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7.6Ram vs. Stag: The Battle of Bir el Gubi, November 19, 1941 (2021) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
150-210 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Paul Rohrbaugh
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아티스트
Tim Allen
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인원
게임 소개
“…공격이 개시될 때까지 보이지도 않고 인식되지도 못한 채 준비된 위치에 대해 너무 열정적으로 조우전을 수행했다.” –중장 윌러비 노리가 비르 엘 구비에서 벌인 영국군의 공격에 대한 요약입니다.
람 대 스태그는 리비아의 비르 엘 구비 마을과 오아시스 근처에서 벌어진 첫 번째 전투를 시뮬레이션한 것이다. 에르빈 롬멜과 스쿼의 과감한 공세에 대응하여 영국군이 이끄는 연합군은 토브룩을 포위하고 있는 추축군을 격퇴하기 위해 반격을 개시했다. 십자군 작전이라고 불리는 연합군의 공격은 11월 18일에 개시되었고 추축군을 기습적으로 잡았다. 그러나 롬멜은 기갑부대를 중요한 항구의 남쪽과 서쪽으로 뻗은 호로 철수시킴으로써 빠르게 대응했다. 영국군 기갑부대는 적의 위치를 파악하고 고치려고 힘겹게 전진했다. 11월 18일 오후, 이탈리아 아리에테 사단의 부대들이 비르 엘 구비 마을 근처에서 발견되었다. 최근 북아프리카에 배치된 제22기갑여단(Stags)에 대한 공격 명령이 내려졌다. 과거에 영국 전차는 이탈리아군을 장거리 비행에 투입했고, 같은 일이 반복될 것으로 예상되었다. 대신 이탈리아군은 파고들어 싸울 준비를 하고 있었다.
기존의 카운터 파트보다 더 잘할 수 있나요, 아니면 더 잘할 수 있나요? 기대서 즐기세요!
게임의 각 턴은 한 시간의 시간을 나타냅니다. 각 육각형의 지름은 대략 1/3마일이다. 단위는 남성(영유아), 4-6정의 포대(공장 및 AT), 10-12대의 차량(탱크 및 장갑차)이다.
각각의 램 vs. 스태그는 다음과 같이 구성되어 있다.
규칙 8페이지
게임 트랙과 테이블이 있는 가로 11인치, 세로 17인치 크기의 지도 시트 2개
160개의 단면, 장착되지 않은 카운터
플레이어는 또한 게임을 하기 위해 6면 주사위와 불투명한 용기(머그, 봉투 등)가 필요하다.
게임의 각 턴은 한 시간의 시간을 나타냅니다. 각 육각형의 지름은 대략 1/3마일이다. 단위는 남성(영유아), 4-6정의 포대(공장 및 AT), 10-12대의 차량(탱크 및 장갑차)이다.
람 대 스태그는 리비아의 비르 엘 구비 마을과 오아시스 근처에서 벌어진 첫 번째 전투를 시뮬레이션한 것이다. 에르빈 롬멜과 스쿼의 과감한 공세에 대응하여 영국군이 이끄는 연합군은 토브룩을 포위하고 있는 추축군을 격퇴하기 위해 반격을 개시했다. 십자군 작전이라고 불리는 연합군의 공격은 11월 18일에 개시되었고 추축군을 기습적으로 잡았다. 그러나 롬멜은 기갑부대를 중요한 항구의 남쪽과 서쪽으로 뻗은 호로 철수시킴으로써 빠르게 대응했다. 영국군 기갑부대는 적의 위치를 파악하고 고치려고 힘겹게 전진했다. 11월 18일 오후, 이탈리아 아리에테 사단의 부대들이 비르 엘 구비 마을 근처에서 발견되었다. 최근 북아프리카에 배치된 제22기갑여단(Stags)에 대한 공격 명령이 내려졌다. 과거에 영국 전차는 이탈리아군을 장거리 비행에 투입했고, 같은 일이 반복될 것으로 예상되었다. 대신 이탈리아군은 파고들어 싸울 준비를 하고 있었다.
기존의 카운터 파트보다 더 잘할 수 있나요, 아니면 더 잘할 수 있나요? 기대서 즐기세요!
게임의 각 턴은 한 시간의 시간을 나타냅니다. 각 육각형의 지름은 대략 1/3마일이다. 단위는 남성(영유아), 4-6정의 포대(공장 및 AT), 10-12대의 차량(탱크 및 장갑차)이다.
각각의 램 vs. 스태그는 다음과 같이 구성되어 있다.
규칙 8페이지
게임 트랙과 테이블이 있는 가로 11인치, 세로 17인치 크기의 지도 시트 2개
160개의 단면, 장착되지 않은 카운터
플레이어는 또한 게임을 하기 위해 6면 주사위와 불투명한 용기(머그, 봉투 등)가 필요하다.
게임의 각 턴은 한 시간의 시간을 나타냅니다. 각 육각형의 지름은 대략 1/3마일이다. 단위는 남성(영유아), 4-6정의 포대(공장 및 AT), 10-12대의 차량(탱크 및 장갑차)이다.
“…an encounter battle carried out too enthusiastically against prepared positions…not seen or recognized until the attack had been launched.” –Summary of the British attack at Bir el Gubi by Lieutenant General Willoughby Norrie.
Ram vs. Stag is a low complexity war game simulation of the first battle fought near the village and oasis at Bir el Gubi in Libya. In response to General Erwin Rommel’s bold offensive the British-led Allied forces launched a counter offensive to defeat the Axis forces that were besieging Tobruk. Dubbed Operation Crusader, the Allied attack was launched on November 18th and caught the Axis by surprise. However, Rommel reacted quickly by withdrawing his armored forces into an arc that stretched south and west of the crucial port. The British armored units groped their way forward attempting to identify and fix their enemy’s positions. Late on November 18th units of the Italian Ariete (Ram) Division were discovered near the village of Bir El Gubi. The 22nd Armored Brigade (Stags), a recently deployed unit to the North Africa, was ordered to attack. In the past, British tanks had sent the Italians into head-long flight and a repeat was expected. Instead, the Italians had dug in and were prepared to fight.
Can you do as well or better than your historical counter parts? Lean and enjoy!
Each turn of the game represents one hour of time. Each hex is approximately a third of a mile across. Units represent companies of men (infantry), batteries of 4-6 guns (artillery and AT), or 10-12 vehicles (tanks and armored cars).
Each copy of Ram vs. Stag is composed of the following:
8 pages of rules
Two 11 by 17 inch map sheets with game tracks and tables
160 single sided, un-mounted counters
Players will also need a six sided die and an opaque container (mug, envelope or anything similar) to play the game.
Each turn of the game represents one hour of time. Each hex is approximately a third of a mile across. Units represent companies of men (infantry), batteries of 4-6 guns (artillery and AT), or 10-12 vehicles (tanks and armored cars).
Ram vs. Stag is a low complexity war game simulation of the first battle fought near the village and oasis at Bir el Gubi in Libya. In response to General Erwin Rommel’s bold offensive the British-led Allied forces launched a counter offensive to defeat the Axis forces that were besieging Tobruk. Dubbed Operation Crusader, the Allied attack was launched on November 18th and caught the Axis by surprise. However, Rommel reacted quickly by withdrawing his armored forces into an arc that stretched south and west of the crucial port. The British armored units groped their way forward attempting to identify and fix their enemy’s positions. Late on November 18th units of the Italian Ariete (Ram) Division were discovered near the village of Bir El Gubi. The 22nd Armored Brigade (Stags), a recently deployed unit to the North Africa, was ordered to attack. In the past, British tanks had sent the Italians into head-long flight and a repeat was expected. Instead, the Italians had dug in and were prepared to fight.
Can you do as well or better than your historical counter parts? Lean and enjoy!
Each turn of the game represents one hour of time. Each hex is approximately a third of a mile across. Units represent companies of men (infantry), batteries of 4-6 guns (artillery and AT), or 10-12 vehicles (tanks and armored cars).
Each copy of Ram vs. Stag is composed of the following:
8 pages of rules
Two 11 by 17 inch map sheets with game tracks and tables
160 single sided, un-mounted counters
Players will also need a six sided die and an opaque container (mug, envelope or anything similar) to play the game.
Each turn of the game represents one hour of time. Each hex is approximately a third of a mile across. Units represent companies of men (infantry), batteries of 4-6 guns (artillery and AT), or 10-12 vehicles (tanks and armored cars).
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