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게임 소개

22세기는 인류, 우주탐사, 과학, 기술의 진보가 크게 진행된 시기였다. 신식민주의의 시대이기도 했고, 구세계의 불씨에서 새로운 질서가 나타났다. 그 때는 새로운 종류의 전쟁과 하드워의 시기였다.

하드워는 미래의 가능한 지상 전장 상황을 재현하기 위해 노력하며, 비교적 어려운 공상과학 환경에서 빠른 속도의 전술적 경험을 가능하게 하는 간단한 규칙을 제공한다. 하드워는 메크, 우주선, 또는 이국적인 무기와 같은 가상의 기갑전뿐만 아니라 전투 진화에 대한 미래적 예측, 사이버 자기전의 중요성, 인공지능 알고리즘으로 대체된 인간 군인의 수 감소, 지각 있는 전투 무리 및 전기자의 증가를 고려한다.예를 들어 전쟁의 안개, 또는 새로운 이국적인 무기의 실험적인 개발. 단순하고 유연한 규칙과 결합된 이 접근방식은 테이블 상판 지휘관에게 새롭고 흥미로운 전술적 기회를 제공해야 한다.

이 규칙집을 제외하고 게임에 필요한 것은 두 개의 미니어처, 즉 배틀 그룹을 나타내는 몇 개의 미니어처, 12면 주사위, 작은 토큰 또는 동전, 줄자, 테이블, 지형 조각 몇 개, 그리고 가장 중요한 상대이다.

하드워 세계에서 병력 사령관이 되는 것은 어려운 일이 아니다. 개인 경호 회사를 차리고 전쟁 기계 몇 대를 임대해서 거물급 회사로부터 계약서를 구할 수도 있어 기업 지휘관이 될 수 있습니다. 여러분 세계의 주요 세력 중 하나를 위해 일하면서, 필요한 모든 수단을 동원하여 주주들의 뜻을 실행할 수 있습니다. 당신은 혁명세력의 카리스마가 넘치는 지도자가 될 수 있습니다. 기업 지배자들과 맞서 싸울 수 있습니다. 초국적자들이 잊은 황무지의 작은 독재자가 될 수도 있고 자칭 고귀한 원수가 될 수도 있어 무기력한 시민들을 습격자들로부터 보호하려고 말이야 해적이 될 수도 있고 현상금 사냥꾼이 될 수도 있고 용병이 될 수도 있어 필요한 것은 일부 장비를 손에 넣고, 믿을 수 있는 하드웨어 운영자를 찾고, 문제를 해결하도록 누군가를 설득하는 것입니다. 실력이 충분하면 미디어와 추가 계약을 맺을 수 있고, 그룹에 대한 리얼리티 홀로쇼를 만들기 위해 무기 업계 스폰서, 에이전트, 변호사, 그리고 항상 꿈꿔왔던 궤도 도시의 펜트하우스 맨션까지 얻을 수 있다.

당신네 병력은 다른 보안 컨설턴트들과 맞서서 다른 고용주들을 위해 싸울 겁니다 때때로 당신은 내부 권력 투쟁에 참여하고, 때로는 적대적 인수합병을 할 것이며, 때로는 경쟁시설을 파괴할 것이다. 때때로 당신은 고용주로부터 이전하기를 원치 않는 지역 주민들과 거래를 해야 할 것이다. 때때로 당신은 산적 사냥에 나서거나, 소멸하거나, 혁명을 선동할 것이다.항상 예쁘지는 않겠지만, 확실히 수익성이 있을 것이다.

–게시자의 설명
The turn of the twenty-second century was a time of great progression of the human race, space exploration, scientific and technological advancements. It was also the time of neo-colonialism, and a new order emerging from the pyres of the old world. It was a time of a new breed of war – the Hardwar.

Hardwar tries to recreate possible future ground battlefield conditions, providing straightforward rules allowing for a fast-paced tactical experience in a relatively hard science fiction setting. Hardwar takes into account not only classic armoured warfare, enriched with fictional contraptions like mechs, spaceships, or exotic weapons, but also futuristic predictions of combat evolution – the importance of cybernetic warfare, decline in numbers of human soldiers replaced with AI algorithms, a rise of sentient combat swarms and electronic fog of war, or experimental development of new exotic weapons, to name a few. This approach, combined with simple and flexible rules should provide new and exciting tactical opportunities for tabletop commanders.

Aside from this rulebook, all that is needed for a game is a couple of miniatures, representing your battle group, a handful of twelve-sided dice and another one of small tokens or coins, measuring tape, a table, a couple of terrain pieces and, most importantly, an opponent.

Becoming a force commander in Hardwar world is not a difficult task. You can start your own private security company, lease a few war machines and go out there, looking for contracts from the big fish. You can be a corporate commander, working for one of the major forces of your world, executing the will of shareholders by all means necessary. You can become the charismatic leader of revolutionary forces, fighting against corporate overlords. You can be a small-time dictator in an area of wastelands forgotten by transnationals, or a noble self-appointed marshal, trying to protect helpless civilians from raiders. You can be a pirate, you can be a bounty hunter, you can be a mercenary. All you need is to get your hands on some equipment, find a few reliable hardware operators and convince someone with money to let you solve their problem. If you are good enough, you can get additional contracts with media, to make a reality holo-show about your group, you can get sponsors from the arms industry, agents and lawyers to negotiate your contracts, and that penthouse mansion in the orbital city you have always dreamt of.

Your force will face other security consultants, fighting for other employers. Sometimes you will take part in internal power struggles, sometimes you will perform a hostile takeover, sometimes you will sabotage a competitive facility, sometimes you will have to deal with locals unwilling to relocate from your employer’s property, sometimes you will go on bandit hunt, you will extinguish, or incite revolution… it will not always be pretty, but surely will be profitable.

–description from the publisher

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