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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-40 분
-
연령
14+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Curtis Arends, Kyle Arends
-
아티스트
Julián Tunni
-
인원
게임 소개
텍사스 스타베이스에 오신 걸 환영합니다 일꾼들이 우주선으로 알려진 거대 우주선을 만들고 있다. 여러분과 여러분의 친구들은 이제 역사상 가장 크고 강력한 로켓 시스템을 협력적으로 개발함으로써 이 역사적인 순간에 동참할 수 있습니다. 오직 팀 동료들만이 당신의 로켓 부품을 볼 수 있다 - 당신은 생산장에서 사고를 감수할 것인가? 그럼 예정에 없던 신속한 분해로 부터 벗어나도록 해!
게임은 빌드 페이즈로 시작합니다. 각 플레이어는 AWE를 마주보고 있는 로켓 카드의 시작 손이 주어집니다. 플레이어들은 손에 보이지 않는 카드 한 장을 스타쉽의 청사진과 맞추려고 교대로 경기장으로 가져갑니다. 그 대신에, 선수들은 동료의 손을 볼 수 있기 때문에 동료에게 힌트를 주는 것을 선택할 수 있다. 선수들은 전반적인 팀 전략으로 그들의 차례의 행동을 관리하기 위해 기억력 전술을 사용해야 한다. 로켓 카드의 성공적인 플레이는 플레이어가 로켓의 성공적인 발사 가능성을 높이기 위해 사용할 수 있는 개발 카드로 보상을 받는다.
플레이어가 제때에 스타쉽을 건조하면 발사 단계로 이동한다. 발사는 성공적으로 통과되어야 하는 여러 단계로 구성되어 있습니다. 각 발사 단계를 통과하려면 빌드 단계에서 획득한 개발 카드에 의해 결정되는 특별한 카드로부터 무작위로 추첨해야 한다.
게임은 플레이어가 발사 단계에서 로켓을 성공적으로 발사하고 착륙하면 승리한다. 발사 중 로켓이 폭발하거나 빌드 단계에서 건설 사고가 너무 많이 일어나면 게임은 패한다.
—출판사의 설명
게임은 빌드 페이즈로 시작합니다. 각 플레이어는 AWE를 마주보고 있는 로켓 카드의 시작 손이 주어집니다. 플레이어들은 손에 보이지 않는 카드 한 장을 스타쉽의 청사진과 맞추려고 교대로 경기장으로 가져갑니다. 그 대신에, 선수들은 동료의 손을 볼 수 있기 때문에 동료에게 힌트를 주는 것을 선택할 수 있다. 선수들은 전반적인 팀 전략으로 그들의 차례의 행동을 관리하기 위해 기억력 전술을 사용해야 한다. 로켓 카드의 성공적인 플레이는 플레이어가 로켓의 성공적인 발사 가능성을 높이기 위해 사용할 수 있는 개발 카드로 보상을 받는다.
플레이어가 제때에 스타쉽을 건조하면 발사 단계로 이동한다. 발사는 성공적으로 통과되어야 하는 여러 단계로 구성되어 있습니다. 각 발사 단계를 통과하려면 빌드 단계에서 획득한 개발 카드에 의해 결정되는 특별한 카드로부터 무작위로 추첨해야 한다.
게임은 플레이어가 발사 단계에서 로켓을 성공적으로 발사하고 착륙하면 승리한다. 발사 중 로켓이 폭발하거나 빌드 단계에서 건설 사고가 너무 많이 일어나면 게임은 패한다.
—출판사의 설명
Welcome to Starbase, Texas. Workers are crafting the behemoth known as Starship. You and your friends can now join this historic moment by cooperatively building the largest, most powerful rocket system to ever exist. Only your teammates can see your rocket components - will you risk an accident in the production yard? Then try to launch and steer clear of a Rapid Unscheduled Disassembly!
The game starts with the Build Phase. Each player is dealt a starting hand of Rocket Cards facing AWAY from them. Players take turns playing one unseen card from their hand onto the field, trying to match it with the Starship's blueprints. Alternatively, a player can choose to give a hint to a teammate since players can see their teammate's hands. Players must used memory tactics to manage their turn's action with overall team strategy. Successful plays of Rocket Cards reward players with Development Cards which can be used to increase the rocket's chance of a successful launch.
If the players successfully build the Starship in time, they move to the Launch Phase. The launch consists of different stages that must be successfully passed. To pass each launch stage players take turns randomly drawing from a special hand of cards that is determined by the Development Cards acquired during the Build Phase.
The game is won if players successfully launch and land their rockets during the Launch Phase. The game is lost if the rocket explodes during launch, or if too many construction accidents happen during the Build Phase.
—description from the publisher
The game starts with the Build Phase. Each player is dealt a starting hand of Rocket Cards facing AWAY from them. Players take turns playing one unseen card from their hand onto the field, trying to match it with the Starship's blueprints. Alternatively, a player can choose to give a hint to a teammate since players can see their teammate's hands. Players must used memory tactics to manage their turn's action with overall team strategy. Successful plays of Rocket Cards reward players with Development Cards which can be used to increase the rocket's chance of a successful launch.
If the players successfully build the Starship in time, they move to the Launch Phase. The launch consists of different stages that must be successfully passed. To pass each launch stage players take turns randomly drawing from a special hand of cards that is determined by the Development Cards acquired during the Build Phase.
The game is won if players successfully launch and land their rockets during the Launch Phase. The game is lost if the rocket explodes during launch, or if too many construction accidents happen during the Build Phase.
—description from the publisher
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