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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-75 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
-
인원
게임 소개
'황금의 전설'에서 플레이어들은 고대 사원에서 잊혀진 문명의 부를 찾고 있습니다. 거대한 육각형 맵의 여러 모서리에서 여러분과 동료 보물 사냥꾼들이 가장 많은 보물을 차지하기 위해 경쟁합니다.
승리를 위해서는 체력이 남아 있고 유물, 보물, 아이템 카드 등에서 가장 많은 승리 포인트를 얻은 상태에서 지도 밖으로 나와야 한다. 손 크기가 제한적이기 때문에 Treasure와 Artifacts의 균형을 맞춰야 합니다. 65개의 육각형 지도 타일의 꼬인 복도를 통해 가장 많은 보물이 있는 중앙으로 이동하세요. 각 타일은 플레이어가 차례에 따라 작성한 이벤트 카드에 의해 발생하는 위험 또는 트랩을 제시한다.
이벤트 카드를 선택한 후, 플레이어는 한 차례에 한 번의 자유 동작을 가지게 되며, 보물 카드나 아이템 카드를 모으거나 새로운 타일을 드러내는 맵을 통해 치유하거나 이동할 수 있습니다. 모든 동굴 진입 이벤트마다 가장 낮은 번호의 타일이 지도에서 제거됩니다. 당신의 탈출을 서두르기 위해, 당신은 두 번째 행동과 건강을 교환하기를 원할지도 모릅니다. 첫 번째 출구가 될 만큼 빠르지 않다면 지도가 빠른 속도로 분해되기 시작하면서 출구를 찾기 위해 질주하는 자신을 발견하게 될 것이다.
여러분은 탈출에 가까워졌을지도 모르지만, 여러분이 밧줄 아이템 카드가 없는 핏 해저드를 내려다보면서 여러분의 제거를 막기 위해 여러분의 건강을 관리하는 것은 여러분을 느리게 할 수도 있습니다. 하지만, 다시, 다른 보물 사냥꾼들은 얼마나 멀리 떨어져 있을까요? 다가오는 이벤트 카드에 위험 요소가 있나요? 당신 길에 일주일짜리 타일이 깔리려고 하나요? 타일에 들어가서 체력을 회복할 수 있나요? 로프를 찾으려고 아이템 카드를 그리시나요?
—출판사 설명
승리를 위해서는 체력이 남아 있고 유물, 보물, 아이템 카드 등에서 가장 많은 승리 포인트를 얻은 상태에서 지도 밖으로 나와야 한다. 손 크기가 제한적이기 때문에 Treasure와 Artifacts의 균형을 맞춰야 합니다. 65개의 육각형 지도 타일의 꼬인 복도를 통해 가장 많은 보물이 있는 중앙으로 이동하세요. 각 타일은 플레이어가 차례에 따라 작성한 이벤트 카드에 의해 발생하는 위험 또는 트랩을 제시한다.
이벤트 카드를 선택한 후, 플레이어는 한 차례에 한 번의 자유 동작을 가지게 되며, 보물 카드나 아이템 카드를 모으거나 새로운 타일을 드러내는 맵을 통해 치유하거나 이동할 수 있습니다. 모든 동굴 진입 이벤트마다 가장 낮은 번호의 타일이 지도에서 제거됩니다. 당신의 탈출을 서두르기 위해, 당신은 두 번째 행동과 건강을 교환하기를 원할지도 모릅니다. 첫 번째 출구가 될 만큼 빠르지 않다면 지도가 빠른 속도로 분해되기 시작하면서 출구를 찾기 위해 질주하는 자신을 발견하게 될 것이다.
여러분은 탈출에 가까워졌을지도 모르지만, 여러분이 밧줄 아이템 카드가 없는 핏 해저드를 내려다보면서 여러분의 제거를 막기 위해 여러분의 건강을 관리하는 것은 여러분을 느리게 할 수도 있습니다. 하지만, 다시, 다른 보물 사냥꾼들은 얼마나 멀리 떨어져 있을까요? 다가오는 이벤트 카드에 위험 요소가 있나요? 당신 길에 일주일짜리 타일이 깔리려고 하나요? 타일에 들어가서 체력을 회복할 수 있나요? 로프를 찾으려고 아이템 카드를 그리시나요?
—출판사 설명
In Legends of Gold players are seeking the wealth of a forgotten civilization in an the ancient temple. You and your fellow treasure hunters compete for the most treasure, entering from different corners of the large hexagonal map.
To be victorious, you must make it out of the map with health remaining and the most victory points found on artifact, treasure and item cards. With a limited hand size, you'll need to balance Treasure and Artifacts with the item cards you'll need to get out alive. Navigate through the twisted corridors of the 65 hexagonal map tiles to get to the center where the most treasure lies. Each tile will either present a hazard or a trap sprung by an event card drafted by a player on their turn.
After choosing an event card, players will have one free action per turn, choose to either gather treasure or item cards, heal or move through the map revealing new tiles. On every cave-in event the lowest numbered tile is removed from the map. To hasten your escape, you may wish to trade a health for a second action. If you're not fast enough to be the first one out, you'll find yourself racing to find an exit as the map begins to disintegrate at an accelerated rate.
You may be close to making it out, but managing your health to prevent your elimination may slow you down as you stare down at a pit hazard with no rope item card, but then again, how far are the other treasure hunters? Are there any dangers in the upcoming event cards? Is there a week tile about to cave in on your path? Can you take the loss of health by entering the tile? Do you draw Item cards looking for a rope?
—description from publisher
To be victorious, you must make it out of the map with health remaining and the most victory points found on artifact, treasure and item cards. With a limited hand size, you'll need to balance Treasure and Artifacts with the item cards you'll need to get out alive. Navigate through the twisted corridors of the 65 hexagonal map tiles to get to the center where the most treasure lies. Each tile will either present a hazard or a trap sprung by an event card drafted by a player on their turn.
After choosing an event card, players will have one free action per turn, choose to either gather treasure or item cards, heal or move through the map revealing new tiles. On every cave-in event the lowest numbered tile is removed from the map. To hasten your escape, you may wish to trade a health for a second action. If you're not fast enough to be the first one out, you'll find yourself racing to find an exit as the map begins to disintegrate at an accelerated rate.
You may be close to making it out, but managing your health to prevent your elimination may slow you down as you stare down at a pit hazard with no rope item card, but then again, how far are the other treasure hunters? Are there any dangers in the upcoming event cards? Is there a week tile about to cave in on your path? Can you take the loss of health by entering the tile? Do you draw Item cards looking for a rope?
—description from publisher
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