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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
David Millward
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아티스트
-
인원
게임 소개
중세 초기 워게임의 규칙, 서기 100-1300년. 이 규칙들은 워게임 리서치 고대의 규칙에서 많은 메커니즘들을 차용한다. 척도는 1자리수 20명, 1인치수 10야드, 1회전수 약 30초이다.
부대 유형은 갑옷 보호, 편대, 사회 질서와 경험, 무기에 따라 분류된다. 예를 들어, 11세기 노르만 기사는 HC(중기병), 훈장(약간 느슨한 편대), K(나이트, 사회적/경험적 규모에서 매우 높은 편대), 라이트 랜스(협상이 아닌 오버암 사용)로 분류된다.
이 규칙의 한 가지 흥미로운 측면은 선거 운동 요소에 따라 병력 성과를 수정하기 위한 지침을 포함하고 있다는 것이다. 예를 들어, 만약 군대가 행진하거나, 이전에 상대에게 패배하거나, 공급이 끊기면, 그들은 사기, 미사일 사격, 그리고 근거리 해결에 있어서 그들의 다이롤에 마이너스를 겪게 될 것이다.
이 규정에는 국적에 따른 병력 유형별 샘플 평가를 제공하는 4페이지 분량의 육군 목록이 포함되어 있다.
갓스 에이커는 40년이 다 됐음에도 불구하고 여전히 견고한 인용구를 바탕으로 한 훌륭한 게임 시스템이다.올드 스쿨 & 인용; 미니어처 게임 기계.
부대 유형은 갑옷 보호, 편대, 사회 질서와 경험, 무기에 따라 분류된다. 예를 들어, 11세기 노르만 기사는 HC(중기병), 훈장(약간 느슨한 편대), K(나이트, 사회적/경험적 규모에서 매우 높은 편대), 라이트 랜스(협상이 아닌 오버암 사용)로 분류된다.
이 규칙의 한 가지 흥미로운 측면은 선거 운동 요소에 따라 병력 성과를 수정하기 위한 지침을 포함하고 있다는 것이다. 예를 들어, 만약 군대가 행진하거나, 이전에 상대에게 패배하거나, 공급이 끊기면, 그들은 사기, 미사일 사격, 그리고 근거리 해결에 있어서 그들의 다이롤에 마이너스를 겪게 될 것이다.
이 규정에는 국적에 따른 병력 유형별 샘플 평가를 제공하는 4페이지 분량의 육군 목록이 포함되어 있다.
갓스 에이커는 40년이 다 됐음에도 불구하고 여전히 견고한 인용구를 바탕으로 한 훌륭한 게임 시스템이다.올드 스쿨 & 인용; 미니어처 게임 기계.
Rules for wargames in the Early Medieval Period, 100 -1300 A.D. These rules borrow many of their mechanisms from the Wargames Research Ancients rules. The scale is 1 figure equals 20 men, one inch equals ten yards, and one turn equals approximately 30 seconds of elapsed time.
Troop types are classified by armor protection, formation, social order and experience, and weapons. For example, an 11th century Norman knight would be classified as HC (heavy cavalry), Order (slightly loose formation), K (knights, very high on the social/experience scale), and light lance (used overarm, not couched).
One interesting aspect of the rules is that it includes a section of guidelines for modifying troop performance based on campaign factors. For example, if troops have force marched, been previously defeated by their opponent, are out of supply, they will suffer minus factors to their die rolls for testing morale, missile fire, and melee resolution.
The rules include four pages of army lists that provide sample ratings for troop types by nationality.
Despite being almost 40 years old, God's Acre is still a good game system based on solid "Old School" mechanics for miniature gaming.
Troop types are classified by armor protection, formation, social order and experience, and weapons. For example, an 11th century Norman knight would be classified as HC (heavy cavalry), Order (slightly loose formation), K (knights, very high on the social/experience scale), and light lance (used overarm, not couched).
One interesting aspect of the rules is that it includes a section of guidelines for modifying troop performance based on campaign factors. For example, if troops have force marched, been previously defeated by their opponent, are out of supply, they will suffer minus factors to their die rolls for testing morale, missile fire, and melee resolution.
The rules include four pages of army lists that provide sample ratings for troop types by nationality.
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