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    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    300-300 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    2.65 / 5

게임 소개

드라이브 온 파리(Drive on Paris)는 제1차 세계 대전 중 서부 전선에서 벌어진 첫 100일간의 전투를 시뮬레이션한 게임이다.

1914년 서부에서의 기동작전은 한 세대가 넘는 양측의 참모진의 계획의 결과였다. 독일군 참모부는 클리에펜 기본 계획을 준비하여 프랑스를 격멸시키는 캉나에와 같은 전투로 이어지기를 바랐다. 프랑스군은 공격이 언제나 승리하고 엘란이 승리할 것이라고 믿고, 알살스로렌의 독일군 방어선을 공격할 준비를 했다.

두 계획 모두 실패했다.

드라이브 온 파리는 양쪽이 역사적인 캠페인이나 변형을 실행할 수 있게 해주며, 작전이 얼마나 성공했는가에 따라 승산이 있다. 플레이어는 자신의 동원 포인트를 재배치하여 기존의 병력 배분을 변경함으로써 자신의 노력을 강화하거나 적군에 더 잘 대항할 수 있습니다.

양측은 공격과 방어를 동시에 해야 합니다그리고 당신은 두 가지 모두를 완벽하게 해낼 충분한 병력과 힘을 가질 수 없습니다. 그래서 당신의 부족한 자원 배분이 성공의 열쇠가 될 것입니다.

이 시스템은 승리를 판가름하는 투트랙 방식을 사용한다. 한 쪽이 무언가를 시도하는 동안 다른 쪽은 그것을 멈추려고 하는 것이 일반적인 일이 아니다. 오히려, 양측은 적을 지연시키기 위해 충분한 노력을 기울이면서 각자의 목표를 향해 노력해야 한다. 양쪽 모두 무승부로 경기를 끝낼 수 있다.

드라이브 온 파리는 인기 있고 플레이하기 쉬운 스탠더드 컴뱃 시리즈의 일곱 번째 게임이다. 이 게임들은 초보 선수들에게 충분히 쉬우면서도 베테랑들의 관심을 유지할 수 있을 만큼 육식적이다. 이는 동시에 두 가지 게임 디자인 원칙을 위반한다. 쉬운 게임은 바보 같고, 재미있는 게임은 어렵다. SCS는 이 가짜 주장에 이의를 제기합니다...그리고 8년 동안 성공적으로 해오고 있다.

게이머가 만든 스탠더드 컴뱃 시리즈의 일부입니다.

게임 규모:
게임 턴: 1/2주
16진수: 10km/6.2마일
부대: 여단에서 사단까지

게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 2개(420 1/2&인용 카운터)
8페이지 SCS 버전 1.6 시스템 규칙집 하나
24페이지 분량의 드라이브 하나로 파리 관련 규칙서 작성
6면 주사위 2개

카드놀이 기능: 중간
복잡성 수준: 낮음
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 2-12시간
Drive on Paris, is a game simulating the first 100 days of fighting on the Western Front during World War I.

The mobile campaign of 1914 in the west was the result of more than a generation of staff planning on both sides. The German General Staff had prepared the Schlieffen Master Plan of a giant right hook into France which its namesake had hoped would result in a Cannae-like battle of annihilation of France. The French believing that an attack would always win and that elan would carry the day, prepared to assault the lightly held German lines in Alsalce-Lorraine.

Both plans failed.

Drive on Paris allows both sides to execute the historical campaigns or variations on them and are rated for victory on how well their operation succeeds. Players can rearrange their Mobilization Points to change the change the force allocations from the historical ones to reinforce their effort or to better counter the enemy's.

Both side must rapidly attack and defend at the same time...and you'll never have enough troops and power to do both perfectly, so your allocation of scarce resources will be the key to your success.

This system uses a two-tracked method of determining victory. It isn't the usual "one side tries something, while the other tries to stop it". Rather, both sides must strive toward their own goals while putting forth enough effort to stall the enemy. It is possible for both sides to "win" ending the game in a net draw (which is why you'll need to dedicate some effort to stopping the enemy support).

Drive on Paris is the seventh game in the popular, easy-to-play Standard Combat Series. These games are designed to be easy enough for novice players, yet meaty enough to retain the interest of veterans. It violates two principals of game design at the same time: Easy games are dumb, and the converse that interesting games are hard. The SCS challenges these bogus assertions...and has successfully done so for eight years now.

Part of the Standard Combat Series by The Gamers.

Game Scale:
Game Turn: 1/2 week
Hex: 6.2 miles / 10 Km
Units: Brigades to Division

Game Inventory:
One 22 x 34" full color map
Two dual-side printed countersheet (420 1/2" counters)
One 8-page SCS version 1.6 system rulebook
One 24-page Drive on Paris specific rulebook
Two 6-sided dice

Solitaire Playability: Medium
Complexity Level: Low
Players: 2 or more
Playing Time: 2-12 hours

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