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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-25 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Simon Allmer
-
아티스트
Simon Allmer
-
인원
게임 소개
네 돌을 피라미드 꼭대기에 올려놓는 건 큰 일이 아닌 것 같아. 하지만 상대가 같은 목표를 가지고 있다면, 당신은 그보다 더 잘 생각해야 합니다.
스톤을 이동할 수 있는 세 가지 옵션이 있습니다.
RUN 스톤을 원하는 만큼 앞으로 이동합니다. 경로가 더 높은 레벨로 이동하지 않는 한 말입니다. 그 돌은 다른 돌들을 뛰어넘거나 그들의 영역을 공유할 수 없습니다. 스톤이 다른 스톤이 점유한 낮은 레벨로 이동할 경우 공격당한 스톤은 박살나고 게임에서 제거됩니다.
점프 스톤을 비어 있는 인접 필드로 한 단계 위로 이동시킨다.
한 필드 더 밀어 인접 스톤의 자리를 잡습니다. 밀린 돌은 다른 돌도 부술 수 있다. 밀린 돌이 가장 낮은 단계의 코너필드에 있다면, 그는 넘어지고 게임에서 제외된다.
OSIRIS 스매싱과 폴링과는 별개로 같은 색의 스톤이 하나 이상 반대되는 색상에 둘러싸이면 한 선에서 제거된다.
PLYAD는 두 가지 방법으로 끝난다.
피라미드의 높은 레벨에 있는 표시된 승리 필드에 스톤 중 4개를 배치한 첫 번째 플레이어가 경기와 이집트 신들의 영광을 차지합니다.
스톤이 3개만 남으면 자동으로 지고 상대 선수가 이깁니다.
스톤을 이동할 수 있는 세 가지 옵션이 있습니다.
RUN 스톤을 원하는 만큼 앞으로 이동합니다. 경로가 더 높은 레벨로 이동하지 않는 한 말입니다. 그 돌은 다른 돌들을 뛰어넘거나 그들의 영역을 공유할 수 없습니다. 스톤이 다른 스톤이 점유한 낮은 레벨로 이동할 경우 공격당한 스톤은 박살나고 게임에서 제거됩니다.
점프 스톤을 비어 있는 인접 필드로 한 단계 위로 이동시킨다.
한 필드 더 밀어 인접 스톤의 자리를 잡습니다. 밀린 돌은 다른 돌도 부술 수 있다. 밀린 돌이 가장 낮은 단계의 코너필드에 있다면, 그는 넘어지고 게임에서 제외된다.
OSIRIS 스매싱과 폴링과는 별개로 같은 색의 스톤이 하나 이상 반대되는 색상에 둘러싸이면 한 선에서 제거된다.
PLYAD는 두 가지 방법으로 끝난다.
피라미드의 높은 레벨에 있는 표시된 승리 필드에 스톤 중 4개를 배치한 첫 번째 플레이어가 경기와 이집트 신들의 영광을 차지합니다.
스톤이 3개만 남으면 자동으로 지고 상대 선수가 이깁니다.
Bringing four of your stones to the top of the Pyramid doesn’t seem like a big task. However, when your opponent has the same goal, you must outthink him.
A stone has 3 options to move:
RUN Move the stone forward as many fields as you want as long as his route does not go to a higher level. The stone cannot jump over other stones or share their field. If your stone moves to a lower level which is occupied by another stone, the attacked stone is SMASHED and gets removed from the game.
JUMP Move the stone up to the unoccupied adjacent field one level above.
PUSH Take the place of an adjacent stone by pushing it one field further. A pushed stone can also SMASH another stone. If the pushed stone was on a corner field at the lowest level, he FALLS and gets removed from the game.
OSIRIS Apart from SMASHING and FALLING, stones can also be removed by forming an OSIRIS. If one or more stones of the same color get surrounded by the opposing color on the same level and in one line, they get removed.
PYRAMID can end in two ways:
The first player who positions 4 of his stones at the marked victory fields at the high level of the pyramid, wins the game and the glory of the Egyptian gods.
When a player has only 3 stones left he automatically loses and the opposing player wins.
A stone has 3 options to move:
RUN Move the stone forward as many fields as you want as long as his route does not go to a higher level. The stone cannot jump over other stones or share their field. If your stone moves to a lower level which is occupied by another stone, the attacked stone is SMASHED and gets removed from the game.
JUMP Move the stone up to the unoccupied adjacent field one level above.
PUSH Take the place of an adjacent stone by pushing it one field further. A pushed stone can also SMASH another stone. If the pushed stone was on a corner field at the lowest level, he FALLS and gets removed from the game.
OSIRIS Apart from SMASHING and FALLING, stones can also be removed by forming an OSIRIS. If one or more stones of the same color get surrounded by the opposing color on the same level and in one line, they get removed.
PYRAMID can end in two ways:
The first player who positions 4 of his stones at the marked victory fields at the high level of the pyramid, wins the game and the glory of the Egyptian gods.
When a player has only 3 stones left he automatically loses and the opposing player wins.
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