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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-26 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Anthony Apostolico
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아티스트
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인원
게임 소개
클래식 F1은 포뮬러 원 자동차 경주를 랩 바이 랩으로 재현한 것이다. 이 게임은 포뮬러 원 챔피언 33명과 2019년부터 활동한 모든 드라이버들이 함께 한다. 매년, 각 드라이버의 자동차와 컨스트럭터가 개별적으로 대표되어 스포츠 역사에 걸쳐 정규화되기 때문에, 예를 들어, Fangio, Stewart, Senna, Hamilton은 그들이 경력 동안 운전한 어떤 차에서도 정면 대결을 할 수 있습니다.
1950년대 이전 버전의 드라이버도 누볼라리, 로즈마이어, 위밀과 같은 위대한 드라이버들을 포함하여 10년 단위로 추가 사용이 가능하다.
각 드라이버 카드는 스피드 & 전술, 예선, 가장 빠른 랩, 패스, 방어, 빗길에서의 능력, 사고 및 잠재적인 기계적 문제에 대한 등급이 있습니다. 빠른 트랙에서 뛰어난 스피디한 드라이버들은 이곳에서 똑같이 하고, 전술가들은 모나코처럼 통과하기 힘든 트랙에서 그들의 가치를 보여줄 것이다. 사고가 나기 쉬운 운전자들은 다른 사람들보다 더 많은 문제를 겪을 것이고 기계적인 문제로 고장나기 쉬운 자동차들은 완주하는데 어려움을 겪을 것이다.
2019년의 각 트랙은 다이롤을 기반으로 레이스 동안 경기를 결정할 자체 차트를 나타낸다. 이러한 결과는 트랙 차트에 대한 추가 점검을 요구하거나 하나 이상의 랩에 걸친 트랙 동작에 대한 하나 이상의 운전자 등급을 검토해야 할 수 있습니다. 빠른 운전자를 선호하는 트랙은 그렇게 할 것이고, 자동차와 스쿼의 내구성을 테스트하는 트랙은 더 많은 기계적 점검을 할 것이다. 각 트랙에는 고유의 역사적인 날씨 점검 기능이 있습니다. 헝가로링과 같은 트랙은 패스 기회가 거의 없는 반면, 몬자는 더 많은 기회를 가질 것이다. 일부 트랙은 운전자에게 하나 또는 두 개의 정지 피트 전략을 위한 옵션을 제공합니다. 트랙 세트 2는 브렘가르텐, 디트로이트, 트램블란트 산, 누르버그링 & 인용구를 포함한 20개의 클래식 서킷을 추가로 제공한다.노르트슐라이프
운전자, 자동차 및 서킷 다양성, 예선, 랩 1의 혼돈, 사고, 안전 자동차 및 고장 등 F1의 모든 측면이 여기에 있습니다. 예선은 30분 정도 소요되며 레이스는 약 1시간 30분 정도 소요된다. 트랙에서 이동하지 않고 다이 롤의 결과에 따라 운전자/차량 등급뿐만 아니라 사용된 특정 레이스 트랙과 상호 참조되는 각 자동차/운전자용 &ldqu;공간 이동&rdqu;을 계산합니다. 각 턴 후의 위치는 리더의 일정 시간 뒤에 있고, 미리 정해진 랩을 완료한 후 선두에 있는 운전자가 레이스를 우승한다. 광범위한 무작위 및 그렇게 무작위적이지 않은 결과는 두 인종을 동일하게 만들지 않는다.
이 게임이 제공하는 것처럼 스포츠&스쿼의 역사를 자세히 묘사한 적은 없었다.
1950년대 이전 버전의 드라이버도 누볼라리, 로즈마이어, 위밀과 같은 위대한 드라이버들을 포함하여 10년 단위로 추가 사용이 가능하다.
각 드라이버 카드는 스피드 & 전술, 예선, 가장 빠른 랩, 패스, 방어, 빗길에서의 능력, 사고 및 잠재적인 기계적 문제에 대한 등급이 있습니다. 빠른 트랙에서 뛰어난 스피디한 드라이버들은 이곳에서 똑같이 하고, 전술가들은 모나코처럼 통과하기 힘든 트랙에서 그들의 가치를 보여줄 것이다. 사고가 나기 쉬운 운전자들은 다른 사람들보다 더 많은 문제를 겪을 것이고 기계적인 문제로 고장나기 쉬운 자동차들은 완주하는데 어려움을 겪을 것이다.
2019년의 각 트랙은 다이롤을 기반으로 레이스 동안 경기를 결정할 자체 차트를 나타낸다. 이러한 결과는 트랙 차트에 대한 추가 점검을 요구하거나 하나 이상의 랩에 걸친 트랙 동작에 대한 하나 이상의 운전자 등급을 검토해야 할 수 있습니다. 빠른 운전자를 선호하는 트랙은 그렇게 할 것이고, 자동차와 스쿼의 내구성을 테스트하는 트랙은 더 많은 기계적 점검을 할 것이다. 각 트랙에는 고유의 역사적인 날씨 점검 기능이 있습니다. 헝가로링과 같은 트랙은 패스 기회가 거의 없는 반면, 몬자는 더 많은 기회를 가질 것이다. 일부 트랙은 운전자에게 하나 또는 두 개의 정지 피트 전략을 위한 옵션을 제공합니다. 트랙 세트 2는 브렘가르텐, 디트로이트, 트램블란트 산, 누르버그링 & 인용구를 포함한 20개의 클래식 서킷을 추가로 제공한다.노르트슐라이프
운전자, 자동차 및 서킷 다양성, 예선, 랩 1의 혼돈, 사고, 안전 자동차 및 고장 등 F1의 모든 측면이 여기에 있습니다. 예선은 30분 정도 소요되며 레이스는 약 1시간 30분 정도 소요된다. 트랙에서 이동하지 않고 다이 롤의 결과에 따라 운전자/차량 등급뿐만 아니라 사용된 특정 레이스 트랙과 상호 참조되는 각 자동차/운전자용 &ldqu;공간 이동&rdqu;을 계산합니다. 각 턴 후의 위치는 리더의 일정 시간 뒤에 있고, 미리 정해진 랩을 완료한 후 선두에 있는 운전자가 레이스를 우승한다. 광범위한 무작위 및 그렇게 무작위적이지 않은 결과는 두 인종을 동일하게 만들지 않는다.
이 게임이 제공하는 것처럼 스포츠&스쿼의 역사를 자세히 묘사한 적은 없었다.
Classic F1 is a lap by lap reproduction of Formula One auto racing. The game comes with all 33 Formula One champs, as well as all the active drivers from 2019. Every year, car, and constructor for each driver is represented individually and normalized across the history of the sport so you can match, for example, Fangio, Stewart, Senna or Hamilton head-to-head in any car they drove during their careers.
Additional drivers are also available by decade, including a pre-1950s set including such greats as Nuvolari, Rosemeyer and Wimille.
Each driver card has ratings for speed & tactics, qualifying, fastest laps, passing, defending, ability in the rain, accidents and potential mechanical issues, to name but a few. Speedy drivers who excel on fast tracks will do the same here, while tacticians will show their worth on hard to pass tracks like Monaco. Drivers prone to accidents will have more issues than others and cars prone to breaking down with mechanical issues will have difficulty finishing a race.
Each of the tracks from 2019 are represented their own chart which will determine the events during the race based on a die roll. These results may require further checks to the track chart or examining one or more driver ratings for the track action over one or more laps. Tracks that favor a fast driver will do so, while tracks that test a car’s endurance will have more mechanical checks. Each track has its own historic weather check. The ability to pass on the various tracks is represented as well; tracks like Hungaroring will have few passing opportunities, while Monza will have more chances. Some tracks also give the driver the option for a one or two stop pit strategy. No two tracks are alike and the Track Set 2 provides an additional 20 classic circuits including Bremgarten, Detroit, Mt. Tremblant and the daunting Nurburgring "Nordschleife."
Every aspect of F1 is here - driver, car & circuit variety, qualifying, the chaos of lap one, accidents, safety cars and breakdowns. Qualifying takes about a half hour to run; a race can be run in roughly an hour and a half. There is some basic math involved, as you do not move on a track but rather, calculate the number of “spaces moved” for each car/driver, based on the results of a die roll, cross-referenced against the specific race track used as well as the driver/car ratings. The positions after each turn represent a certain amount of time behind the leader and after a pre-determined number of laps have been completed the driver in the lead wins the race. The broad range of random and not-so-random results make no two races the same.
There has never been as detailed a representation of the sport’s history as this game offers.
Additional drivers are also available by decade, including a pre-1950s set including such greats as Nuvolari, Rosemeyer and Wimille.
Each driver card has ratings for speed & tactics, qualifying, fastest laps, passing, defending, ability in the rain, accidents and potential mechanical issues, to name but a few. Speedy drivers who excel on fast tracks will do the same here, while tacticians will show their worth on hard to pass tracks like Monaco. Drivers prone to accidents will have more issues than others and cars prone to breaking down with mechanical issues will have difficulty finishing a race.
Each of the tracks from 2019 are represented their own chart which will determine the events during the race based on a die roll. These results may require further checks to the track chart or examining one or more driver ratings for the track action over one or more laps. Tracks that favor a fast driver will do so, while tracks that test a car’s endurance will have more mechanical checks. Each track has its own historic weather check. The ability to pass on the various tracks is represented as well; tracks like Hungaroring will have few passing opportunities, while Monza will have more chances. Some tracks also give the driver the option for a one or two stop pit strategy. No two tracks are alike and the Track Set 2 provides an additional 20 classic circuits including Bremgarten, Detroit, Mt. Tremblant and the daunting Nurburgring "Nordschleife."
Every aspect of F1 is here - driver, car & circuit variety, qualifying, the chaos of lap one, accidents, safety cars and breakdowns. Qualifying takes about a half hour to run; a race can be run in roughly an hour and a half. There is some basic math involved, as you do not move on a track but rather, calculate the number of “spaces moved” for each car/driver, based on the results of a die roll, cross-referenced against the specific race track used as well as the driver/car ratings. The positions after each turn represent a certain amount of time behind the leader and after a pre-determined number of laps have been completed the driver in the lead wins the race. The broad range of random and not-so-random results make no two races the same.
There has never been as detailed a representation of the sport’s history as this game offers.
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