-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Sam Lisbonne
-
아티스트
Sam Lisbonne
-
인원
게임 소개
이 지역의 장인들에게는 사업이 번창하고 있으며, 지역 페인트 가게의 조수로서, 여러분과 여러분의 상대는 그들의 긴급한 요구를 충족시키기 위해 경주해야 합니다! 색상 재고를 주의 깊게 관리하고, 적절한 시기에 투자하여 유용한 보너스와 능력을 얻고, 희귀하고 가치 있는 색상 스와치에 대한 요구 사항을 충족시킬 수 있는 세트를 조립하십시오.
크로매틱스는 색에 관한 2인 전략 게임이다. 기존의 게임 메카니즘에 대한 새로운 전환으로, 각 플레이어의 자원인 빨강, 파랑, 노랑 "원색 큐브"는 또한 경쟁하는 4x4 그리드의 위치를 확보하는 데 사용되는 "작업자"의 역할도 한다. 각 라운드에서 플레이어는 인벤토리의 큐브를 다양한 경계 카드에 배치한 후 다음 두 가지 작업 중 하나를 수행합니다.
큐브 투자, 플레이어가 색 공급을 쌓을 수 있도록 허용, 또는
창의적인 능력과 수익성 있는 점수 보너스를 특징으로 하는 다양한 활동 카드를 획득하는 큐브 지출
각 라운드가 끝날 때마다 플레이어는 생생한 페인트 스와치를 구입할 수 있는 기회도 주어지며, 이는 점수를 더 높여주지만 동시에 자원 재고를 감소시킵니다. 게임이 끝나면, 선수들은 점수를 집계합니다. 가장 많은 포인트가 승자입니다!
접근하기 쉬운 예술 스타일, 베테랑 플레이어들에게 친숙한 기계들의 창조적인 혼합, 그리고 두 게임이 같지 않다는 것을 확실히 하기 위한 다양한 카드들을 특징으로 하는 크로매틱스는 2인 전략 게임 장르에 흥미로운 진입이다. 색깔이 이렇게 경쟁력이 있을 줄 누가 알았겠어요?
—디자이너의 설명
크로매틱스는 색에 관한 2인 전략 게임이다. 기존의 게임 메카니즘에 대한 새로운 전환으로, 각 플레이어의 자원인 빨강, 파랑, 노랑 "원색 큐브"는 또한 경쟁하는 4x4 그리드의 위치를 확보하는 데 사용되는 "작업자"의 역할도 한다. 각 라운드에서 플레이어는 인벤토리의 큐브를 다양한 경계 카드에 배치한 후 다음 두 가지 작업 중 하나를 수행합니다.
큐브 투자, 플레이어가 색 공급을 쌓을 수 있도록 허용, 또는
창의적인 능력과 수익성 있는 점수 보너스를 특징으로 하는 다양한 활동 카드를 획득하는 큐브 지출
각 라운드가 끝날 때마다 플레이어는 생생한 페인트 스와치를 구입할 수 있는 기회도 주어지며, 이는 점수를 더 높여주지만 동시에 자원 재고를 감소시킵니다. 게임이 끝나면, 선수들은 점수를 집계합니다. 가장 많은 포인트가 승자입니다!
접근하기 쉬운 예술 스타일, 베테랑 플레이어들에게 친숙한 기계들의 창조적인 혼합, 그리고 두 게임이 같지 않다는 것을 확실히 하기 위한 다양한 카드들을 특징으로 하는 크로매틱스는 2인 전략 게임 장르에 흥미로운 진입이다. 색깔이 이렇게 경쟁력이 있을 줄 누가 알았겠어요?
—디자이너의 설명
Business is booming for local artisans and as assistants at the local paint shop, you and your opponent must race to meet their urgent requests! Carefully manage your inventory of colors, invest at the right time to obtain useful bonuses and abilities, and assemble sets to fulfill the requirements for rare and valuable color swatches.
Chromatics is a tight, two-player strategy game about colors. In a fresh twist on established game mechanics, each player's resources - red, blue, and yellow "primary color cubes" - also function as the "workers" used to secure positions around a contested 4x4 grid of cards. Each round, players place cubes from their inventory on various border cards, before deciding to take one of two actions:
investing cubes, allowing players to build up their supply of colors, or
spending cubes, obtaining a wide variety of action cards featuring inventive abilities and lucrative scoring bonuses
When each round ends, players are also provided an opportunity to purchase vibrant paint swatches, further adding to their score - but depleting their inventory of resources at the same time. At the end of the game, players tally their scores. Most points is the winner!
Featuring an approachable art style, a creative blend of mechanics familiar to veteran players, and a variety of cards to ensure no two games are alike, Chromatics is an exciting entry into the genre of two-player strategy games. Who knew colors could be so competitive?
—description from the designer
Chromatics is a tight, two-player strategy game about colors. In a fresh twist on established game mechanics, each player's resources - red, blue, and yellow "primary color cubes" - also function as the "workers" used to secure positions around a contested 4x4 grid of cards. Each round, players place cubes from their inventory on various border cards, before deciding to take one of two actions:
investing cubes, allowing players to build up their supply of colors, or
spending cubes, obtaining a wide variety of action cards featuring inventive abilities and lucrative scoring bonuses
When each round ends, players are also provided an opportunity to purchase vibrant paint swatches, further adding to their score - but depleting their inventory of resources at the same time. At the end of the game, players tally their scores. Most points is the winner!
Featuring an approachable art style, a creative blend of mechanics familiar to veteran players, and a variety of cards to ensure no two games are alike, Chromatics is an exciting entry into the genre of two-player strategy games. Who knew colors could be so competitive?
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
629
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
466
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
400
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
372
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
611
-
2024-11-13
-
Lv.18