은 남학생들이 여학생들에게 답하기 어려울 것으로 예상되지만 남학생들 스스로 답을 쉽게 알아야 하는 질문을 하도록 고안되었기 때문에, 그리고 그 반대의 경우도 마찬가지이다. 보너스 라운드는 시간이 정해지고 각 팀은 제한 시간 내에 최대한 많은 질문에 정답을 맞춥니다.
This is a game invented by the character Ross in episode 12 of the fourth season of the TV program Friends. It is the same game as played by the characters on the show and as such does not require any knowledge of the TV series itself.
The players split into two teams - intended to be girls and boys, but this only matters for the bonus questions. Each team takes it in turns to answer yes/no questions about the opposite team in one of four categories: "Fears and Pet Peeves", "Ancient History", "Literature" and "It's all Relative". This is done by submitting Yes/No cards face down for simultaneous reveal with the correct answer(s) from the other team. Some questions are about one member of the opposite team - in which case all members of the answering team submit a guess - and some questions are of the style "Which of us...?", in which case the answering team collaborates for a yes/no answer for each member of the opposite team. The goal is to answer the most questions correctly about the other team and have the highest points total at the end of the game.
There is also a bonus round - and here the gender divide does matter, because the game is designed so that the boys are asking the girls questions that are supposedly hard for the girls to answer but that the boys themselves should easily know the answer to, and vice versa (no answers are provided for the bonus questions). The bonus round is timed and each team answers as many questions correctly as they can within the time limit.
The players split into two teams - intended to be girls and boys, but this only matters for the bonus questions. Each team takes it in turns to answer yes/no questions about the opposite team in one of four categories: "Fears and Pet Peeves", "Ancient History", "Literature" and "It's all Relative". This is done by submitting Yes/No cards face down for simultaneous reveal with the correct answer(s) from the other team. Some questions are about one member of the opposite team - in which case all members of the answering team submit a guess - and some questions are of the style "Which of us...?", in which case the answering team collaborates for a yes/no answer for each member of the opposite team. The goal is to answer the most questions correctly about the other team and have the highest points total at the end of the game.
There is also a bonus round - and here the gender divide does matter, because the game is designed so that the boys are asking the girls questions that are supposedly hard for the girls to answer but that the boys themselves should easily know the answer to, and vice versa (no answers are provided for the bonus questions). The bonus round is timed and each team answers as many questions correctly as they can within the time limit.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
536
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
376
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18