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BGG랭킹
BGG전체 : 12283
WARGAMES : 1963
7.8Lost Battles: Reconstructing the Great Clashes of the Ancient World (2007) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.50 / 5
-
디자이너
Philip Sabin
-
아티스트
-
인원
게임 소개
필립 사빈은 런던에 있는 킹스 칼리지의 전략학 교수이다. 그가 고대 전투를 탐험하기 위해 사용하는 도구 중 하나는 시뮬레이션이다.
298쪽 분량의 이 책에서 사빈은 고대 사투를 시뮬레이션하는 시스템을 만든 뒤 35차례의 역사적 전투에 적용한다. 시나리오 설정이 컬러 플레이트에 표시됩니다.
시스템에 대한 규칙은 약 16페이지이며, 미니어처 또는 카운터와 함께 사용할 수 있습니다. 육군은 재향군인, 평균, 그리고 레비 훈련 레벨로 분류되는 대략 20개의 유닛이 있습니다. 전장은 가로 5구역, 세로 4구역의 직사각형 격자로 나뉜다. 각 턴마다 플레이어들은 명령 포인트를 결정하기 위해 한 개의 주사위를 던지고, 이것은 유닛들이 영역 사이를 이동하고 싸울 수 있게 한다. 베테랑 부대가 지휘하는 데는 포인트가 거의 필요하지 않다. 단위 상태는 매우 간단합니다. 신선하고, 소비되고, 산산조각이 납니다(제거됨).
이 책에는 1차 및 2차 출처에 대한 광범위한 언급이 포함되어 있다.
다섯 번째 칼럼 게임 버전은 로스트 배틀에서 찾을 수 있다.
298쪽 분량의 이 책에서 사빈은 고대 사투를 시뮬레이션하는 시스템을 만든 뒤 35차례의 역사적 전투에 적용한다. 시나리오 설정이 컬러 플레이트에 표시됩니다.
시스템에 대한 규칙은 약 16페이지이며, 미니어처 또는 카운터와 함께 사용할 수 있습니다. 육군은 재향군인, 평균, 그리고 레비 훈련 레벨로 분류되는 대략 20개의 유닛이 있습니다. 전장은 가로 5구역, 세로 4구역의 직사각형 격자로 나뉜다. 각 턴마다 플레이어들은 명령 포인트를 결정하기 위해 한 개의 주사위를 던지고, 이것은 유닛들이 영역 사이를 이동하고 싸울 수 있게 한다. 베테랑 부대가 지휘하는 데는 포인트가 거의 필요하지 않다. 단위 상태는 매우 간단합니다. 신선하고, 소비되고, 산산조각이 납니다(제거됨).
이 책에는 1차 및 2차 출처에 대한 광범위한 언급이 포함되어 있다.
다섯 번째 칼럼 게임 버전은 로스트 배틀에서 찾을 수 있다.
Philip Sabin is a Professor of Strategic Studies at King's College in London. One of the tools that he uses for exploring ancient battles is simulation.
In this 298 page book, Sabin guides us through the creation of a system for simulating pitched battles in the ancient period, and then applies the system to 35 historical battles. Scenario setups are shown on color plates.
The rules for the system are approximately 16 pages long, and can be used with either miniatures or counters. (Counters are available for free download from the author's Web site.) Armies have roughly 20 units, which are graded into Veteran, Average, and Levy training levels. Battlefields are divided into a rectangular grid 5 areas wide by 4 areas deep. Each turn, players throw a single die to determine command points, which allows units to move and fight between areas. Veteran units require few points to command. Unit states are very simple: fresh, spent, and shattered (eliminated).
The book contains extensive references to both primary and secondary sources.
Fifth Column Games version is found at Lost Battles.
In this 298 page book, Sabin guides us through the creation of a system for simulating pitched battles in the ancient period, and then applies the system to 35 historical battles. Scenario setups are shown on color plates.
The rules for the system are approximately 16 pages long, and can be used with either miniatures or counters. (Counters are available for free download from the author's Web site.) Armies have roughly 20 units, which are graded into Veteran, Average, and Levy training levels. Battlefields are divided into a rectangular grid 5 areas wide by 4 areas deep. Each turn, players throw a single die to determine command points, which allows units to move and fight between areas. Veteran units require few points to command. Unit states are very simple: fresh, spent, and shattered (eliminated).
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