-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
John S. Bailey
-
아티스트
Emmie Bailey
-
인원
게임 소개
삼정령의 제이콥 말리의 유령이 말했다.”
&ldqu;I—안 하는 게 좋을 것 같아, 라고 스크루지가 말했다.
그들의 방문 없이는, 당신은 내가 걷는 길을 피할 수 없을 거라고 고스트가 말했다. 1번 종이 울리면 내일 아침이 밝을 거라고 생각해봐.”
한 번에 다 가져가면 안 될까, 제이콥?”가 스크루지를 암시했다.
다음 날 밤 같은 시간에 두 번째 시간을 예상합니다. 다음날 밤 셋째 날 밤 12시 방향의 진동이 멈췄습니다. 더 이상 날 보지 마. 그리고 너 자신을 위해서라도 우리 사이에 무슨 일이 있었는지 기억하겠지.
____________________________________
'크리스마스의 정령'은 찰스 디킨스의 고전 소설 '크리스마스 캐롤'에 등장하는 세 정령 크리스마스 역할을 플레이어들이 맡아 펼치는 경협 전략 게임이다. 당신은 늙은 구두쇠 에베네저 스크루지를 데리고 과거, 현재, 미래의 크리스마스를 여행하며 그의 행동의 결과를 보여줄 것이다. 바라건대 그는 시간이 다 가기 전에 그의 방식을 바꿀 것입니다!
플레이어들은 간단한 론델을 사용하여 액션으로 스크루지를 클래식 스토리의 장면에서 이동시킬 것입니다. 여러분의 목표는 각 장면의 요구 사항을 충족시키기 위해 스피릿 카드(콘텐츠, 컴패션, 그리고 자선)의 조합을 연주하면서 스크루지의 삶에서 가장 중요한 10가지 순간을 늙은 구두쇠에게 선물하는 것입니다. 당신이 하는 모든 행동은 스크루지가 그의 소중한 실링을 소비하도록 요구할 것입니다. 오늘 밤 매 여행마다 15실링씩 나눠 먹으라고 설득할 수 있을 뿐이고 이것들이 다 떨어지면 모두 지는 거야
—출판사의 설명
&ldqu;I—안 하는 게 좋을 것 같아, 라고 스크루지가 말했다.
그들의 방문 없이는, 당신은 내가 걷는 길을 피할 수 없을 거라고 고스트가 말했다. 1번 종이 울리면 내일 아침이 밝을 거라고 생각해봐.”
한 번에 다 가져가면 안 될까, 제이콥?”가 스크루지를 암시했다.
다음 날 밤 같은 시간에 두 번째 시간을 예상합니다. 다음날 밤 셋째 날 밤 12시 방향의 진동이 멈췄습니다. 더 이상 날 보지 마. 그리고 너 자신을 위해서라도 우리 사이에 무슨 일이 있었는지 기억하겠지.
____________________________________
'크리스마스의 정령'은 찰스 디킨스의 고전 소설 '크리스마스 캐롤'에 등장하는 세 정령 크리스마스 역할을 플레이어들이 맡아 펼치는 경협 전략 게임이다. 당신은 늙은 구두쇠 에베네저 스크루지를 데리고 과거, 현재, 미래의 크리스마스를 여행하며 그의 행동의 결과를 보여줄 것이다. 바라건대 그는 시간이 다 가기 전에 그의 방식을 바꿀 것입니다!
플레이어들은 간단한 론델을 사용하여 액션으로 스크루지를 클래식 스토리의 장면에서 이동시킬 것입니다. 여러분의 목표는 각 장면의 요구 사항을 충족시키기 위해 스피릿 카드(콘텐츠, 컴패션, 그리고 자선)의 조합을 연주하면서 스크루지의 삶에서 가장 중요한 10가지 순간을 늙은 구두쇠에게 선물하는 것입니다. 당신이 하는 모든 행동은 스크루지가 그의 소중한 실링을 소비하도록 요구할 것입니다. 오늘 밤 매 여행마다 15실링씩 나눠 먹으라고 설득할 수 있을 뿐이고 이것들이 다 떨어지면 모두 지는 거야
—출판사의 설명
“You will be haunted,” said the Ghost of Jacob Marley, “by Three Spirits.”
“I—I think I’d rather not,” said Scrooge.
“Without their visits,” said the Ghost, “you cannot hope to shun the path I tread. Expect the first to-morrow, when the bell tolls One.”
“Couldn’t I take ’em all at once, and have it over, Jacob?” hinted Scrooge.
“Expect the second on the next night at the same hour. The third upon the next night when the last stroke of Twelve has ceased to vibrate. Look to see me no more; and look that, for your own sake, you remember what has passed between us!”
____________________________________
Spirits of Christmas is a light cooperative strategy game in which players take on the role of the three Spirits of Christmas from the classic novel A Christmas Carol by Charles Dickens. You will be taking the old miser Ebenezer Scrooge on a journey through Christmases of the Past, Present, and Future, showing him the consequences of his actions. Hopefully he will change his ways before he runs out of time!
Players will move Scrooge through scenes from the classic story, taking actions using a simple rondel. Your goal is to present ten pivotal moments in Scrooge's life to the old miser, playing combinations of Spirit cards (Contentment, Compassion, and Charity) to meet the requirements for each Scene. Each action you take will require Scrooge to spend his precious Shillings. You can only convince him to part with 15 Shillings during each journey this night, and if these run out, everyone loses the game.
—description from the publisher
“I—I think I’d rather not,” said Scrooge.
“Without their visits,” said the Ghost, “you cannot hope to shun the path I tread. Expect the first to-morrow, when the bell tolls One.”
“Couldn’t I take ’em all at once, and have it over, Jacob?” hinted Scrooge.
“Expect the second on the next night at the same hour. The third upon the next night when the last stroke of Twelve has ceased to vibrate. Look to see me no more; and look that, for your own sake, you remember what has passed between us!”
____________________________________
Spirits of Christmas is a light cooperative strategy game in which players take on the role of the three Spirits of Christmas from the classic novel A Christmas Carol by Charles Dickens. You will be taking the old miser Ebenezer Scrooge on a journey through Christmases of the Past, Present, and Future, showing him the consequences of his actions. Hopefully he will change his ways before he runs out of time!
Players will move Scrooge through scenes from the classic story, taking actions using a simple rondel. Your goal is to present ten pivotal moments in Scrooge's life to the old miser, playing combinations of Spirit cards (Contentment, Compassion, and Charity) to meet the requirements for each Scene. Each action you take will require Scrooge to spend his precious Shillings. You can only convince him to part with 15 Shillings during each journey this night, and if these run out, everyone loses the game.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
703
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
497
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
396
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
622
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
634
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
743
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
945
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1030
-
2024-11-13
-
Lv.11
-
[자유]
축하합니다, 코리아보드게임즈.
-
Lv.27
WALLnut
-
8
-
602
-
2024-11-12
-
Lv.27
-
[자유]
서울성모병원 산부인과 김미란 교수(대한폐경학회 회장)
-
Lv.19
라이클럽
-
11
-
520
-
2024-11-13
-
Lv.19
-
[자유]
응원합니다.
-
Lv.27
방장
-
10
-
699
-
2024-11-11
-
Lv.27
-
[자유]
그동안 너무 초월번역이라고 띄워주지 않았나 생각이 듭니다.
-
Lv.34
크로스21
-
8
-
371
-
2024-11-12
-
Lv.34
-
[자유]
해명문 잘 봤습니다. 정말 화가 나네요.
-
Lv.35
로보
-
15
-
746
-
2024-11-12
-
Lv.35
-
[자유]
임의로 용어를 바꾸는게 임의로 재판을 하는 인민재판과 차이가 무엇인가요?
-
Lv.13
존예수지니
-
12
-
440
-
2024-11-12
-
Lv.13