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BGG랭킹
BGG전체 : 25825
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Uwe Rosenberg
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아티스트
Roberto Freire
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인원
게임 소개
주사위 게임 Tulpenfieber에서는 먼저 튤립 필드에 특정 패턴을 완성하여 승리하고자 합니다.
각 플레이어는 5줄 깊이의 게임 보드로 시작하고, 각 행에는 7개의 필드 공간이 있으며, 각 필드 스페이스는 하나 이상의 주사위 배열을 묘사된 줄이 낮을수록 더 많은 주사위가 배열되어 있다. 세 개의 들판은 튤립으로 시작합니다. 차례에 따라 주사위 4개를 최대 3번 굴려 원하는 대로 주사위를 유지하거나 다시 굴립니다. 세 번째 롤이 끝난 후 필드에 있는 두 개의 튤립 타일을 뒤집어 네 번째 롤을 가질 수 있습니다. 원한다면 다섯 번째 롤에 대해서도 다시 할 수 있습니다. 그러나 여섯 번째 롤은 얻을 수 없으며 나머지 게임 동안 이 타일은 아래를 향하게 됩니다.
주사위가 보드에 표시된 배열을 표시할 경우 해당 필드를 튤립 타일로 덮을 수 있습니다. 그렇지 않으면 튤립 타일을 가져가 보드 옆에 놓습니다. 나중에 다시 롤할 때 이 타일을 뒤집을 수는 있지만 다른 이점은 없습니다.
세 개의 타일로 이루어진 수직 기둥이나 세 번째 줄까지 이어지는 세 개의 타일로 이루어진 대각선이 있다면 차례에 따라 다섯 개의 주사위를 굴릴 수 있습니다. 4번째나 5번째 줄에 이르는 수직선이나 대각선이 있을 때, 여러분은 한 번에 6, 7개의 주사위를 굴릴 것입니다. 보드에 2x3 또는 3x2 크기의 타일이 배열되어 있는 경우 보너스 타일을 깔아 덮을 수 있으며, 각 턴이 시작될 때마다 원하는 숫자와 함께 이 타일 위에 롤링할 주사위 중 하나를 배치할 수 있습니다.
4열의 7개 필드 또는 5열의 3개 인접 필드 또는 5열의 4개 필드 중에서 먼저 커버하는 사람이 승리합니다.
툴펜파이버에는 3라운드를 치르는 솔로 모드가 포함돼 있는데, 승리 조건을 충족해야 라운드 엔딩이 이뤄진다. 1, 2라운드 후 보드에 영구적인 타일을 획득하여 더 빠르게 진출할 수 있도록 도와주지만, 솔로 게임에서 최종 점수는 3라운드 동안 획득한 모든 타일의 합계가 되며 점수가 낮을수록 좋습니다. 60점 이하가 승점으로 인정된다.
각 플레이어는 5줄 깊이의 게임 보드로 시작하고, 각 행에는 7개의 필드 공간이 있으며, 각 필드 스페이스는 하나 이상의 주사위 배열을 묘사된 줄이 낮을수록 더 많은 주사위가 배열되어 있다. 세 개의 들판은 튤립으로 시작합니다. 차례에 따라 주사위 4개를 최대 3번 굴려 원하는 대로 주사위를 유지하거나 다시 굴립니다. 세 번째 롤이 끝난 후 필드에 있는 두 개의 튤립 타일을 뒤집어 네 번째 롤을 가질 수 있습니다. 원한다면 다섯 번째 롤에 대해서도 다시 할 수 있습니다. 그러나 여섯 번째 롤은 얻을 수 없으며 나머지 게임 동안 이 타일은 아래를 향하게 됩니다.
주사위가 보드에 표시된 배열을 표시할 경우 해당 필드를 튤립 타일로 덮을 수 있습니다. 그렇지 않으면 튤립 타일을 가져가 보드 옆에 놓습니다. 나중에 다시 롤할 때 이 타일을 뒤집을 수는 있지만 다른 이점은 없습니다.
세 개의 타일로 이루어진 수직 기둥이나 세 번째 줄까지 이어지는 세 개의 타일로 이루어진 대각선이 있다면 차례에 따라 다섯 개의 주사위를 굴릴 수 있습니다. 4번째나 5번째 줄에 이르는 수직선이나 대각선이 있을 때, 여러분은 한 번에 6, 7개의 주사위를 굴릴 것입니다. 보드에 2x3 또는 3x2 크기의 타일이 배열되어 있는 경우 보너스 타일을 깔아 덮을 수 있으며, 각 턴이 시작될 때마다 원하는 숫자와 함께 이 타일 위에 롤링할 주사위 중 하나를 배치할 수 있습니다.
4열의 7개 필드 또는 5열의 3개 인접 필드 또는 5열의 4개 필드 중에서 먼저 커버하는 사람이 승리합니다.
툴펜파이버에는 3라운드를 치르는 솔로 모드가 포함돼 있는데, 승리 조건을 충족해야 라운드 엔딩이 이뤄진다. 1, 2라운드 후 보드에 영구적인 타일을 획득하여 더 빠르게 진출할 수 있도록 도와주지만, 솔로 게임에서 최종 점수는 3라운드 동안 획득한 모든 타일의 합계가 되며 점수가 낮을수록 좋습니다. 60점 이하가 승점으로 인정된다.
In the dice game Tulpenfieber, you want to complete a particular pattern in your tulip field first to win.
Each player starts with a game board that's five rows deep, with each row having seven field spaces, each depicting one or more arrangements of dice; the lower the row, the more dice depicted in an arrangement. Three fields start with tulips on them. On a turn, you roll four dice up to three times, keeping or re-rolling dice as you wish. After your third roll, you can flip two tulip tiles in your field face down to have a fourth roll; you can do this again for a fifth roll if you wish, but you can't get a sixth roll and those tiles will be face down for the remainder of the game.
If the dice show an arrangement depicted on your board, you can cover that field with a tulip tile; if not, take a tulip tile and place it next to your board; you can flip this tile face down on a later turn as part of a re-roll, but it has no other benefit.
If you have a vertical column of three tiles or a diagonal line of three tiles that reaches down to the third row, then you can roll five dice on your turn. When you have a vertical or diagonal line that reaches the fourth or fifth row, then you'll roll six or seven dice on a turn. If you have a 2x3 or 3x2 arrangement of tiles on your board, you can place a bonus tile to cover them, and at the start of each turn, you can place one of the dice that you would roll on this tile with the number of your choice.
Whoever first covers all seven fields in the fourth row or three adjacent fields in the fifth row or any four fields in the fifth row wins.
Tulpenfieber includes a solo mode in which you play three rounds of the game, with a round ending only when you meet a victory condition. You gain a permanent tile on the board after rounds one and two to help you advance more quickly, but your final score in the solo game is the sum of all the tiles that you gained over three rounds, with a lower score being better. A score of 60 or lower counts as a win.
Each player starts with a game board that's five rows deep, with each row having seven field spaces, each depicting one or more arrangements of dice; the lower the row, the more dice depicted in an arrangement. Three fields start with tulips on them. On a turn, you roll four dice up to three times, keeping or re-rolling dice as you wish. After your third roll, you can flip two tulip tiles in your field face down to have a fourth roll; you can do this again for a fifth roll if you wish, but you can't get a sixth roll and those tiles will be face down for the remainder of the game.
If the dice show an arrangement depicted on your board, you can cover that field with a tulip tile; if not, take a tulip tile and place it next to your board; you can flip this tile face down on a later turn as part of a re-roll, but it has no other benefit.
If you have a vertical column of three tiles or a diagonal line of three tiles that reaches down to the third row, then you can roll five dice on your turn. When you have a vertical or diagonal line that reaches the fourth or fifth row, then you'll roll six or seven dice on a turn. If you have a 2x3 or 3x2 arrangement of tiles on your board, you can place a bonus tile to cover them, and at the start of each turn, you can place one of the dice that you would roll on this tile with the number of your choice.
Whoever first covers all seven fields in the fourth row or three adjacent fields in the fifth row or any four fields in the fifth row wins.
Tulpenfieber includes a solo mode in which you play three rounds of the game, with a round ending only when you meet a victory condition. You gain a permanent tile on the board after rounds one and two to help you advance more quickly, but your final score in the solo game is the sum of all the tiles that you gained over three rounds, with a lower score being better. A score of 60 or lower counts as a win.
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