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BGG랭킹
BGG전체 : 3802
STRATEGY : 1556
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-90 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.52 / 5
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디자이너
Duane Wulf
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아티스트
Andrew Bosley
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인원
게임 소개
유니온 스톡야드(Union Stockyards)는 중형급 경제 유로 게임으로, 독특한 특징이 있다.
사이드바가 아닌 게임 플레이의 중심인 공급/수요 기반 시장입니다.
낮은 임의성 - 플레이어 결정에 따른 시장 변화.
노동자가 파업을 할 수 있는 노동자 배치 게임입니다.
미국 도금 시대의 위대한 산업 불가사의 중 하나에 대해 광범위하게 연구된 역사적 주제입니다.
1865년에 문을 연 유니언 스톡야드는 시카고에서 가장 큰 산업이 되었고 1900년 초에 매년 50만 명의 방문객이 방문하는 도시 최고의 관광명소 중 하나가 되었다. 남북전쟁부터 1920년대까지, 세계 어느 곳보다 더 많은 고기가 이곳에서 가공되었다. 그것의 전성기 동안, 40,000명의 대부분 이민 노동자들은 “ 지구상에서 가장 바쁜 평방 마일을 일했고, 매달 100만 마리 이상의 가축이 지나가고, 모든 미국 고기의 80%를 공급했다. &ldqu;ards” 내에 2,300개 이상의 가축 우리들과 130마일의 철도가 있었다.
네가 연주해봐5대 육류 포장업자들은 노동조합과 싸우고 시장을 유리하게 조종하면서 동물의 모든 부분을 사용할 수 있는 기술을 개발하고 있다. 유니온 스톡야드는 6년(라운드)에 걸쳐 진행되며, 각각 게임 조건에 영향을 미치거나 액션을 추가하는 역사적 사건으로 시작한다. 작업자 배치를 통해 작업을 선택하지만, 작업자에게 충분한 급여를 지급하지 않으면 작업자는 “strike”로 넘어갈 수 있습니다. 당신은 소, 돼지, 양을 도살할 때 이윤을 기준으로 현금을 벌어요. 당신의 이윤은 당신의 고기 값에서 가축 비용을 뺀 것입니다. 축산비는 선수마다 똑같지만 건물 건설, 동부도시 지사 설립, 브랜드 명성 향상 등 엔진 구축 결정으로 고기가치가 달라질 것이다. 매년 연말에는 자신이 만든 수요에 따라 축산비(소, 돼지, 양)가 오르락내리락 조정된다. 때로는 시장을 유리하게 조작하기 위해 특정 가축을 도살할 수도 있습니다. 가장 많은 부를 축적한 포장업자가 게임에서 이깁니다.
사이드바가 아닌 게임 플레이의 중심인 공급/수요 기반 시장입니다.
낮은 임의성 - 플레이어 결정에 따른 시장 변화.
노동자가 파업을 할 수 있는 노동자 배치 게임입니다.
미국 도금 시대의 위대한 산업 불가사의 중 하나에 대해 광범위하게 연구된 역사적 주제입니다.
1865년에 문을 연 유니언 스톡야드는 시카고에서 가장 큰 산업이 되었고 1900년 초에 매년 50만 명의 방문객이 방문하는 도시 최고의 관광명소 중 하나가 되었다. 남북전쟁부터 1920년대까지, 세계 어느 곳보다 더 많은 고기가 이곳에서 가공되었다. 그것의 전성기 동안, 40,000명의 대부분 이민 노동자들은 “ 지구상에서 가장 바쁜 평방 마일을 일했고, 매달 100만 마리 이상의 가축이 지나가고, 모든 미국 고기의 80%를 공급했다. &ldqu;ards” 내에 2,300개 이상의 가축 우리들과 130마일의 철도가 있었다.
네가 연주해봐5대 육류 포장업자들은 노동조합과 싸우고 시장을 유리하게 조종하면서 동물의 모든 부분을 사용할 수 있는 기술을 개발하고 있다. 유니온 스톡야드는 6년(라운드)에 걸쳐 진행되며, 각각 게임 조건에 영향을 미치거나 액션을 추가하는 역사적 사건으로 시작한다. 작업자 배치를 통해 작업을 선택하지만, 작업자에게 충분한 급여를 지급하지 않으면 작업자는 “strike”로 넘어갈 수 있습니다. 당신은 소, 돼지, 양을 도살할 때 이윤을 기준으로 현금을 벌어요. 당신의 이윤은 당신의 고기 값에서 가축 비용을 뺀 것입니다. 축산비는 선수마다 똑같지만 건물 건설, 동부도시 지사 설립, 브랜드 명성 향상 등 엔진 구축 결정으로 고기가치가 달라질 것이다. 매년 연말에는 자신이 만든 수요에 따라 축산비(소, 돼지, 양)가 오르락내리락 조정된다. 때로는 시장을 유리하게 조작하기 위해 특정 가축을 도살할 수도 있습니다. 가장 많은 부를 축적한 포장업자가 게임에서 이깁니다.
Union Stockyards is a mid-weight economic euro game with unique features:
A supply/demand driven market that is central to game play, not a sidebar.
Low randomness -- market changes due to player decisions.
A worker-placement game where your workers may go on strike.
Extensively-researched historical theme about one of the great industrial wonders of U.S. Gilded Age.
Opening in 1865, the Union Stockyards became Chicago’s largest industry and one of the city’s top tourist attractions with a half million visitors annually in the early 1900’s. From the Civil War through the 1920’s, more meat was processed here than anywhere in the world. During its height, 40,000 mostly immigrant workers labored in “the busiest square mile on earth”, where over one million livestock passed monthly, supplying 80% of all U.S. meat. There were over 2,300 livestock pens and 130 miles of railroad within the “yards”.
You play one the “Big Five” meat packers, developing technologies to use every part of the animal while battling labor unions and manipulating the market to your advantage. Union Stockyards is played over six years (rounds), each beginning with an historical event affecting game conditions or adding an additional action. You select your actions through worker placement; however, if you don’t pay your workers enough, they may go on “strike”. You earn cash based on your profit margins when you slaughter cattle, hogs, or sheep. Your profit margin is your meat value minus the livestock cost. The livestock cost is the same for all players, but your meat values will differ due to your engine-building decisions of constructing buildings, establishing branch houses in eastern cities, and improving your brand reputation. At the end of each year, livestock costs (cattle, hogs, sheep) will be adjusted up or down depending on the demand that you created. Sometimes you may choose to slaughter certain livestock just to manipulate the market in your favor. Whichever packer accumulates the most wealth wins the game.
A supply/demand driven market that is central to game play, not a sidebar.
Low randomness -- market changes due to player decisions.
A worker-placement game where your workers may go on strike.
Extensively-researched historical theme about one of the great industrial wonders of U.S. Gilded Age.
Opening in 1865, the Union Stockyards became Chicago’s largest industry and one of the city’s top tourist attractions with a half million visitors annually in the early 1900’s. From the Civil War through the 1920’s, more meat was processed here than anywhere in the world. During its height, 40,000 mostly immigrant workers labored in “the busiest square mile on earth”, where over one million livestock passed monthly, supplying 80% of all U.S. meat. There were over 2,300 livestock pens and 130 miles of railroad within the “yards”.
You play one the “Big Five” meat packers, developing technologies to use every part of the animal while battling labor unions and manipulating the market to your advantage. Union Stockyards is played over six years (rounds), each beginning with an historical event affecting game conditions or adding an additional action. You select your actions through worker placement; however, if you don’t pay your workers enough, they may go on “strike”. You earn cash based on your profit margins when you slaughter cattle, hogs, or sheep. Your profit margin is your meat value minus the livestock cost. The livestock cost is the same for all players, but your meat values will differ due to your engine-building decisions of constructing buildings, establishing branch houses in eastern cities, and improving your brand reputation. At the end of each year, livestock costs (cattle, hogs, sheep) will be adjusted up or down depending on the demand that you created. Sometimes you may choose to slaughter certain livestock just to manipulate the market in your favor. Whichever packer accumulates the most wealth wins the game.
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