-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
3-10 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jesse Lipscombe
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Not That Funny는 소외된 집단과 개인을 향한 일상적인 농담과 미세한 공격 뒤에 숨겨진 해로운 진실을 밝히기 위해 고안된 테이블 상판 게임이다. 이 경기를 하기 위해서는 최소 3명의 선수가 필요하다.
각 선수는 시작할 7장의 응답 카드를 선택해야 하며, 각 라운드가 시작되기 전에 항상 그 양을 가지고 있어야 한다. 각 플레이어는 게임을 시작할 때 타임아웃 카드를 하나씩 선택하고, 게임이 너무 불타오를 때를 대비해서 편리하게 보관한다.
가장 키가 작은 사람이 "selector로 게임을 시작합니다." 매 라운드 후, 선택자의 오른쪽에 있는 사람이 게임이 끝날 때까지 임무를 맡게 됩니다. 선택자는 라운드 시작 시 데크 위에서 상황 카드 하나를 선택하고 큰 소리로 읽습니다. 그런 다음 각 플레이어가 가장 적합하다고 생각되는 응답 카드를 선택한 후 선택기에 조심스럽게 넘깁니다. 선택자는 "최고의"인용 카드를 선택하면, 그 플레이어는 1점을 얻게 됩니다.
선택한 카드가 NTF(Not That Funny) 응답 카드인 경우 다른 포인트를 사용할 수 있습니다. NTF 카드를 놓은 플레이어를 제외한 모든 플레이어는 선택자에게 해당 문구가 유해하거나 문제가 있는 이유를 설명할 수 있습니다. 선택자는 어떤 설명이 가장 정확한지 결정하고 플레이어에게 보너스 포인트를 부여한다. 셀렉터가 정답을 맞춘 선수가 없다고 판단하면 NTF 응답 카드를 놓은 선수에게 가산점이 부여된다.
점수를 유지하는 가장 좋은 방법은 점수를 획득한 플레이어에게 우승 응답 카드와 NTF 응답 카드를 돌려주는 것입니다. 우리는 게임에서 이길 수 있는 10점을 제안합니다. 그러나, 당신은 당신이 얼마나 오래 게임을 하고 싶은지에 따라 더 높은 점수와 더 낮은 점수의 목표를 선택할 수 있습니다.
—출판사의 설명
각 선수는 시작할 7장의 응답 카드를 선택해야 하며, 각 라운드가 시작되기 전에 항상 그 양을 가지고 있어야 한다. 각 플레이어는 게임을 시작할 때 타임아웃 카드를 하나씩 선택하고, 게임이 너무 불타오를 때를 대비해서 편리하게 보관한다.
가장 키가 작은 사람이 "selector로 게임을 시작합니다." 매 라운드 후, 선택자의 오른쪽에 있는 사람이 게임이 끝날 때까지 임무를 맡게 됩니다. 선택자는 라운드 시작 시 데크 위에서 상황 카드 하나를 선택하고 큰 소리로 읽습니다. 그런 다음 각 플레이어가 가장 적합하다고 생각되는 응답 카드를 선택한 후 선택기에 조심스럽게 넘깁니다. 선택자는 "최고의"인용 카드를 선택하면, 그 플레이어는 1점을 얻게 됩니다.
선택한 카드가 NTF(Not That Funny) 응답 카드인 경우 다른 포인트를 사용할 수 있습니다. NTF 카드를 놓은 플레이어를 제외한 모든 플레이어는 선택자에게 해당 문구가 유해하거나 문제가 있는 이유를 설명할 수 있습니다. 선택자는 어떤 설명이 가장 정확한지 결정하고 플레이어에게 보너스 포인트를 부여한다. 셀렉터가 정답을 맞춘 선수가 없다고 판단하면 NTF 응답 카드를 놓은 선수에게 가산점이 부여된다.
점수를 유지하는 가장 좋은 방법은 점수를 획득한 플레이어에게 우승 응답 카드와 NTF 응답 카드를 돌려주는 것입니다. 우리는 게임에서 이길 수 있는 10점을 제안합니다. 그러나, 당신은 당신이 얼마나 오래 게임을 하고 싶은지에 따라 더 높은 점수와 더 낮은 점수의 목표를 선택할 수 있습니다.
—출판사의 설명
Not That Funny is a tabletop game designed to uncover the damaging truths behind everyday jokes and microaggressions directed at marginalized groups and individuals. A minimum of three players are needed to play this game.
Each player should select seven Response Cards to start, and should always have that amount before the start of each round. Each player selects one Time-Out Card at the start of the game, and keeps it handy in case the game gets a little too fiery.
The shortest person will start the game as the "selector." After each round, the person to the selector's right will take on that duty—and so on, until the game ends. The selector chooses one Situation Card from the top of the deck at the start of the round, and reads it out loud. Then, each player picks the Response Card they think fits best, and discreetly hands it over to the selector. The selector chooses "the best" Response Card, and that player is awarded one point.
If the chosen card is an NTF (Not That Funny) Response Card, another point is up for grabs. All players EXCEPT the player that laid the NTF card can attempt to explain to the selector why the phrase is harmful or problematic. The selector decides which of the explanations is the most accurate, and awards that player a bonus point. If the selector determines that none of the players were able to answer correctly, the player that laid the NTF Response Card will be awarded the extra point.
The best way to keep score is to return the winning Response Card and NTF Response Card to the player that earned the point. We suggest 10 points to win the game. However, you can choose a higher or lower point goal depending on how long you want to play.
—description from the publisher
Each player should select seven Response Cards to start, and should always have that amount before the start of each round. Each player selects one Time-Out Card at the start of the game, and keeps it handy in case the game gets a little too fiery.
The shortest person will start the game as the "selector." After each round, the person to the selector's right will take on that duty—and so on, until the game ends. The selector chooses one Situation Card from the top of the deck at the start of the round, and reads it out loud. Then, each player picks the Response Card they think fits best, and discreetly hands it over to the selector. The selector chooses "the best" Response Card, and that player is awarded one point.
If the chosen card is an NTF (Not That Funny) Response Card, another point is up for grabs. All players EXCEPT the player that laid the NTF card can attempt to explain to the selector why the phrase is harmful or problematic. The selector decides which of the explanations is the most accurate, and awards that player a bonus point. If the selector determines that none of the players were able to answer correctly, the player that laid the NTF Response Card will be awarded the extra point.
The best way to keep score is to return the winning Response Card and NTF Response Card to the player that earned the point. We suggest 10 points to win the game. However, you can choose a higher or lower point goal depending on how long you want to play.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
537
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
377
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18