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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
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인원
게임 소개
Sirocco의 목적은 6개의 폰을 대각선 반대쪽 필드로 이동시키는 것이며, 이것은 당신의 색깔의 막대로 표시됩니다. 가는 길에, 당신은 당신의 적들로부터 가능한 많은 졸들을 빼앗아야 합니다. 상대편에서 잡은 폰은 상대편 골문으로 들어온 자신의 폰보다 가치가 높기 때문에 상대방을 추격하는 것이 시로코의 특징이다.
각 플레이어는 같은 색의 시작 공간에 6개의 폰을 배치한다.
한 명이 차례로 던지고 (시계방향으로) 그의 폰들 중 한 명에게 던져진 점들의 수를 전진시킨다.
자신의 폰과 상대 선수의 폰이 넘어갈 수 있다. 회색 점은 중립 출발 공간을 형성하며, 이 공간에서 상대방의 폰을 넘어뜨릴 수 없습니다.
중요: You must first move all 6 pawns from the grey neutral space into the green playing field (= onto the green lines) before you can make a move or capture with a pawn that is already in the green space.
모든 폰이 플레이로 이동하면(즉, 시작 지점, 베이스, 회색 점 위에 폰이 있을 수 없음), 플레이 필드로 이동할 수 있다. 경기장에서 선수들은 선으로 연결되어 있다면 이 지점에서 저 지점으로 움직인다. 빨간색으로 정렬된 스팟은 보호되기 때문에 이러한 스팟에서는 상대방의 폰을 이동할 수 없습니다. 자신의 폰을 뒤로 옮길 수는 있지만 중립의 사각지대로 돌아갈 수는 없다.
플레이어가 폰을 모두 잃어버리거나 베이스(= 큰 색상의 원)로 이동하면 게임이 종료된다. 그리고 각 선수는 자신이 득점한 점수를 세어본다.
다음 점수가 매겨집니다: - 상대방의 폰을 캡처했습니다.
상대방의 폰 포착: 3점.
반대쪽 코너에 있는 폰: 2점
중립 반대쪽 필드에는 있지만 베이스에는 없는 자신의 폰: 1점
게임 종료 시에도 여전히 플레이 필드에 있는 폰은 가치가 없습니다. 가장 많은 득점을 한 선수가 게임에서 승리합니다.
각 플레이어는 같은 색의 시작 공간에 6개의 폰을 배치한다.
한 명이 차례로 던지고 (시계방향으로) 그의 폰들 중 한 명에게 던져진 점들의 수를 전진시킨다.
자신의 폰과 상대 선수의 폰이 넘어갈 수 있다. 회색 점은 중립 출발 공간을 형성하며, 이 공간에서 상대방의 폰을 넘어뜨릴 수 없습니다.
중요: You must first move all 6 pawns from the grey neutral space into the green playing field (= onto the green lines) before you can make a move or capture with a pawn that is already in the green space.
모든 폰이 플레이로 이동하면(즉, 시작 지점, 베이스, 회색 점 위에 폰이 있을 수 없음), 플레이 필드로 이동할 수 있다. 경기장에서 선수들은 선으로 연결되어 있다면 이 지점에서 저 지점으로 움직인다. 빨간색으로 정렬된 스팟은 보호되기 때문에 이러한 스팟에서는 상대방의 폰을 이동할 수 없습니다. 자신의 폰을 뒤로 옮길 수는 있지만 중립의 사각지대로 돌아갈 수는 없다.
플레이어가 폰을 모두 잃어버리거나 베이스(= 큰 색상의 원)로 이동하면 게임이 종료된다. 그리고 각 선수는 자신이 득점한 점수를 세어본다.
다음 점수가 매겨집니다: - 상대방의 폰을 캡처했습니다.
상대방의 폰 포착: 3점.
반대쪽 코너에 있는 폰: 2점
중립 반대쪽 필드에는 있지만 베이스에는 없는 자신의 폰: 1점
게임 종료 시에도 여전히 플레이 필드에 있는 폰은 가치가 없습니다. 가장 많은 득점을 한 선수가 게임에서 승리합니다.
The object of Sirocco is to move the 6 pawns to the diagonally opposite field which is marked by a bar in your own color. On the way, you must try to take as many pawns from your opponents as you can. Since captured pawns from opponents have more value than your own pawns which have been brought into the opposite goal, the pursuit of the opponent is the hallmark of sirocco.
Each player receives 6 pawns in one color, which he places on the starting space of the same color.
One throws in turn (clockwise) and advances one of his pawns the number of points thrown.
One's own pawns and those of opposing players may be jumped over. The grey dots form the neutral starting space. pawns of the opponent may not be knocked over in this space.
Important: You must first move all 6 pawns from the grey neutral space into the green playing field (= onto the green lines) before you can make a move or capture with a pawn that is already in the green space.
Once all pawns have been moved into play (i.e., no pawn may be on the starting spot, base, or on the gray dots), one may move into the playing field. On the playing fields, players move from point to point, provided they are connected by lines. It is not possible to move an opponent's pawn on red-bordered spots, because these spots are protected. One may move one's own pawn back, but one may not return to one's own neutral square.
The game ends when a player has lost all his pawns or has moved them into the base (= the large colored circle). Each player then counts the points he has scored.
The following points are scored: - captured pawn of an opponent
Captured pawn of an opponent: 3 points.
own pawn in the opposite corner: 2 points
A pawn of your own that is already in the neutral opposite field but not yet in the base: 1 point
Pawns which are still in the playing field at the end of the game have no value. The player who scores the most points wins the game.
Each player receives 6 pawns in one color, which he places on the starting space of the same color.
One throws in turn (clockwise) and advances one of his pawns the number of points thrown.
One's own pawns and those of opposing players may be jumped over. The grey dots form the neutral starting space. pawns of the opponent may not be knocked over in this space.
Important: You must first move all 6 pawns from the grey neutral space into the green playing field (= onto the green lines) before you can make a move or capture with a pawn that is already in the green space.
Once all pawns have been moved into play (i.e., no pawn may be on the starting spot, base, or on the gray dots), one may move into the playing field. On the playing fields, players move from point to point, provided they are connected by lines. It is not possible to move an opponent's pawn on red-bordered spots, because these spots are protected. One may move one's own pawn back, but one may not return to one's own neutral square.
The game ends when a player has lost all his pawns or has moved them into the base (= the large colored circle). Each player then counts the points he has scored.
The following points are scored: - captured pawn of an opponent
Captured pawn of an opponent: 3 points.
own pawn in the opposite corner: 2 points
A pawn of your own that is already in the neutral opposite field but not yet in the base: 1 point
Pawns which are still in the playing field at the end of the game have no value. The player who scores the most points wins the game.
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