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0Stingbad!: Mass Skirmish Fantasy Wargame Rules (2021) -
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-0 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Richard Watts
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아티스트
-
인원
게임 소개
스팅배드(Stingbad)는 판타지 워게임 규칙의 집합으로, 다양한 시대를 아우르는 새로운 시리즈의 일부로 개발되었다.
그것은 우리의 인기 있는 Sacre Bleu 집단 교전 규칙의 혈통에서 개발되었으며, 약자라도 이길 가능성이 있다는 것을 의미하는 가변적인 경기 순서를 사용합니다.
규칙은 단독으로 적용되므로 시리즈의 다른 세트는 필요하지 않지만, 능률화된 플레이 규칙 시리즈의 모든 세트는 핵심 규칙 집합을 공유하므로 시리즈에서 다른 규칙 중 하나를 선택하는 것은 쉽습니다. 물론 각 세트는 그들이 다루는 기간에 따라 심하게 조정되며 빠른 플레이를 위해 간소화됩니다. 우리는 우리의 게임이 간단하기를 바랍니다. 그래서 우리는 우리의 시간을 그들이 작동하도록 규칙과 '싸움'하는데 소비하는 우리의 탁상용 적을 물리치는데 집중할 수 있습니다! 그것은 이러한 워게임 규칙의 디자인 철학의 중심이다.
스팅배드의 경우, 군대를 선택하는 세 가지 방법이 포함되며, 다양한 종류의 전투, 날씨 규칙, 지휘관 등급, 요행히트, 영웅과 연설, 무너지는 건물, 연기, 마법 규칙 등이 있습니다. 마법은 강력할 수 있고, 언덕이 올라가거나 무너지게 할 수 있고, 나무들이 살아나 걸어다니는 생물체가 되고, 물이 분노하게 할 수 있습니다. 이 모든 것이 마법이 효과가 있다고 가정할 수 있습니다!
그 규칙들은 개발하는데 수년이 걸렸고, 그 동안 그것들을 단순하게 유지하고 일을 복잡하게 하지 않는 것이 주요 과제였다. 원하는 수 또는 수만큼(개별 기준, 즉!) 사용할 수 있습니다.
우리는 당신이 그들에게 도전하는 것을 결정하기를 바랍니다. 그리고 당신의 무리를 궁극적인 승리로 이끌거나, 영광스러운 패배로 이끌기를... ?
–게시자의 설명
그것은 우리의 인기 있는 Sacre Bleu 집단 교전 규칙의 혈통에서 개발되었으며, 약자라도 이길 가능성이 있다는 것을 의미하는 가변적인 경기 순서를 사용합니다.
규칙은 단독으로 적용되므로 시리즈의 다른 세트는 필요하지 않지만, 능률화된 플레이 규칙 시리즈의 모든 세트는 핵심 규칙 집합을 공유하므로 시리즈에서 다른 규칙 중 하나를 선택하는 것은 쉽습니다. 물론 각 세트는 그들이 다루는 기간에 따라 심하게 조정되며 빠른 플레이를 위해 간소화됩니다. 우리는 우리의 게임이 간단하기를 바랍니다. 그래서 우리는 우리의 시간을 그들이 작동하도록 규칙과 '싸움'하는데 소비하는 우리의 탁상용 적을 물리치는데 집중할 수 있습니다! 그것은 이러한 워게임 규칙의 디자인 철학의 중심이다.
스팅배드의 경우, 군대를 선택하는 세 가지 방법이 포함되며, 다양한 종류의 전투, 날씨 규칙, 지휘관 등급, 요행히트, 영웅과 연설, 무너지는 건물, 연기, 마법 규칙 등이 있습니다. 마법은 강력할 수 있고, 언덕이 올라가거나 무너지게 할 수 있고, 나무들이 살아나 걸어다니는 생물체가 되고, 물이 분노하게 할 수 있습니다. 이 모든 것이 마법이 효과가 있다고 가정할 수 있습니다!
그 규칙들은 개발하는데 수년이 걸렸고, 그 동안 그것들을 단순하게 유지하고 일을 복잡하게 하지 않는 것이 주요 과제였다. 원하는 수 또는 수만큼(개별 기준, 즉!) 사용할 수 있습니다.
우리는 당신이 그들에게 도전하는 것을 결정하기를 바랍니다. 그리고 당신의 무리를 궁극적인 승리로 이끌거나, 영광스러운 패배로 이끌기를... ?
–게시자의 설명
Stingbad is a set of Fantasy wargame rules developed as part of a new series covering different periods.
They were developed from the pedigree of our popular Sacre Bleu massed skirmish rules, using a variable sequence of play which means even underdogs stand a chance of winning.
The rules stand alone, no other sets in the series are required, but all those in the Streamlined Play Rules Series share a core set of rules, so if you learn one picking up another one of the rules in the series is easy. Each set is, of course, heavily tweaked for the period they cover and are streamlined for fast play. We want our games to be straightforward, so we can concentrate on trying to defeat our tabletop enemy insted of spending our time 'fighting' the rules to get them to work! That is central to the design philosophy of these wargame rules.
In the case of Stingbad, included are three ways of choosing armies, and the features include amongst other things flexible unit sizes, different types of battle, weather rules, commander ratings, fluke hits, heroes and speeches, collapsing buildings, smoke and - as you'd expect - magic rules. Magic can be powerful, it can cause hills to rise up or collapse, and trees to animate and become walking creatures and water to rage for instance, all assuming you can get the magic to work!
The rules have taken years to develop, during which keeping them simple and not complicating things was a major challenge. They can be used with as many or as few figures as you want (individually based, that is!).
We hope you decide to give them a go, and enjoy leading your hordes to ultimate victory, or even to glorious defeat... ?!
–Description from the publisher
They were developed from the pedigree of our popular Sacre Bleu massed skirmish rules, using a variable sequence of play which means even underdogs stand a chance of winning.
The rules stand alone, no other sets in the series are required, but all those in the Streamlined Play Rules Series share a core set of rules, so if you learn one picking up another one of the rules in the series is easy. Each set is, of course, heavily tweaked for the period they cover and are streamlined for fast play. We want our games to be straightforward, so we can concentrate on trying to defeat our tabletop enemy insted of spending our time 'fighting' the rules to get them to work! That is central to the design philosophy of these wargame rules.
In the case of Stingbad, included are three ways of choosing armies, and the features include amongst other things flexible unit sizes, different types of battle, weather rules, commander ratings, fluke hits, heroes and speeches, collapsing buildings, smoke and - as you'd expect - magic rules. Magic can be powerful, it can cause hills to rise up or collapse, and trees to animate and become walking creatures and water to rage for instance, all assuming you can get the magic to work!
The rules have taken years to develop, during which keeping them simple and not complicating things was a major challenge. They can be used with as many or as few figures as you want (individually based, that is!).
We hope you decide to give them a go, and enjoy leading your hordes to ultimate victory, or even to glorious defeat... ?!
–Description from the publisher
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