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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
Sarah Ponsonby
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 세트 콜렉션 게임에서 플레이어는 플레이 보드에 있는 주방 서킷을 돌면서 다양한 콜렉션 포인트(라더, 가든, 주방 찬장, 지하실, 백도어)에서 재료(카드)를 집어들고 가장 먼저 완성된 식사(메인 코스, 스타터 또는 푸딩)를 만든다.
각 메인 코스에는 12개의 아이템이 있으며, 각 스타터와 푸딩은 6개의 아이템이 있으며, 다양한 콜렉션 포인트는 다양한 종류의 아이템(예: 라더의 냉장고에서 베이컨과 버터, 가든에서 허브와 야채, 지하실에서 알코올)을 공급한다.
이 외에도, 이 보드에는 몇 개의 "los a turn"" 공간(그 중 일부는 설거지를 도와줄 방문 조카와 같은 현관문 응답으로 피할 수 있음)과 두 개의 전화 칸이 있습니다. 이것들을 사용하여, 플레이어들은 그들이 준비하려는 식사에 필요한 아이템들을 넘겨주기 위해 서로 도전할 수 있다.
마지막에, 코스, 식사와 함께하기 위해 수집된 보너스 아이템(예: 꽃, 에이트 민트)에 대해 점수를 매기고, 플레이어는 현재 사용하지 않는 카드의 조합이 실행 가능한(그러나 낮은 점수) 식사를 만들어 낸다고 다른 참가자들에게 설득할 수 있다.완전히 사용하지 않은 카드는 최종 성적에 부정적인 영향을 미칩니다
각 메인 코스에는 12개의 아이템이 있으며, 각 스타터와 푸딩은 6개의 아이템이 있으며, 다양한 콜렉션 포인트는 다양한 종류의 아이템(예: 라더의 냉장고에서 베이컨과 버터, 가든에서 허브와 야채, 지하실에서 알코올)을 공급한다.
이 외에도, 이 보드에는 몇 개의 "los a turn"" 공간(그 중 일부는 설거지를 도와줄 방문 조카와 같은 현관문 응답으로 피할 수 있음)과 두 개의 전화 칸이 있습니다. 이것들을 사용하여, 플레이어들은 그들이 준비하려는 식사에 필요한 아이템들을 넘겨주기 위해 서로 도전할 수 있다.
마지막에, 코스, 식사와 함께하기 위해 수집된 보너스 아이템(예: 꽃, 에이트 민트)에 대해 점수를 매기고, 플레이어는 현재 사용하지 않는 카드의 조합이 실행 가능한(그러나 낮은 점수) 식사를 만들어 낸다고 다른 참가자들에게 설득할 수 있다.완전히 사용하지 않은 카드는 최종 성적에 부정적인 영향을 미칩니다
In this set collection game, players make circuits of the kitchen on the playing board, picking up ingredients (cards) from the various collection points (Larder, Garden, Kitchen Cupboard, Cellar and Back Door) in an attempt to be the first to make a finished meal (a main course and either a starter or pudding).
Each main course has 12 items to collect, each starter and pudding has 6, and the various collection points supply different types of items (e.g. bacon and butter from the fridge in the Larder, herbs and vegetables from the Garden, alcohol from the Cellar).
In addition to these, the board has several "lose a turn" spaces (some of which can be avoided by assistance found through answering the Front Door, e.g. a visiting niece who will help with the dishes), as well as two Telephone squares. Using these, players can challenge each other to hand over required items for the meal they are trying to compose.
At the end, points are scored for complete courses, any bonus items collected to go with the meal (e.g. flowers, or After Eight mints), and players may even try to convince the others that combinations of currently unused cards from their hands produce viable (but lower scoring) meals - the other players vote on whether such suggestions are acceptable. Any completely unused cards negatively affect the final scorings.
Each main course has 12 items to collect, each starter and pudding has 6, and the various collection points supply different types of items (e.g. bacon and butter from the fridge in the Larder, herbs and vegetables from the Garden, alcohol from the Cellar).
In addition to these, the board has several "lose a turn" spaces (some of which can be avoided by assistance found through answering the Front Door, e.g. a visiting niece who will help with the dishes), as well as two Telephone squares. Using these, players can challenge each other to hand over required items for the meal they are trying to compose.
At the end, points are scored for complete courses, any bonus items collected to go with the meal (e.g. flowers, or After Eight mints), and players may even try to convince the others that combinations of currently unused cards from their hands produce viable (but lower scoring) meals - the other players vote on whether such suggestions are acceptable. Any completely unused cards negatively affect the final scorings.
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