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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-180 분

  • 연령

    16+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

Evil In The North는 어두운 겨울 왕국을 배경으로 하는 솔리테어 어드벤처 게임이다. 플레이어는 여러 게임 캐릭터들이 어려운 환경에서 임무를 수행할 때 감독한다. 이 캐릭터들은 신교와 악으로 알려진 독실한 반종교 사이에 끼인 쇠퇴하는 이교도 인구를 나타낸다. 이 후자의 분류는 악당, 악의적인 네크로파이엔드 오컬티스트, 악명높은 네크로파이엔드 오컬티스트, 더러운 깊이의 악마를 포함한다.

플레이어가 안내하는 캐릭터는 카드 타일로 구성된 지도에서 이동하게 됩니다. 이 타일들은 캐릭터가 이리저리 움직이면서 다양한 점검이 필요하다. 이와 동시에, 네크로파이엔드로 알려진 게임 제어 캐릭터가 생성되어 결국 자동화된 이동 시스템을 통해 타일 맵을 이동하게 된다. 플레이어 캐릭터가 네크로파이엔드에 부딪히면 충돌이 발생하기 쉽다. 반대편은 발생 데크(타일 입력에서) 또는 악마 데크(타일 종료 시)를 통해 나타날 수도 있습니다. 이러한 만남은 캐릭터의 중요한 자원인 추종자들을 갉아먹는다. 팔로워가 부족하면 캐릭터가 극도로 취약해지고, 조만간 팔로워를 더 확보하지 못하면 게임에서 탈락하는 경우가 많다.

북부의 사악한 세계에서의 싸움은 브루트 콘플리트와 다크아츠 콘플리트의 두 가지 방법으로 해결된다. 이전 전투 유형은 물리적 충돌과 관련이 있으며 최대 3개의 4면 주사위가 포함된 전투 결과 표를 사용합니다. 후자의 전투 유형은 주술과 관련이 있으며, 전투원의 INSIGHT 등급과 4면 주사위를 포함하는 더 간단한 시스템을 사용한다.

게임은 세 단계로 나뉘어 수행되어야 할 서로 다른 미션을 나타냅니다. 북부의 이블을 이기기 위해서는 플레이어가 시작한 모든 미션을 완수해야 합니다. 미션을 수행하는 동안 몇 개의 미션을 완료했는지와 상관없이 모든 플레이어 캐릭터가 소멸하면 게임은 손실됩니다. 패하지 않고 미션 후 게임을 종료할 수 있습니다(그러나 다른 미션이 시작되기 전에.

재실행 정보:
이 게임은 완전히 새로운 맵 트리트먼트를 제공하여 블랙메탈을 기반으로 합니다. 북쪽의 악당은 플레이를 하면서 타일 맵을 구축하는 대신 플레이하기 전에 미리 배열된 타일 맵을 사용합니다. 사전 설정된 타일 맵은 플레이어 이동을 7 x 7 그리드로 제한하며, 도망 타일 맵의 가능성을 제거합니다. 게다가, 9개의 지도 타일로 이루어진 지도 타일의 중심 지역인 광활한 얼음 바다를 만들기 위해 추가적인 지도 타일이 추가되었다. 타일 맵의 이러한 새로운 측면을 지원하기 위해 추가 규칙이 생성되었습니다.

블랙메탈과 달리, Evil In The North의 일반 게임은 지도 공개(시작부터 모든 지도 타일이 얼굴 위로 표시됨)로 진행됩니다.

기타 변경사항/추가사항은 다음과 같습니다.
--많은 카드의 업데이트된 텍스트(주로 새 타일 맵을 수용함)
--업데이트되고 통합된 규칙집(미션 책자 통합)
--새 규칙집 다이어그램 및 업데이트된 규칙집 다이어그램
--규칙집 내의 새로운 규칙 및 섹션(새 Q&A 및 카드 명확화 섹션 포함)
--고급 게임의 공식 변형 시트
Evil In The North is a solitaire adventure game that is set in a dark wintry realm. The player oversees several game characters as they fulfill missions in this challenging environment. These characters represent a declining pagan population that is caught between the New Religion and the spiteful counter religion known as the Growing Evil. This latter division includes ruffians, malicious necromancers, the infamous NecroFiend occultists, and demons from foul depths.

Player guided characters will travel on a map that consists of card tiles. These tiles require various checks as the characters move from turn to turn. At the same time, game controlled characters known as NecroFiends will be spawned; eventually traveling the tile map through an automated movement system. When player characters run into a NecroFiend, conflict is likely to occur. Opposition can also emerge through the Occurrence deck (from entering a tile) or through the Demon deck (upon exiting a tile). These encounters gnaw away at a character's vital resource --their followers. A lack of followers makes a character extremely vulnerable and will often lead to elimination from the game if more followers cannot be acquired soon.

Combat in the world of Evil in the North is resolved through two means, Brute Conflict and DarkArts Conflict. The former combat type is associated with physical conflict and uses a Combat Results Table involving up to three 4-sided dice. The latter combat type is associated with sorcery and uses a simpler system involving the combatants' INSIGHT ratings and a single 4-sided die.

The game is divided into 3 stages to represent the different missions to be undertaken. To win Evil in the North, a player must fulfill every mission started. The game is lost if all player characters perish during the performance of a mission, regardless of how many missions have been completed. Without losing, you may end a game after any mission (but before another has begun).

ABOUT THE REIMPLEMENTATION:
This game builds on Black Metal by offering a whole new map treatment. Rather than building the tile map as you play, Evil in the North uses a preset tile map that is arranged prior to play. The preset tile map constrains player movement to a 7 x 7 grid (removing the chances of a run-away tile map). Furthermore, additional map tiles have been added to create the vast Ice Sea; a central area of the tile map consisting of 9 map tiles. Additional rules have been created to serve this new aspect of the tile map.

Unlike Black Metal, a regular game of Evil In The North is played with full map disclosure (all map tiles are displayed face-up from the onset).

Other changes/additions include:
--Updated text on many cards (mainly to accommodate the new tile map)
--An updated and consolidated rulebook (integrating the Mission booklet)
--New and updated rulebook diagrams
--New rules and sections within the rulebook (including a new Q&A and Card Clarifications section)
--An official variant sheet for an advanced game

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