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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Hein Espen Hattestad
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아티스트
-
인원
게임 소개
텔레파티오는 텔레파시의 신봉자들과 회의론자들 모두를 위한 재미있고 매력적인 보드 게임이다. 여러분 자신의 마음뿐만 아니라 원래의 제너 카드들의 다채로운 표현들의 도움으로, 여러분과 여러분의 친구들은 텔레파시 의사소통을 위한 가장 큰 능력을 가진 사람 - 혹은 단순히 가장 운이 좋은 사람 - 을 구분하기 위해 같은 과학적 실험을 수행할 수 있습니다. 누가 알겠는가? 직접 보세요!
텔레파티오는 턴제 방식으로 24라운드에 걸쳐 플레이되며, 첫 번째 플레이어가 17점 또는 -11점의 ESP 포인트를 획득할 때까지 플레이된다. 올바른 텔레파시 신호를 성공적으로 전송하거나 수신하여 ESP 점수를 획득합니다.
매 라운드마다 플레이어는 '보내는 사람'의 역할을 맡는다. Sender는 Zener 주사위를 주사위 컵과 함께 굴리고 비밀리에 결과를 봅니다. 그런 다음 송신자는 모래시계를 뒤집고 다른 플레이어들에게 올바른 Zener 기호를 텔레파시로 전달해야 합니다. 어떤 종류의 단어나 시각적 신호도 허용되지 않으며, 여러분은 마음의 힘에 의존해야 합니다.
모래시계가 다 떨어질 때쯤, '레시피언스'로 알려진 다른 모든 플레이어들은 텔레파시로 전송되고 있다고 믿는 기호가 있는 Zener 카드를 선택했을 것이다. 그러면 보낸 사람이 주사위 굴림을 보여주고 받는 사람은 카드를 공개합니다. 보낸 사람이 Zener 기호를 성공적으로 전달했습니까? 수신자가 보낸 사람의 마음을 읽었을까요, 아니면 단순한 추측으로 점수를 매겼을까요?
수신자가 잘못된 카드를 선택하면 수신자가 한 단계 뒤로 이동합니다. 발신인은 수신인으로부터 올바른 일치 항목 수만큼 앞으로 두 단계 이동합니다. 발신인이 수신인과 일치하지 않는 경우 발신인은 그대로 유지됩니다.
24라운드 후 ESP 포인트가 가장 많은 선수가 가장 텔레파시가 잘 되는가, 아니면 다 행운으로 귀결되는가?
텔레파티오는 턴제 방식으로 24라운드에 걸쳐 플레이되며, 첫 번째 플레이어가 17점 또는 -11점의 ESP 포인트를 획득할 때까지 플레이된다. 올바른 텔레파시 신호를 성공적으로 전송하거나 수신하여 ESP 점수를 획득합니다.
매 라운드마다 플레이어는 '보내는 사람'의 역할을 맡는다. Sender는 Zener 주사위를 주사위 컵과 함께 굴리고 비밀리에 결과를 봅니다. 그런 다음 송신자는 모래시계를 뒤집고 다른 플레이어들에게 올바른 Zener 기호를 텔레파시로 전달해야 합니다. 어떤 종류의 단어나 시각적 신호도 허용되지 않으며, 여러분은 마음의 힘에 의존해야 합니다.
모래시계가 다 떨어질 때쯤, '레시피언스'로 알려진 다른 모든 플레이어들은 텔레파시로 전송되고 있다고 믿는 기호가 있는 Zener 카드를 선택했을 것이다. 그러면 보낸 사람이 주사위 굴림을 보여주고 받는 사람은 카드를 공개합니다. 보낸 사람이 Zener 기호를 성공적으로 전달했습니까? 수신자가 보낸 사람의 마음을 읽었을까요, 아니면 단순한 추측으로 점수를 매겼을까요?
수신자가 잘못된 카드를 선택하면 수신자가 한 단계 뒤로 이동합니다. 발신인은 수신인으로부터 올바른 일치 항목 수만큼 앞으로 두 단계 이동합니다. 발신인이 수신인과 일치하지 않는 경우 발신인은 그대로 유지됩니다.
24라운드 후 ESP 포인트가 가장 많은 선수가 가장 텔레파시가 잘 되는가, 아니면 다 행운으로 귀결되는가?
Telepatio is a fun and engaging board game for believers of Telepathy and skeptics alike. With the help of colourful renditions of the original Zener cards as well as your very own minds, you and your friends can perform the same scientific experiment to disover which one of you has the greatest capacity for telepathic communication - or simply is the luckiest. Who knows? See for yourself!
Telepatio is turn-based and played over 24 rounds, or until the first player reaches 17 or -11 ESP points. You score ESP points by successfully sending or receiving the correct telepathic signals.
Every round a player assumes the role of a 'Sender'. The Sender rolls the Zener dice with the dice cup and views the result in secrecy. The Sender then flips over the hourglass, and must try to telepathically communicate the right Zener symbol to the other players. No words or visual cues of any kind are allowed, you must rely on the power of your mind.
By the time the hourglass runs out all other players, known as 'Recipients', must have chosen a Zener card with the symbol they believe is being telepathically sent to them. The Sender then reveals their dice roll and Recipients reveal their cards. Was the Sender successful in communicating the Zener symbol? Did the Recipients read Sender's mind, or did they score by simple guesswork?
If a Recipient chooses the wrong card, the Recipient moves one step back. The Sender moves as many steps forward as the number of correct matches from the Recipients, plus two extra steps. If the Sender does not match up with any of the Recipients, the Sender stays put.
The player with the most ESP points after 24 rounds is the most telepathic of the players, or does it all come down to luck?
Telepatio is turn-based and played over 24 rounds, or until the first player reaches 17 or -11 ESP points. You score ESP points by successfully sending or receiving the correct telepathic signals.
Every round a player assumes the role of a 'Sender'. The Sender rolls the Zener dice with the dice cup and views the result in secrecy. The Sender then flips over the hourglass, and must try to telepathically communicate the right Zener symbol to the other players. No words or visual cues of any kind are allowed, you must rely on the power of your mind.
By the time the hourglass runs out all other players, known as 'Recipients', must have chosen a Zener card with the symbol they believe is being telepathically sent to them. The Sender then reveals their dice roll and Recipients reveal their cards. Was the Sender successful in communicating the Zener symbol? Did the Recipients read Sender's mind, or did they score by simple guesswork?
If a Recipient chooses the wrong card, the Recipient moves one step back. The Sender moves as many steps forward as the number of correct matches from the Recipients, plus two extra steps. If the Sender does not match up with any of the Recipients, the Sender stays put.
The player with the most ESP points after 24 rounds is the most telepathic of the players, or does it all come down to luck?
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