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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-0 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Terry Goodchild
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임에서는 144장의 카드를 받아 2개의 챈스(정말 좋은 득점 찬스)와 하프챈스(장타 득점 찬스)로 나뉜다. 각 팀은 단순히 홈과 원정에서 득점과 허용 득점에 따라 등급이 매겨진다. 각 팀은 골을 넣었을 때 누가 골을 넣느냐에 따라 등급이 더 매겨진다.
팀의 득점 등급과 상대 팀의 허용된 득점에 따라 각 팀은 경기당 가능한 일정 수의 기회를 얻게 된다. 그 모든 찬스가 한 경기에 올라오지 않고, 상대보다 한 경기에서 더 많은 총 찬스를 가지고 있음에도 불구하고, 불운의 연속이 큰 이변으로 이어질 수 있다는 것이 요령이다. 플레이어는 두 개의 6면 주사위를 굴려 그 기간 동안 무슨 일이 일어나는지 확인합니다(6번 중 1번은 찬스, 6번 중 1번은 하프 찬스, 4번은 아무것도 얻지 못함). 당신은 가능한 찬스가 다 떨어질 때까지 경기의 반을 굴립니다.
예: 한 팀은 7번의 기회가 있고, 다른 팀은 3번의 기회가 있습니다. 주사위 굴리기는 총 10개로 한 게임 반을 구성한다. 5나 6을 굴리면 FAC를 뒤집으면 주사위가 추가로 굴러가 승부를 가립니다.
Chance와 Half-Chance 카드에는 설명적인 플레이 콜이 있어 경기의 하이라이트 릴을 보는 느낌을 받을 수 있습니다. 당신은 높은 득점권 슛아웃과 수비의 교착상태를 겪게 될 것이다.
다음 항목이 포함됩니다.
*128개 경쟁 팀을 식별하고 등급을 매기는 데 사용되는 124개 팀 표시 카드
실축한 슛과 경기 중 득점을 결정하는 데 사용되는 다양한 색깔의 주사위 16개. 팀 등급에 따라 주사위 굴리기 횟수가 결정됩니다. 5가 목표인 반면 6은 항상 목표입니다.
매치 다이 차트(Match Die Chart)를 각 팀의 등급과 상호 참조한다.
이미지를 추가하는 목표 미스 차트;
이미지에 추가되는 목표 설명 차트.
규칙집; 그리고 F를 변환하는 방법에 대한 설명. 다양한 규모의 리그에 대한 컵 시스템.
이 게임은 또한 일반 플레이 카드 한 벌이 필요하며, 이 카드들은 당신이 게임과 함께 주문하거나 스스로 공급받을 수 있다.
—사용자 요약
팀의 득점 등급과 상대 팀의 허용된 득점에 따라 각 팀은 경기당 가능한 일정 수의 기회를 얻게 된다. 그 모든 찬스가 한 경기에 올라오지 않고, 상대보다 한 경기에서 더 많은 총 찬스를 가지고 있음에도 불구하고, 불운의 연속이 큰 이변으로 이어질 수 있다는 것이 요령이다. 플레이어는 두 개의 6면 주사위를 굴려 그 기간 동안 무슨 일이 일어나는지 확인합니다(6번 중 1번은 찬스, 6번 중 1번은 하프 찬스, 4번은 아무것도 얻지 못함). 당신은 가능한 찬스가 다 떨어질 때까지 경기의 반을 굴립니다.
예: 한 팀은 7번의 기회가 있고, 다른 팀은 3번의 기회가 있습니다. 주사위 굴리기는 총 10개로 한 게임 반을 구성한다. 5나 6을 굴리면 FAC를 뒤집으면 주사위가 추가로 굴러가 승부를 가립니다.
Chance와 Half-Chance 카드에는 설명적인 플레이 콜이 있어 경기의 하이라이트 릴을 보는 느낌을 받을 수 있습니다. 당신은 높은 득점권 슛아웃과 수비의 교착상태를 겪게 될 것이다.
다음 항목이 포함됩니다.
*128개 경쟁 팀을 식별하고 등급을 매기는 데 사용되는 124개 팀 표시 카드
실축한 슛과 경기 중 득점을 결정하는 데 사용되는 다양한 색깔의 주사위 16개. 팀 등급에 따라 주사위 굴리기 횟수가 결정됩니다. 5가 목표인 반면 6은 항상 목표입니다.
매치 다이 차트(Match Die Chart)를 각 팀의 등급과 상호 참조한다.
이미지를 추가하는 목표 미스 차트;
이미지에 추가되는 목표 설명 차트.
규칙집; 그리고 F를 변환하는 방법에 대한 설명. 다양한 규모의 리그에 대한 컵 시스템.
이 게임은 또한 일반 플레이 카드 한 벌이 필요하며, 이 카드들은 당신이 게임과 함께 주문하거나 스스로 공급받을 수 있다.
—사용자 요약
In the game, you get 144 cards, split into 2 decks of Chances (really good scoring chances), and Half-Chances (long shot scoring chances). Teams are rated simply for goals scored and goals allowed, home and away. Each team is rated further for who scores the team's goals when a goal is scored.
Depending on the goals scored rating of the team and the goals allowed rating of the opponent, each team will get a certain number of possible chances per game. The trick is that not all those chances will come up in a game and, despite having more possible total chances in a match than the opposition, a streak of bad luck could lead to the big upset. Players roll two six sided dice, one to see if anything happens in that period of time (1 out of six times you get a Chance, 1 out of six you get a Half Chance, 4 out of six you get nothing ). You roll each half of the match until you run out of possible chances.
Example: one team has 7 chances, the other team has 3. There will be a total of 10 dice rolls to make up a single half of play. If you roll a 5 or 6, flip a FAC and a further roll of the dice will happen to determine the outcome.
The Chance and Half-Chance cards have descriptive play calls on them so you really get the feel of watching the highlights reel of a match. You will have high scoring shootouts and defensive stalemates.
Included are:
124 Team Indicator cards which are used to identify and rate the *128 competing teams;
16 dice of various colors which are used to determine the shots missed and the goals scored during the game. A team rating determines the number of dice rolled - a five might be a goal while a 6 is always a goal;
a Match Die Chart to cross-reference against the ratings for each team;
a Goal Misses Chart, which adds imagery;
a Goal Description Chart, which also adds to the imagery;
a Rule Book; and a description of how to convert the F. A. Cup system to various sized leagues.
The game also requires a deck of regular playing cards which you can order with the game or supply yourself.
—user summary
Depending on the goals scored rating of the team and the goals allowed rating of the opponent, each team will get a certain number of possible chances per game. The trick is that not all those chances will come up in a game and, despite having more possible total chances in a match than the opposition, a streak of bad luck could lead to the big upset. Players roll two six sided dice, one to see if anything happens in that period of time (1 out of six times you get a Chance, 1 out of six you get a Half Chance, 4 out of six you get nothing ). You roll each half of the match until you run out of possible chances.
Example: one team has 7 chances, the other team has 3. There will be a total of 10 dice rolls to make up a single half of play. If you roll a 5 or 6, flip a FAC and a further roll of the dice will happen to determine the outcome.
The Chance and Half-Chance cards have descriptive play calls on them so you really get the feel of watching the highlights reel of a match. You will have high scoring shootouts and defensive stalemates.
Included are:
124 Team Indicator cards which are used to identify and rate the *128 competing teams;
16 dice of various colors which are used to determine the shots missed and the goals scored during the game. A team rating determines the number of dice rolled - a five might be a goal while a 6 is always a goal;
a Match Die Chart to cross-reference against the ratings for each team;
a Goal Misses Chart, which adds imagery;
a Goal Description Chart, which also adds to the imagery;
a Rule Book; and a description of how to convert the F. A. Cup system to various sized leagues.
The game also requires a deck of regular playing cards which you can order with the game or supply yourself.
—user summary
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