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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-9 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-20 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jacob Purnell
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아티스트
Blake Davis
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인원
게임 소개
Backwater의 마을에는 속하지 않는 것이 있다. 그것은 마치 폭풍 전에 느끼는 것처럼 공기를 에너지로 채웁니다. 이 폭풍은 비바람이 불지만 총알과 피는 예외죠
King of the West는 이상한 서부 테마의 지역 통제 카드 게임입니다. 출시 시점에 세 가지 다른 캐릭터 세트를 사용할 수 있습니다. 1세트는 2-3인 18카드 영역 컨트롤 게임으로 할 수 있지만, 복수세트는 규칙 변형으로 최대 9명까지 가능하다.
지역 제어 변형 설정의 경우 9개의 건물 카드가 3x3 그리드에서 무작위로 재생되어 마을을 구성한다. 6개 건물은 일반적인 위치이고 나머지 3개 건물은 고유한 대상 위치입니다. 무작위로 진행되기 때문에, 이 대상 건물들의 위치는 경기마다 다를 것이다.
플레이어는 차례에 따라 세 가지 행동을 취할 수 있습니다: 빌딩 차지, 이동, 그리고 승부차기! 슛아웃은 당신이 원하는 건물에서 상대방을 제거하는 방법입니다. 당신은 상대편의 머리에 들어가 미묘한 가위바위보 전투 시스템을 사용하여 그들을 생각하려고 시도함으로써 이것을 한다.
게임은 플레이어가 세 곳의 목표 지점을 모두 통제하기 위해 차례를 시작하거나 마을에 있는 건물을 통제하는 유일한 플레이어일 때 종료된다.
여러 세트와 더 큰 플레이어 수로 인해 건물을 차지하기 위해 여전히 싸우지만 매번 새로운 위치를 확보하는 대신, 시작할 수 있는 것으로 제한됩니다. 플레이어들은 탈락할 수 없으며, 건물 밖으로 뛰쳐나오면 다른 사람의 것을 훔칠 수 있습니다. 그 외에는, 전투는 동일한 방식으로 진행되며, 승자는 청구된 건물을 가진 마지막 사람(또는 팀!)이 된다.
—디자이너의 설명
King of the West는 이상한 서부 테마의 지역 통제 카드 게임입니다. 출시 시점에 세 가지 다른 캐릭터 세트를 사용할 수 있습니다. 1세트는 2-3인 18카드 영역 컨트롤 게임으로 할 수 있지만, 복수세트는 규칙 변형으로 최대 9명까지 가능하다.
지역 제어 변형 설정의 경우 9개의 건물 카드가 3x3 그리드에서 무작위로 재생되어 마을을 구성한다. 6개 건물은 일반적인 위치이고 나머지 3개 건물은 고유한 대상 위치입니다. 무작위로 진행되기 때문에, 이 대상 건물들의 위치는 경기마다 다를 것이다.
플레이어는 차례에 따라 세 가지 행동을 취할 수 있습니다: 빌딩 차지, 이동, 그리고 승부차기! 슛아웃은 당신이 원하는 건물에서 상대방을 제거하는 방법입니다. 당신은 상대편의 머리에 들어가 미묘한 가위바위보 전투 시스템을 사용하여 그들을 생각하려고 시도함으로써 이것을 한다.
게임은 플레이어가 세 곳의 목표 지점을 모두 통제하기 위해 차례를 시작하거나 마을에 있는 건물을 통제하는 유일한 플레이어일 때 종료된다.
여러 세트와 더 큰 플레이어 수로 인해 건물을 차지하기 위해 여전히 싸우지만 매번 새로운 위치를 확보하는 대신, 시작할 수 있는 것으로 제한됩니다. 플레이어들은 탈락할 수 없으며, 건물 밖으로 뛰쳐나오면 다른 사람의 것을 훔칠 수 있습니다. 그 외에는, 전투는 동일한 방식으로 진행되며, 승자는 청구된 건물을 가진 마지막 사람(또는 팀!)이 된다.
—디자이너의 설명
There’s somethin’ in the town of Backwater that don’t belong. It fills the air with energy, like it feels before a storm. Except this storm ain’t one of wind and rain, but bullets and blood.
King of the West is a weird west themed area control card game. Three different sets of characters will be available at launch. One set can be played as a 2-3 player 18-card area control game, but multiple sets will allow for up to 9 players with the modified rules variant.
For the area control variant setup, nine building cards are randomly played on a 3x3 grid to make up the town. Six buildings are generic locations and the other three are the unique target locations. Since they are played randomly, the location of these target buildings will be different in every game.
Players can take three actions on their turn: Claim a Building, Move, and Shootout! Shootouts are how you remove opponents from the buildings you want. You do this by trying to get into your opponent's head and out think them using a nuanced rock-paper-scissors combat system.
The game ends when either a player starts their turn controlling all three target locations or they are the only player controlling any buildings in the town.
With multiple sets and a larger player count, your still fighting over buildings, but instead of gaining a new location every turn, you are limited to what you start with. Players can't be eliminated though and when you run out of your buildings, you can steal someone else's. Other than that, combat works in the same way and the winner is the last person (or team!) left with claimed buildings.
—description from the designer
King of the West is a weird west themed area control card game. Three different sets of characters will be available at launch. One set can be played as a 2-3 player 18-card area control game, but multiple sets will allow for up to 9 players with the modified rules variant.
For the area control variant setup, nine building cards are randomly played on a 3x3 grid to make up the town. Six buildings are generic locations and the other three are the unique target locations. Since they are played randomly, the location of these target buildings will be different in every game.
Players can take three actions on their turn: Claim a Building, Move, and Shootout! Shootouts are how you remove opponents from the buildings you want. You do this by trying to get into your opponent's head and out think them using a nuanced rock-paper-scissors combat system.
The game ends when either a player starts their turn controlling all three target locations or they are the only player controlling any buildings in the town.
With multiple sets and a larger player count, your still fighting over buildings, but instead of gaining a new location every turn, you are limited to what you start with. Players can't be eliminated though and when you run out of your buildings, you can steal someone else's. Other than that, combat works in the same way and the winner is the last person (or team!) left with claimed buildings.
—description from the designer
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