-
BGG랭킹
BGG전체 : 1099
CGS : 14
THEMATIC : 158 -
-
인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
60-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.51 / 5
-
디자이너
Andrew Fischer, Brooks Flugaur-Leavitt, Andrew Navaro, Adam Sadler, Brady Sadler
-
아티스트
Joe Banner (II), Evan Simonet
-
인원
게임 소개
어스본 레인저스(Earthborne Rangers)는 먼 미래의 황야를 배경으로 한 맞춤형 협동 카드 게임이다. 여러분은 여러분이 고향이라고 부르는 산골짜기의 수호자인 레인저 역할을 맡게 됩니다: 오래 전에 지구를 파괴로부터 구하기 위해 고안된 과학과 기술의 기념비적인 업적에 의해 변화된 광활한 황야입니다.
레인저의 관심사, 이력, 성격을 반영하는 데크를 만드는 것으로 시작합니다. 그리고 나서, 여러분이 열린 세계를 탐험하고 여러분의 이야기가 구체화되면서, 여러분은 향상된 장비, 세련된 기술, 그리고 여러분의 여행에 대한 기억으로 여러분의 갑판을 증가시킵니다.
Earthborne Rangers의 이야기는 주요 줄거리와 여러 부차적인 이야기로 구성된 분기된 이야기 캠페인으로 제시된다. 그 속에서, 여러분은 계곡의 많은 매력적인 캐릭터들, 신비로운 유적들, 친숙하고 낯선 존재들을 발견하기 위해 결정적인 길을 따라가거나 스스로 출발할 수 있습니다.
각 게임 세션은 밸리에서 하루 동안 진행되며, 전날 밤 쉬었던 장소와 동일한 위치에서 플레이할 수 있습니다. 당신의 목표는 가능한 임무 중 하나를 완수하거나 개방된 세계를 탐험하는 것입니다. 세션은 피로 또는 부상으로 인해 강제로 휴식을 취하거나 하룻밤 동안 휴식을 취하도록 선택할 때 종료됩니다.
개인전 세션은 라운드로 진행되며, 그 라운드는 순번으로 구성된다. 차례가 되면 한 가지 동작을 수행합니다. 즉, 손에서 카드를 재생하거나 테이블에 있는 카드에서 동작을 선택합니다. 각각의 행동은 세상과 주제적으로, 서술적으로 상호작용할 수 있게 해주며, 행동을 취할 때마다 주변 세상이 살아난다. 포식자들은 먹이를 스토킹하고, 하늘에서 비가 쏟아지고, 당신의 길을 막기 위해 바위가 산 아래로 굴러떨어집니다.
—출판사의 설명
레인저의 관심사, 이력, 성격을 반영하는 데크를 만드는 것으로 시작합니다. 그리고 나서, 여러분이 열린 세계를 탐험하고 여러분의 이야기가 구체화되면서, 여러분은 향상된 장비, 세련된 기술, 그리고 여러분의 여행에 대한 기억으로 여러분의 갑판을 증가시킵니다.
Earthborne Rangers의 이야기는 주요 줄거리와 여러 부차적인 이야기로 구성된 분기된 이야기 캠페인으로 제시된다. 그 속에서, 여러분은 계곡의 많은 매력적인 캐릭터들, 신비로운 유적들, 친숙하고 낯선 존재들을 발견하기 위해 결정적인 길을 따라가거나 스스로 출발할 수 있습니다.
각 게임 세션은 밸리에서 하루 동안 진행되며, 전날 밤 쉬었던 장소와 동일한 위치에서 플레이할 수 있습니다. 당신의 목표는 가능한 임무 중 하나를 완수하거나 개방된 세계를 탐험하는 것입니다. 세션은 피로 또는 부상으로 인해 강제로 휴식을 취하거나 하룻밤 동안 휴식을 취하도록 선택할 때 종료됩니다.
개인전 세션은 라운드로 진행되며, 그 라운드는 순번으로 구성된다. 차례가 되면 한 가지 동작을 수행합니다. 즉, 손에서 카드를 재생하거나 테이블에 있는 카드에서 동작을 선택합니다. 각각의 행동은 세상과 주제적으로, 서술적으로 상호작용할 수 있게 해주며, 행동을 취할 때마다 주변 세상이 살아난다. 포식자들은 먹이를 스토킹하고, 하늘에서 비가 쏟아지고, 당신의 길을 막기 위해 바위가 산 아래로 굴러떨어집니다.
—출판사의 설명
Earthborne Rangers is a customizable, co-operative card game set in the wilderness of the far future. You take on the role of a Ranger, a protector of the mountain valley you call home: a vast wilderness transformed by monumental feats of science and technology devised to save the Earth from destruction long ago.
You begin by building a deck that reflects your Ranger's interests, personal history, and personality. Then, as you explore the open world and your story takes shape, you augment your deck with improved equipment, refined skills, and the memories of your journey.
The story of Earthborne Rangers is presented as a branching narrative campaign consisting of a main storyline and a multitude of side stories. In it, you can choose to follow the critical path or to strike off on your own to discover the Valley's many engaging characters, mysterious ruins, and beings both familiar and strange.
Each game session represents one day in the Valley, and you'll pick up in the same location on the map where you rested the night before. Your goal is to either complete one of your available missions or to explore the open world. The session ends when you're either forced to rest (through either fatigue or injury), or you choose to rest for the night.
An individual game session is played in rounds, and those rounds consist of turns. On your turn, you perform one action: either play a card from your hand, or choose an action from a card on the table. Each action allows you to interact thematically and narratively with the world, and each time you take an action, the world comes to life around you. Predators stalk their prey, rain pours from the sky, rocks tumble down the mountain to block your path, and much more.
—description from the publisher
You begin by building a deck that reflects your Ranger's interests, personal history, and personality. Then, as you explore the open world and your story takes shape, you augment your deck with improved equipment, refined skills, and the memories of your journey.
The story of Earthborne Rangers is presented as a branching narrative campaign consisting of a main storyline and a multitude of side stories. In it, you can choose to follow the critical path or to strike off on your own to discover the Valley's many engaging characters, mysterious ruins, and beings both familiar and strange.
Each game session represents one day in the Valley, and you'll pick up in the same location on the map where you rested the night before. Your goal is to either complete one of your available missions or to explore the open world. The session ends when you're either forced to rest (through either fatigue or injury), or you choose to rest for the night.
An individual game session is played in rounds, and those rounds consist of turns. On your turn, you perform one action: either play a card from your hand, or choose an action from a card on the table. Each action allows you to interact thematically and narratively with the world, and each time you take an action, the world comes to life around you. Predators stalk their prey, rain pours from the sky, rocks tumble down the mountain to block your path, and much more.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
613
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
459
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
392
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
364
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18