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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
L. Ross Babcock, III, Todd Bogenrief, Daniel Cleyne
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아티스트
Don Higgins
-
인원
게임 소개
요격기는 이러한 갈등을 해결하기 위한 우주 전투기 전투 게임이다. 전투기와 전투기를 겨루는 것은 중요한 시설, 위치 또는 호송대 주변의 지역 공간을 통제하기 위한 전투입니다.
전투기 이동은 목적지의 16진수를 선택하기 위해 기동 템플릿을 사용하여 수행됩니다. 육각형으로 이동하는 비용이 전투기의 능력 범위 내에서라면 문제없이 이동하며, 육각형보다 크면 플레이어가 전투기에 피해를 입힐지 아니면 조종사에게 부상을 입힐지 선택해야 한다.
모든 롤(전투, 파일럿 등)은 10면 주사위의 주사위 풀과 목표 숫자 7에 대해 롤링하여 수행된다. "7" 이상을 보여주는 모든 주사위는 성공적이며 난이도와 비교된다. 성공 횟수가 난이도 수보다 높거나 같으면 작업이 성공적으로 해결된 것입니다.
플레이어는 시나리오에 따라 결정되는 포인트 값에서 힘을 얻는다. 각 전투기와 조종사는 관련된 포인트 값을 가집니다. 선수들이 시나리오를 위해 목표를 달성했을 때 승리가 결정된다.
—디자이너의 설명
몇 분 정도 시간을 내어 이것이 원래의 인터셉터가 아니라는 의견에 대해 언급하고 싶습니다.
많은, 많은 헛수고 끝에 레니게이드 군단에 대한 권리를 되찾기 위해 우리는 우리만의 새로운 노선을 만들기로 결정했다 34년 전 그대로의 게임 시스템을 다시 게시하는 대신 인터셉터를 개선해 더 좋고 재미있고 빠른 게임으로 만들기로 했다. 우리는 우리가 이 목표를 달성했다고 믿는다.
진심으로.
FASA 게임
-Kickstarter에 대한 디자이너의 논평
전투기 이동은 목적지의 16진수를 선택하기 위해 기동 템플릿을 사용하여 수행됩니다. 육각형으로 이동하는 비용이 전투기의 능력 범위 내에서라면 문제없이 이동하며, 육각형보다 크면 플레이어가 전투기에 피해를 입힐지 아니면 조종사에게 부상을 입힐지 선택해야 한다.
모든 롤(전투, 파일럿 등)은 10면 주사위의 주사위 풀과 목표 숫자 7에 대해 롤링하여 수행된다. "7" 이상을 보여주는 모든 주사위는 성공적이며 난이도와 비교된다. 성공 횟수가 난이도 수보다 높거나 같으면 작업이 성공적으로 해결된 것입니다.
플레이어는 시나리오에 따라 결정되는 포인트 값에서 힘을 얻는다. 각 전투기와 조종사는 관련된 포인트 값을 가집니다. 선수들이 시나리오를 위해 목표를 달성했을 때 승리가 결정된다.
—디자이너의 설명
몇 분 정도 시간을 내어 이것이 원래의 인터셉터가 아니라는 의견에 대해 언급하고 싶습니다.
많은, 많은 헛수고 끝에 레니게이드 군단에 대한 권리를 되찾기 위해 우리는 우리만의 새로운 노선을 만들기로 결정했다 34년 전 그대로의 게임 시스템을 다시 게시하는 대신 인터셉터를 개선해 더 좋고 재미있고 빠른 게임으로 만들기로 했다. 우리는 우리가 이 목표를 달성했다고 믿는다.
진심으로.
FASA 게임
-Kickstarter에 대한 디자이너의 논평
Interceptor is the game of space fighter combat to resolve these conflicts. Pitting fighter against fighter, this is combat to control the local space around any important installation, location or convoy.
Fighter movement is accomplished using a maneuver template to choose a destination hex. If the cost to move to that hex is within the fighter's capabilities, it moves there with no problem, if it is greater, players must choose whether to risk damaging the fighter or injuring the pilot to get into that perfect spot.
All rolls (Combat, Piloting, etc.) are performed using a dice pool of ten-sided die with a limit of 10 dice and rolling against a target number of 7. Every dice showing a "7" or higher is a success and compared to a difficulty number. If the number of success is equal to or higher than the difficulty number, the task resolved successfully.
Players build their force from a point value determined by the scenario. Each fighter and pilot has an associated point value. Victory is determined when players accomplishing the goal for their scenario.
—description from designer
We would like to take a few minutes to address the comments that this is not the original Interceptor:
After many, many fruitless years trying to regain the rights to Renegade Legion, we decided to come up with our own new line. Rather than republish the exact same game system of 34 years ago, we decided to improve Interceptor and make it a better, fun and fast playing game. We believe we have achieved this goal.
Sincerely,
FASA Games
-Comment from designer on Kickstarter
Fighter movement is accomplished using a maneuver template to choose a destination hex. If the cost to move to that hex is within the fighter's capabilities, it moves there with no problem, if it is greater, players must choose whether to risk damaging the fighter or injuring the pilot to get into that perfect spot.
All rolls (Combat, Piloting, etc.) are performed using a dice pool of ten-sided die with a limit of 10 dice and rolling against a target number of 7. Every dice showing a "7" or higher is a success and compared to a difficulty number. If the number of success is equal to or higher than the difficulty number, the task resolved successfully.
Players build their force from a point value determined by the scenario. Each fighter and pilot has an associated point value. Victory is determined when players accomplishing the goal for their scenario.
—description from designer
We would like to take a few minutes to address the comments that this is not the original Interceptor:
After many, many fruitless years trying to regain the rights to Renegade Legion, we decided to come up with our own new line. Rather than republish the exact same game system of 34 years ago, we decided to improve Interceptor and make it a better, fun and fast playing game. We believe we have achieved this goal.
Sincerely,
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