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BGG랭킹
BGG전체 : 8006
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
40-120 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.18 / 5
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디자이너
Simon McGregor
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아티스트
Rob van Zyl
-
인원
게임 소개
고대 끔찍한 것들(제3판)은 어두운 정글 강을 탐험하는 용감한 모험가 역할을 하는 1-4인용 펄프 공포 테이블 상판 게임이다.
각자 당신은 Fateful 위치 및 Ominous 접하다에 직면으로 여행해야만 한다.
주사위, 토큰, 카드를 조합하여 만남의 기회를 극복하면 포인트가 적립됩니다.
언서블 이벤트에서 경기가 끝났을 때 가장 많은 점수를 받은 선수가 게임의 목적이다.
게임플레이는 주사위를 굴려 주사위를 굴려 주사위를 던지며, 주사위를 굴려 주사위를 굴려 주사위를 던진다. 주사위 조합은 만남의 극복과 게임에 사용되는 네 가지 자원을 획득하기 위해 사용된다. 집중력, 용기, 보물 및 위업 토큰.
포커스 토큰은 주사위 결과를 더 잘 조작하기 위해 스웨그 카드를 활성화하는 데 사용된다.
용기 토큰은 주사위를 굴리기 전에 조우를 극복하는 데 사용됩니다.
보물 토큰은 당신에게 영구적인 게임 효과를 주는 유용한 스웨그 카드를 구매하기 위해 사용됩니다.
Feat 토큰은 손에서 원샷 Feat 카드를 재생하는 데 사용됩니다.
고대 끔찍한 것들(제3판)은 고대 끔찍한 것들(제1판/2판)과 곤자에서 이전에 사용되었던 주사위퀘스트 게임 시스템의 세 번째 구현체이다.
세 번째 에디션은 이전 게임의 모든 반복과 확장, 새롭게 리노베이션된 아트 및 언어 독립적인 그래픽 디자인에서 편집되고 수정된 콘텐츠를 ATT의 최종 에디션으로 통합한다.
—출판사의 설명
각자 당신은 Fateful 위치 및 Ominous 접하다에 직면으로 여행해야만 한다.
주사위, 토큰, 카드를 조합하여 만남의 기회를 극복하면 포인트가 적립됩니다.
언서블 이벤트에서 경기가 끝났을 때 가장 많은 점수를 받은 선수가 게임의 목적이다.
게임플레이는 주사위를 굴려 주사위를 굴려 주사위를 던지며, 주사위를 굴려 주사위를 굴려 주사위를 던진다. 주사위 조합은 만남의 극복과 게임에 사용되는 네 가지 자원을 획득하기 위해 사용된다. 집중력, 용기, 보물 및 위업 토큰.
포커스 토큰은 주사위 결과를 더 잘 조작하기 위해 스웨그 카드를 활성화하는 데 사용된다.
용기 토큰은 주사위를 굴리기 전에 조우를 극복하는 데 사용됩니다.
보물 토큰은 당신에게 영구적인 게임 효과를 주는 유용한 스웨그 카드를 구매하기 위해 사용됩니다.
Feat 토큰은 손에서 원샷 Feat 카드를 재생하는 데 사용됩니다.
고대 끔찍한 것들(제3판)은 고대 끔찍한 것들(제1판/2판)과 곤자에서 이전에 사용되었던 주사위퀘스트 게임 시스템의 세 번째 구현체이다.
세 번째 에디션은 이전 게임의 모든 반복과 확장, 새롭게 리노베이션된 아트 및 언어 독립적인 그래픽 디자인에서 편집되고 수정된 콘텐츠를 ATT의 최종 에디션으로 통합한다.
—출판사의 설명
Ancient Terrible Things (Third Edition) is a pulp-horror tabletop game for 1-4 players, in which you play the role of an intrepid adventurer exploring a dark jungle river.
Each turn you must travel to a Fateful Location and face an Ominous Encounter.
If you overcome the Encounter (using a combination of dice, tokens and cards) you gain points.
The object of the game is to be the player with the most points when the game ends at the Unspeakable Event.
Game play involves rolling dice to achieve combinations: runs, pairs, three or more of a kind, and single die showing a particular number or higher. Dice combinations are spent to overcome Encounters and to acquire the four resources used in the game: Focus, Courage, Treasure and Feat tokens.
Focus tokens are used to activate Swag cards to better manipulate dice results.
Courage tokens are spent to overcome an Encounter before rolling any dice.
Treasure tokens are spent to purchase useful Swag cards which give you a permanent game effect.
Feat tokens are spent to play one-shot Feat cards from your hand.
Ancient Terrible Things (Third Edition) is the third implementation of the Dicequest game system as previously used in Ancient Terrible Things (1st/2nd Edition) and Konja.
The third edition incorporates edited and revised content from all previous iterations and expansions of the game, new renovated art and language-independent graphic design, into a single and definitive edition of ATT.
—description from the publisher
Each turn you must travel to a Fateful Location and face an Ominous Encounter.
If you overcome the Encounter (using a combination of dice, tokens and cards) you gain points.
The object of the game is to be the player with the most points when the game ends at the Unspeakable Event.
Game play involves rolling dice to achieve combinations: runs, pairs, three or more of a kind, and single die showing a particular number or higher. Dice combinations are spent to overcome Encounters and to acquire the four resources used in the game: Focus, Courage, Treasure and Feat tokens.
Focus tokens are used to activate Swag cards to better manipulate dice results.
Courage tokens are spent to overcome an Encounter before rolling any dice.
Treasure tokens are spent to purchase useful Swag cards which give you a permanent game effect.
Feat tokens are spent to play one-shot Feat cards from your hand.
Ancient Terrible Things (Third Edition) is the third implementation of the Dicequest game system as previously used in Ancient Terrible Things (1st/2nd Edition) and Konja.
The third edition incorporates edited and revised content from all previous iterations and expansions of the game, new renovated art and language-independent graphic design, into a single and definitive edition of ATT.
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