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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-30 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

라이드는 2018년 9월에 개봉된 동명의 영화에서 영감을 받은 아드레날린을 뿜어내는 카드 게임이다. 영화의 두 주인공으로서 여러분은 안전하게 결승점에 도착할 수 있어야 하므로, 오직 한 명의 선수만이 승리할 것이지만, 최소한 살아서 결승점에 도달할 수 있는 협업이 필수적일 것입니다!

현명하게 대처하고, 절망적인 순간에 당신의 동맹도 다크 라이더에게 대패하는 벌칙 아래서 당신과 같은 일을 할 수 있기를 바라면서 당신의 동맹도 도와주십시오!

덱을 준비한 후, 각 플레이어는 경로의 첫 번째 카드에 배치할 상대 카드(첫 번째 게임일 경우 적절한 특성 클립을 카드에 장착)를 선택하여 라이더를 선택한다.

경로 단계, 다크 라이더 단계, 이벤트 단계, 라이더 단계의 순서로 서로 이어지는 4개의 단계가 있다. 첫 번째 단계는 기본적으로 플레이어가 태클해야 할 경로를 만듭니다. 각 패스 단계에서 선두 라이더 앞에 4장의 카드가 추가되고 마지막 라이더의 대기열에 있는 모든 카드가 제거됩니다. 만약 그들 뒤에 타일이 없다면, 첫 번째 타일은 제거될 것이고 그 위에 탄 사람은 패널티를 받을 것이다.

반면 다크라이더 단계에서는 RIDE 다이를 굴려 얻은 결과에 따라 카드에 표시된 액션 다이어그램을 따라 행동하게 될 신비한 적수의 손에 액션이 넘어간다. 이 방해 요소는 게임에서 바로 나타나는 것이 아니라 라이더가 자신의 기호와 함께 경로 카드를 처음 전달할 때 나타난다는 점에 유의해야 합니다.

다크라이더가 없을 경우 이벤트 단계는 플레이어들의 삶을 복잡하게 만들 것입니다. 여기서 카드를 꺼내 경로의 위치를 가립니다. 플레이어가 특정 카드에 대한 자신의 차례를 끝내면 공개되고 활성화됩니다. 다른 이벤트 카드가 동일한 경로 세그먼트에 부딪히는 것을 방지하는 것은 없습니다. 이 경우에는 모든 효과가 적용됩니다.

마지막 단계에서는 선수들이 돌아가며 행동을 취할 수 있다. 4장의 카드를 추첨한 후(특정 상황에 따라) 1장의 카드를 추첨해야 합니다. 따라서 정확한 일정에 따라 지정된 효과를 적용하고 카드에 의해 제공된 것과 같거나 더 낮은 이동 포인트 수만큼 진행해야 합니다. 카드를 결정했으면 보고된 효과를 적용하고 이벤트를 공개 및 활성화하며, 가능한 경우 다른 라이더와 맞서 싸워야 합니다.

이 게임의 목적은 다른 선수들보다 더 많은 점수를 축적하는 것이 될 것이며, 부차적인 것이 아니라, 생존하는 것이 될 것이다.

—사용자 요약
Ride is an adrenaline-pumping card game inspired by the film of the same name released in September 2018. As the two protagonists of the film you will have to be able to get to the finish line safe and sound, only one of the players will win, but the collaboration to be able to reach the finish line at least alive will be essential!

Play your cards wisely, help your ally in desperate moments hoping that he too will do the same with you, under penalty of a scorching defeat by the Dark Rider!

After preparing the decks, each player chooses a Rider (or one is assigned to them at random), taking the relative Card (if it is the first game, mount the appropriate characteristic clips on the card), the Rider marker to be placed on the first card of the Path.

There are four different phases that follow each other in a precise order: Route phase, Dark Rider phase, Events phase and Rider phase. The first essentially creates the path that the players will be required to tackle: in each Path phase, 4 cards are added in front of the leading rider and all those in the queue of the last rider will be eliminated. If there are no tiles behind them, the first one will be eliminated and the rider on it will suffer a penalty.

In the Dark Rider phase, on the other hand, the action passes into the hands of the mysterious antagonist who will act following the action diagram shown on his card depending on the result obtained by rolling the RIDE die. It should be noted that this disturbing element will not be present immediately in the game, but will appear the first time a Rider should pass on a Path card with his symbol.

Should the Dark Rider not be present, the Events phase will take care of complicating the players' life: here a card will be drawn from the relative deck and covered place on the Path. It will be revealed, and activated, should a player end his turn on that specific card. Note that there is nothing to prevent different Event cards from hitting the same route segment: in this case, all effects will be applied.

In the last phase, the players can take turns taking action. After drawing 4 cards (or less depending on certain situations) they will be forced to play one. Therefore, according to a precise schedule they will have to: apply the indicated effect and advance by a number of Movement Points equal to, or lower than, those provided by the card. Having determined the card on which you decide to end up, you will have to apply any reported effects, reveal and activate the Events and, if possible, fight against the other Riders.

The aim of the game will be to accumulate more points than the others and, not secondary, to stay alive.

—user summary

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