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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
1-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Néstor Romeral Andrés
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
난쿠는 서로 다른 색의 큐브 두 개로 구성된 단일 ‘dual’ 조각을 사용하는 3차원 게임이다.
NAKU에서 플레이어는 4개의 큐브 색상(a ‘ 난쿠’)의 선을 만들기 위해 번갈아 피스를 배치하거나 쌓는다. 선수마다 흰색 또는 검은색 색상이 할당되어 있다. 플레이 표면에 게임을 할 수 있는 공간을 남겨두되 플레이어’의 도달 거리 안에 40개의 조각을 놓으십시오.
흰색부터 시작해서, 플레이어들은 다음 배치 규칙에 따라 공급품에서 한 피스를 임의의 위치(수직으로 서있더라도)에 번갈아 배치한다.
a) 조각이 입방 그리드와 정렬되어야 합니다.
b) 이미 재생된 피스가 있는 경우 하나 이상의 피스와 인접해야 합니다(두 면이 닿아야 합니다.
c) 테이블 또는 테이블 아래의 조각으로 완전히 지지되어야 합니다. 즉, 돌출부가 허용되지 않습니다.
그녀의 색깔로 된 4개의 큐브 라인을 만드는 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다. 선은 수평, 수직 또는 대각선이 될 수 있으며, 그 선에서 두 개의 연속된 큐브는 꼭짓점뿐만 아니라 적어도 하나의 모서리만큼 서로 맞닿아 있어야 한다. 또한 4개의 큐브 모두 적어도 하나의 노출된 (보이는) 면이 있어야 합니다.
언제든 한 조각이라도 쓰러뜨리면 바로 게임에서 져
회전할 수 있는 표면에서 플레이하는 것이 좋으며, 차례에 따라 회전할 수 있습니다.
첫 번째 플레이에서는 흑인이 거의 항상 이기는 것을 볼 수 있습니다. 게임을 많이 할수록 흰색이 대부분의 시간을 승리합니다(흰색에 가장 적합한 오프닝 찾기). 하지만 경험을 쌓으면 30턴 이상 경기가 이어질 수 있고 승부가 균형을 이룰 수 있다.
NAKU에서 플레이어는 4개의 큐브 색상(a ‘ 난쿠’)의 선을 만들기 위해 번갈아 피스를 배치하거나 쌓는다. 선수마다 흰색 또는 검은색 색상이 할당되어 있다. 플레이 표면에 게임을 할 수 있는 공간을 남겨두되 플레이어’의 도달 거리 안에 40개의 조각을 놓으십시오.
흰색부터 시작해서, 플레이어들은 다음 배치 규칙에 따라 공급품에서 한 피스를 임의의 위치(수직으로 서있더라도)에 번갈아 배치한다.
a) 조각이 입방 그리드와 정렬되어야 합니다.
b) 이미 재생된 피스가 있는 경우 하나 이상의 피스와 인접해야 합니다(두 면이 닿아야 합니다.
c) 테이블 또는 테이블 아래의 조각으로 완전히 지지되어야 합니다. 즉, 돌출부가 허용되지 않습니다.
그녀의 색깔로 된 4개의 큐브 라인을 만드는 첫 번째 플레이어가 게임에서 승리합니다. 선은 수평, 수직 또는 대각선이 될 수 있으며, 그 선에서 두 개의 연속된 큐브는 꼭짓점뿐만 아니라 적어도 하나의 모서리만큼 서로 맞닿아 있어야 한다. 또한 4개의 큐브 모두 적어도 하나의 노출된 (보이는) 면이 있어야 합니다.
언제든 한 조각이라도 쓰러뜨리면 바로 게임에서 져
회전할 수 있는 표면에서 플레이하는 것이 좋으며, 차례에 따라 회전할 수 있습니다.
첫 번째 플레이에서는 흑인이 거의 항상 이기는 것을 볼 수 있습니다. 게임을 많이 할수록 흰색이 대부분의 시간을 승리합니다(흰색에 가장 적합한 오프닝 찾기). 하지만 경험을 쌓으면 30턴 이상 경기가 이어질 수 있고 승부가 균형을 이룰 수 있다.
NANKU is a 3-dimensional game that uses a single ‘dual’ piece composed of two cubes of different colours.
In NANKU, players alternate turns placing or stacking pieces with the aim of creating a line of 4 cubes of their colour (a ‘nanku’). Each player has an allocated colour (White or Black). Place the 40 pieces within both player’s reach, but leaving room for the game on the playing surface.
Starting with White, players alternate turns placing one piece from the supply in any position (even standing vertically) following these placement rules:
a) The piece must align with the cubic grid.
b) It must be adjacent (two faces touching) to at least one already played piece, if any.
c) It must be fully supported by either the table or pieces below it; i.e. no overhangs are allowed.
The first player creating a line of 4 cubes of her colour wins the game. Lines can be horizontal, vertical or diagonal and any two consecutive cubes from that line must be touching each other by at least one edge (not only a vertex). Also all 4 cubes must have at least one exposed (visible) face.
If, at any moment, you knock a piece over, you immediately lose the game.
It is recommended to play on a surface that can be rotated, and you’re allowed to rotate it on your turn.
On your first plays, you’ll notice how black wins almost all the time. As you play more, then white will win most of the time (find the best opening for white). But once you gain more experience, games might last more than 30 turns and wins will balance out.
In NANKU, players alternate turns placing or stacking pieces with the aim of creating a line of 4 cubes of their colour (a ‘nanku’). Each player has an allocated colour (White or Black). Place the 40 pieces within both player’s reach, but leaving room for the game on the playing surface.
Starting with White, players alternate turns placing one piece from the supply in any position (even standing vertically) following these placement rules:
a) The piece must align with the cubic grid.
b) It must be adjacent (two faces touching) to at least one already played piece, if any.
c) It must be fully supported by either the table or pieces below it; i.e. no overhangs are allowed.
The first player creating a line of 4 cubes of her colour wins the game. Lines can be horizontal, vertical or diagonal and any two consecutive cubes from that line must be touching each other by at least one edge (not only a vertex). Also all 4 cubes must have at least one exposed (visible) face.
If, at any moment, you knock a piece over, you immediately lose the game.
It is recommended to play on a surface that can be rotated, and you’re allowed to rotate it on your turn.
On your first plays, you’ll notice how black wins almost all the time. As you play more, then white will win most of the time (find the best opening for white). But once you gain more experience, games might last more than 30 turns and wins will balance out.
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