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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Fumiya Iwasaki (イワサキ フミヤ)
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아티스트
he ☆ ta ☆ re ☆ oh !!
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인원
게임 소개
BirdSeed는 일본의 카드 게임입니다. 게임 제목은 실제로 박스 앞면에 Bird$eed로 게시되어 있으며, 게임 규칙상 'bird seed'로도 게시되어 있다.
선수들은 수탉으로, 점수를 얻기 위해 음식을 얻으려고 애쓴다. 같은 음식 세트를 구하는 것이 가장 좋습니다. 수탉마다 좋아하는 음식 한 쌍이 있고, 5마리까지 먹으면 포인트가 적립된다.
이 음식은 밀, 옥수수, 견과류의 세 가지 종류로 1, 2, 3개 또는 각각 한 종류씩 나옵니다. 왼쪽 날개, 오른쪽 날개, 수탉이 그려진 카드가 펼쳐지고, 각각 3장의 푸드 카드가 얼굴을 맞대고 처리된다. 그런 다음 플레이어들은 이 푸드 카드를 따기 위해 카드핸드를 사용한다. 수집되지 않은 음식은 그대로 유지되고 더 많은 음식이 추가됩니다.
선수들은 포지션에 맞는 핸드카드를 가지고 있으며, 카드 번호는 0, 1, 2, 3이다. 참가자들은 그들이 어떤 음식 더미로 가고 몇 번을 입찰하는지 보여주기 위해 세 개의 카드, 한 곳과 두 개의 숫자를 플레이한다. 그 숫자들은 합산되고 게임은 홀스 데 가이어처럼 버팅 과정을 따른다. 그러나 카드가 평가되기 전에, 어떤 특별한 조합도 효력이 발생한다. 그래서 11과 같은 한 쌍은 추첨에서 무료 음식 카드를 얻을 수 있습니다. 00는 가장 많이 받은 선수로부터 푸드카드를 드립니다.
그런 다음 독특한 선택(왼쪽, 오른쪽, 가운데)을 가진 선수들이 음식을 얻는다. 그리고 나서 같은 선택을 한 선수들이 값을 비교합니다. 가장 높은 값이 이기지만, 가장 높은 값과 일치하는 것은 다음으로 가장 높은 값 등을 의미합니다.
경기가 끝날 무렵, 대부분의 득점이 승리를 거두었다.
사용자 요약
선수들은 수탉으로, 점수를 얻기 위해 음식을 얻으려고 애쓴다. 같은 음식 세트를 구하는 것이 가장 좋습니다. 수탉마다 좋아하는 음식 한 쌍이 있고, 5마리까지 먹으면 포인트가 적립된다.
이 음식은 밀, 옥수수, 견과류의 세 가지 종류로 1, 2, 3개 또는 각각 한 종류씩 나옵니다. 왼쪽 날개, 오른쪽 날개, 수탉이 그려진 카드가 펼쳐지고, 각각 3장의 푸드 카드가 얼굴을 맞대고 처리된다. 그런 다음 플레이어들은 이 푸드 카드를 따기 위해 카드핸드를 사용한다. 수집되지 않은 음식은 그대로 유지되고 더 많은 음식이 추가됩니다.
선수들은 포지션에 맞는 핸드카드를 가지고 있으며, 카드 번호는 0, 1, 2, 3이다. 참가자들은 그들이 어떤 음식 더미로 가고 몇 번을 입찰하는지 보여주기 위해 세 개의 카드, 한 곳과 두 개의 숫자를 플레이한다. 그 숫자들은 합산되고 게임은 홀스 데 가이어처럼 버팅 과정을 따른다. 그러나 카드가 평가되기 전에, 어떤 특별한 조합도 효력이 발생한다. 그래서 11과 같은 한 쌍은 추첨에서 무료 음식 카드를 얻을 수 있습니다. 00는 가장 많이 받은 선수로부터 푸드카드를 드립니다.
그런 다음 독특한 선택(왼쪽, 오른쪽, 가운데)을 가진 선수들이 음식을 얻는다. 그리고 나서 같은 선택을 한 선수들이 값을 비교합니다. 가장 높은 값이 이기지만, 가장 높은 값과 일치하는 것은 다음으로 가장 높은 값 등을 의미합니다.
경기가 끝날 무렵, 대부분의 득점이 승리를 거두었다.
사용자 요약
BirdSeed is a card game from Japan. The game title is actually published as Bird$eed on the box front, and also as 'bird seed' in the game rules.
Players are roosters, trying to get food to score points. Getting sets of the same food scores best. Each rooster has a pair of favourite foods, and getting up to five of these adds points.
The food comes in three types, wheat, corn and nuts, in 1,2 or 3, or one of each. Cards showing a left wing, right wing and roosters are laid out, and three food cards dealt face-up to each one. Players then use card hands to win these food cards. Any food not collected stays in place and more food is added.
The players have hand cards to match the positions, and cards numbered 0,1,2,3 in different amounts. Players play three cards face-down, a place and two numbers to show which food pile they are going for and what number they bid. The numbers are added together and the game follows a butting process like Hols der Geier. But before the cards are assessed, any special combos take effect. So a pair, such as 11, gets you a free food card off the draw deck. A 00 gets you a food card from the player with the most.
Then players with a unique choice (left, right, centre) get their food. Then players with the same choice compare values. The highest value wins, but matching high values means the next highest wins, and so on.
At the end of the game, most points scored wins.
user summary
Players are roosters, trying to get food to score points. Getting sets of the same food scores best. Each rooster has a pair of favourite foods, and getting up to five of these adds points.
The food comes in three types, wheat, corn and nuts, in 1,2 or 3, or one of each. Cards showing a left wing, right wing and roosters are laid out, and three food cards dealt face-up to each one. Players then use card hands to win these food cards. Any food not collected stays in place and more food is added.
The players have hand cards to match the positions, and cards numbered 0,1,2,3 in different amounts. Players play three cards face-down, a place and two numbers to show which food pile they are going for and what number they bid. The numbers are added together and the game follows a butting process like Hols der Geier. But before the cards are assessed, any special combos take effect. So a pair, such as 11, gets you a free food card off the draw deck. A 00 gets you a food card from the player with the most.
Then players with a unique choice (left, right, centre) get their food. Then players with the same choice compare values. The highest value wins, but matching high values means the next highest wins, and so on.
At the end of the game, most points scored wins.
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