-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-120 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Omari Akil, Vince Chan, Lakshman Swamy
-
아티스트
Caitlin Fine, lckr.room
-
인원
게임 소개
중환자 치료: 이 게임을 통해 ICU의 모든 강렬함과 팀워크를 부엌 식탁에서 생생하게 느낄 수 있습니다. ICU 의사가 설계한 Critical Care는 실제 의학을 기반으로 하지만 광범위한 청중이 이용할 수 있습니다.
특징:
ICU 의사 역할을 맡은 1-4명의 플레이어를 위한 협동 게임, 승리하기 위해 모든 환자를 퇴원시키되, 모두를 위해 게임을 끝낼 수 있는 코드 블루의 위협에 주의하십시오!
의학 지식이 필요하지 않지만 250개 이상의 고유 카드에는 실제 중환자실에 대한 일반 영어 설명이 있습니다.
8명의 고유한 환자와 25명의 ICU 진단(예: 패혈증) 중에서 선택합니다. 환자는 50개의 고유한 합병증에 걸릴 위험이 있으며, 이러한 조합을 기반으로 게임이 진행됨에 따라 끝없는 재생 가치를 얻을 수 있습니다.
강력한 약물 치료에서 침습적 시술에 이르기까지 100개 이상의 고유한 치료 카드로 환자를 치료하고 회복
심장전문의나 약사와 같은 20명 이상의 독보적인 전문가들과 함께 추가적인 전문지식을 확보하여 상황을 유리하게 바꿀 수 있습니다.
조심해요. 호출기가 매번 울려요. 응급실의 새벽 2시 상담은 여러분의 최선의 계획을 망칠 수 있습니다!
게임플레이
ICU에서는 매일 게임의 엔진이 부상 및 위기 토큰을 추가하려고 하며 플레이어는 이러한 토큰을 제거하기 위해 경쟁한다. 각 환자는 뇌, 심장, 폐, 혈액, 그리고 염증의 다섯 가지 다른 시스템에 부상을 입을 수 있습니다. 게다가, 각각의 환자들은 병원에서 아픈 것의 무형의 위험, 즉 환자가 얼마나 고통을 받고 있는지 그리고 그들이 얼마나 죽음에 가까이 있는지를 나타내는 위기 트랙을 가지고 있다. 위기 토큰이 누적될수록 환자는 합병증이 생길 가능성이 커진다. 부상 토큰이나 Crisis Track에 사용 가능한 모든 슬롯이 채워지면 환자는 코드 블루를 겪고 팀은 환자를 구하기 위해 협력할 기회를 얻게 되며 그렇지 않으면 게임이 손실됩니다.
이 게임은 일주일 동안 진행되며, 7일 동안 ICU에서 진행되며, 매일은 여러 단계로 나뉜다. 첫째, 라운딩과 합병증은 모든 플레이어에게 동시에 발생합니다. 라운딩 중에는 환자에게 이미 있는 카드가 적용되어 부상과 위기를 추가하거나 제거합니다. 그런 다음, 각 환자에 대해 합병증이 그려집니다. 그들이 이미 입은 부상에 따라 실제와 마찬가지로 합병증이 결정됩니다! 라운딩과 합병증 후에, 플레이어들은 시프트라고 불리는 개인 교대를 한다. 각 교대 시간에 플레이어는 호출기 카드를 뽑고 해결한 다음 최대 7장의 테라피 카드를 뽑고 최대 12시간의 테라피를 재생합니다. 호출기 카드는 간호 인력이 부족하거나 CT 스캐너가 고장 났을 때와 같이 병원에서의 실제 생활을 나타냅니다. 치료 카드는 종종 부상 또는 위기 징표를 제거하는 등 환자에게 이로운 효과가 있습니다. 부상/위기를 즉시 제거할 수 있는 토큰이 경험 풀에 추가되며, 다음 단계에서 전문가와 상담하는 등 다양한 용도로 사용될 수 있습니다. 스페셜리스트 단계에서 플레이어는 경험치 토큰을 모아 전문가와 상담하고 ICU로 가져옵니다. 스페셜리스트는 규칙을 자신에게 유리하게 구부릴 수 있는 능동적이고 수동적인 능력을 가지고 있습니다. 예를 들어, 외과의는 침습적인 시술로 인한 합병증을 예방합니다. Specialist(특수 전문의) 단계 후 Day 카운터가 진행되며 Rounding(반올림)부터 모든 환자가 ICU에서 완치 및 퇴원할 때까지 환자가 7일차(승)까지 생존하거나 환자가 사망(패)할 때까지 단계가 반복됩니다.
Critical Care는 의사, 보드 게임 디자이너, 환자 언어 및 그래픽 디자인 전문가, 아티스트 및 작가로 구성된 다양한 팀과 중환자실의 환자 및 가족 경험에 추가로 초점을 맞추는 놀라운 감도 검토 팀에 의해 제공됩니다. 우리는 Critical Care가 재미있고 진실하지만 무례하지 않은 ICU의 몰입감 있는 경험을 제공하기를 바랍니다.
—출판사의 설명
특징:
ICU 의사 역할을 맡은 1-4명의 플레이어를 위한 협동 게임, 승리하기 위해 모든 환자를 퇴원시키되, 모두를 위해 게임을 끝낼 수 있는 코드 블루의 위협에 주의하십시오!
의학 지식이 필요하지 않지만 250개 이상의 고유 카드에는 실제 중환자실에 대한 일반 영어 설명이 있습니다.
8명의 고유한 환자와 25명의 ICU 진단(예: 패혈증) 중에서 선택합니다. 환자는 50개의 고유한 합병증에 걸릴 위험이 있으며, 이러한 조합을 기반으로 게임이 진행됨에 따라 끝없는 재생 가치를 얻을 수 있습니다.
강력한 약물 치료에서 침습적 시술에 이르기까지 100개 이상의 고유한 치료 카드로 환자를 치료하고 회복
심장전문의나 약사와 같은 20명 이상의 독보적인 전문가들과 함께 추가적인 전문지식을 확보하여 상황을 유리하게 바꿀 수 있습니다.
조심해요. 호출기가 매번 울려요. 응급실의 새벽 2시 상담은 여러분의 최선의 계획을 망칠 수 있습니다!
게임플레이
ICU에서는 매일 게임의 엔진이 부상 및 위기 토큰을 추가하려고 하며 플레이어는 이러한 토큰을 제거하기 위해 경쟁한다. 각 환자는 뇌, 심장, 폐, 혈액, 그리고 염증의 다섯 가지 다른 시스템에 부상을 입을 수 있습니다. 게다가, 각각의 환자들은 병원에서 아픈 것의 무형의 위험, 즉 환자가 얼마나 고통을 받고 있는지 그리고 그들이 얼마나 죽음에 가까이 있는지를 나타내는 위기 트랙을 가지고 있다. 위기 토큰이 누적될수록 환자는 합병증이 생길 가능성이 커진다. 부상 토큰이나 Crisis Track에 사용 가능한 모든 슬롯이 채워지면 환자는 코드 블루를 겪고 팀은 환자를 구하기 위해 협력할 기회를 얻게 되며 그렇지 않으면 게임이 손실됩니다.
이 게임은 일주일 동안 진행되며, 7일 동안 ICU에서 진행되며, 매일은 여러 단계로 나뉜다. 첫째, 라운딩과 합병증은 모든 플레이어에게 동시에 발생합니다. 라운딩 중에는 환자에게 이미 있는 카드가 적용되어 부상과 위기를 추가하거나 제거합니다. 그런 다음, 각 환자에 대해 합병증이 그려집니다. 그들이 이미 입은 부상에 따라 실제와 마찬가지로 합병증이 결정됩니다! 라운딩과 합병증 후에, 플레이어들은 시프트라고 불리는 개인 교대를 한다. 각 교대 시간에 플레이어는 호출기 카드를 뽑고 해결한 다음 최대 7장의 테라피 카드를 뽑고 최대 12시간의 테라피를 재생합니다. 호출기 카드는 간호 인력이 부족하거나 CT 스캐너가 고장 났을 때와 같이 병원에서의 실제 생활을 나타냅니다. 치료 카드는 종종 부상 또는 위기 징표를 제거하는 등 환자에게 이로운 효과가 있습니다. 부상/위기를 즉시 제거할 수 있는 토큰이 경험 풀에 추가되며, 다음 단계에서 전문가와 상담하는 등 다양한 용도로 사용될 수 있습니다. 스페셜리스트 단계에서 플레이어는 경험치 토큰을 모아 전문가와 상담하고 ICU로 가져옵니다. 스페셜리스트는 규칙을 자신에게 유리하게 구부릴 수 있는 능동적이고 수동적인 능력을 가지고 있습니다. 예를 들어, 외과의는 침습적인 시술로 인한 합병증을 예방합니다. Specialist(특수 전문의) 단계 후 Day 카운터가 진행되며 Rounding(반올림)부터 모든 환자가 ICU에서 완치 및 퇴원할 때까지 환자가 7일차(승)까지 생존하거나 환자가 사망(패)할 때까지 단계가 반복됩니다.
Critical Care는 의사, 보드 게임 디자이너, 환자 언어 및 그래픽 디자인 전문가, 아티스트 및 작가로 구성된 다양한 팀과 중환자실의 환자 및 가족 경험에 추가로 초점을 맞추는 놀라운 감도 검토 팀에 의해 제공됩니다. 우리는 Critical Care가 재미있고 진실하지만 무례하지 않은 ICU의 몰입감 있는 경험을 제공하기를 바랍니다.
—출판사의 설명
Critical Care: The Game lets you bring all of the intensity and teamwork of the ICU to life on your kitchen table. Designed by an ICU doctor, the Critical Care is based in real medicine but accessible for a broad audience.
Featuring:
Cooperative gameplay for 1-4 players taking on the role of ICU doctors; discharge all of your patients to win, but beware the threat of a Code Blue that can end the game for everyone!
No medical knowledge required- but each of over 250 unique cards has a plain-English description of real ICU medicine
Select from 8 unique patients and 25 ICU Diagnoses such as Sepsis; patients are at risk for 50 unique Complications, allowing for endless replay value as the game builds on these combinations
Heal patients and recover with over 100 unique Therapy cards, everything from potent medications to invasive procedures
Bring in additional expertise with over 20 unique Specialists like the Cardiologist or Pharmacist to turn the tide in your favor
Watch out - your pager goes off every turn. A 2am consult from the Emergency Room can throw off your best plans!
Gameplay
Each day in the ICU, the game's engine tries to add Injury and Crisis tokens to patients and players race to remove these tokens. Each patient can sustain Injury to five different systems: brain, heart, lung, blood, and inflammation. In addition, each patient has a Crisis track representing the intangibles of being sick in the hospital: how much the patient is suffering and how close they are to death. As Crisis tokens accumulate, patients are more likely to develop complications. If all available slots for injury tokens or the Crisis Track are filled, the patient undergoes a Code Blue and the team has a chance to work together to save the patient or else the game is lost.
The game is played over a week: seven Days in the ICU. Each Day is broken up into several phases. First, Rounding and Complications happen simultaneously for all players; during Rounding, any cards already on the patient take effect, adding or removing Injury and Crisis. Then, Complications are drawn for each patient; the injury they have already sustained determines what Complications they get, just like in real life! After Rounding and Complications, players take individual turns called Shifts. During each Shift, a player draws and resolves a Pager card and then draws up to 7 Therapy cards and plays up to 12 hours of Therapies. Pager cards represent real life in the hospital, such as when nursing is short-staffed or the CT scanner breaks down. Therapy cards have beneficial effects for patients, often removing Injury or Crisis tokens. Many instantly remove Injury/Crisis; tokens removed this way are added to your experience pool, which may be used for a variety of purposes including bringing in consulting Specialists in the next phase. In the Specialist Phase, players pool experience tokens to consult Specialists and bring them into the ICU. Specialists have active and passive abilities to bend the rules in your favor; for example, the Surgeon prevents complications from invasive procedures. After the Specialist phase, the Day counter is advanced and the phases repeat, starting with Rounding, until either all patients are cured & discharged from the ICU (win), patients survive until the end of Day Seven (win), or any patient dies (lose).
Critical Care is brought to you by a diverse team of doctors, board game designers, experts in patient language & graphic design, artists, and writers as well as a phenomenal team of sensitivity reviewers who bring in an additional focus on health equity and the patient & family experience of the intensive care unit. We hope Critical Care gives you an immersive experience of the ICU that is fun and authentic but never disrespectful.
—description from the publisher
Featuring:
Cooperative gameplay for 1-4 players taking on the role of ICU doctors; discharge all of your patients to win, but beware the threat of a Code Blue that can end the game for everyone!
No medical knowledge required- but each of over 250 unique cards has a plain-English description of real ICU medicine
Select from 8 unique patients and 25 ICU Diagnoses such as Sepsis; patients are at risk for 50 unique Complications, allowing for endless replay value as the game builds on these combinations
Heal patients and recover with over 100 unique Therapy cards, everything from potent medications to invasive procedures
Bring in additional expertise with over 20 unique Specialists like the Cardiologist or Pharmacist to turn the tide in your favor
Watch out - your pager goes off every turn. A 2am consult from the Emergency Room can throw off your best plans!
Gameplay
Each day in the ICU, the game's engine tries to add Injury and Crisis tokens to patients and players race to remove these tokens. Each patient can sustain Injury to five different systems: brain, heart, lung, blood, and inflammation. In addition, each patient has a Crisis track representing the intangibles of being sick in the hospital: how much the patient is suffering and how close they are to death. As Crisis tokens accumulate, patients are more likely to develop complications. If all available slots for injury tokens or the Crisis Track are filled, the patient undergoes a Code Blue and the team has a chance to work together to save the patient or else the game is lost.
The game is played over a week: seven Days in the ICU. Each Day is broken up into several phases. First, Rounding and Complications happen simultaneously for all players; during Rounding, any cards already on the patient take effect, adding or removing Injury and Crisis. Then, Complications are drawn for each patient; the injury they have already sustained determines what Complications they get, just like in real life! After Rounding and Complications, players take individual turns called Shifts. During each Shift, a player draws and resolves a Pager card and then draws up to 7 Therapy cards and plays up to 12 hours of Therapies. Pager cards represent real life in the hospital, such as when nursing is short-staffed or the CT scanner breaks down. Therapy cards have beneficial effects for patients, often removing Injury or Crisis tokens. Many instantly remove Injury/Crisis; tokens removed this way are added to your experience pool, which may be used for a variety of purposes including bringing in consulting Specialists in the next phase. In the Specialist Phase, players pool experience tokens to consult Specialists and bring them into the ICU. Specialists have active and passive abilities to bend the rules in your favor; for example, the Surgeon prevents complications from invasive procedures. After the Specialist phase, the Day counter is advanced and the phases repeat, starting with Rounding, until either all patients are cured & discharged from the ICU (win), patients survive until the end of Day Seven (win), or any patient dies (lose).
Critical Care is brought to you by a diverse team of doctors, board game designers, experts in patient language & graphic design, artists, and writers as well as a phenomenal team of sensitivity reviewers who bring in an additional focus on health equity and the patient & family experience of the intensive care unit. We hope Critical Care gives you an immersive experience of the ICU that is fun and authentic but never disrespectful.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
599
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
454
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
389
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
361
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
608
-
2024-11-13
-
Lv.18