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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-360 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.67 / 5
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디자이너
Alex Treacher, Glenn Wallbridge, Ashley Watkins
-
아티스트
-
인원
게임 소개
공상과학소설은 합리적인 기간 내에 대규모 전투를 할 수 있도록 매우 능률적인 규칙으로 워게임을 축소한다.
이 규칙은 기본 소총 보병과 돌격 소총 보병에서, 권총 보병, 추적/바퀴/후버 AFV, WIGE (지상 효과) 유닛, 거대한 OGR 스타일의 핵추진 사이버탱크 및 모든 종류의 메흐 (배틀텍에서 배틀테크까지, 로보텍까지) 유닛까지 모든 종류의 유닛을 허용한다.을 구하다.
이 규칙은 1/300 스케일 유닛을 위한 것으로, 플레이어는 배틀테크 피규어, 에픽 WH40K 피규어, 그라운드 제로, 수많은 소규모 화이트 메탈 피규어 제조업체를 포함한 다양한 소스 및 제조업체에서 군대를 쉽게 모을 수 있다.
여기에는 미래 OHMU의 8대 파워 블록에 대한 개요가 포함되어 있으며, 각각은 초첨단 환태평양 연합부터 러시아 연방에 대한 보다 직접적인 접근에 이르기까지 매우 잘 균형을 이루고 있다.
비록 명목상으로는 2인용 워게임이지만, 메카닉스는 더 많은 플레이어들이 상대편의 서브 커맨더로 참여하거나, 심지어 3자간(혹은 야망이 있는 경우) 전투로도 쉽게 참여할 수 있다.
매우 효과적인 명령 및 제어 프레임워크는 게임 메커니즘의 핵심 요소입니다. 그 시대를 훨씬 앞선 또 다른 혁신적인 개념은 선수들이 서로의 힘 가치를 낮추려고 시도하는 시나리오의 포함이다. 시나리오 자체는 전투의 다양성을 제공하므로 전형적인 "대등한 두 군대와 공격" 상황을 피할 수 있다.
96페이지 소프트커버 A4 규정집. 검은색 및 흰색 일러스트레이션, 8가지 색상 플레이트.
(그리고 궁금하실지 모르겠지만, OHMU는 Oversize Heavy Machineized Unit의 약자...!)
이 규칙은 기본 소총 보병과 돌격 소총 보병에서, 권총 보병, 추적/바퀴/후버 AFV, WIGE (지상 효과) 유닛, 거대한 OGR 스타일의 핵추진 사이버탱크 및 모든 종류의 메흐 (배틀텍에서 배틀테크까지, 로보텍까지) 유닛까지 모든 종류의 유닛을 허용한다.을 구하다.
이 규칙은 1/300 스케일 유닛을 위한 것으로, 플레이어는 배틀테크 피규어, 에픽 WH40K 피규어, 그라운드 제로, 수많은 소규모 화이트 메탈 피규어 제조업체를 포함한 다양한 소스 및 제조업체에서 군대를 쉽게 모을 수 있다.
여기에는 미래 OHMU의 8대 파워 블록에 대한 개요가 포함되어 있으며, 각각은 초첨단 환태평양 연합부터 러시아 연방에 대한 보다 직접적인 접근에 이르기까지 매우 잘 균형을 이루고 있다.
비록 명목상으로는 2인용 워게임이지만, 메카닉스는 더 많은 플레이어들이 상대편의 서브 커맨더로 참여하거나, 심지어 3자간(혹은 야망이 있는 경우) 전투로도 쉽게 참여할 수 있다.
매우 효과적인 명령 및 제어 프레임워크는 게임 메커니즘의 핵심 요소입니다. 그 시대를 훨씬 앞선 또 다른 혁신적인 개념은 선수들이 서로의 힘 가치를 낮추려고 시도하는 시나리오의 포함이다. 시나리오 자체는 전투의 다양성을 제공하므로 전형적인 "대등한 두 군대와 공격" 상황을 피할 수 있다.
96페이지 소프트커버 A4 규정집. 검은색 및 흰색 일러스트레이션, 8가지 색상 플레이트.
(그리고 궁금하실지 모르겠지만, OHMU는 Oversize Heavy Machineized Unit의 약자...!)
A science fiction miniatures wargame with very streamlined rules to enable large scale battles to be played in reasonable periods of time.
The rules allow for a whole range of unit types from basic flak-jacket and assault rifle infantry, up through power-armoured infantry, tracked/wheeled/hover AFVs, WIGE (ground effect) units, enormous OGRE-style nuclear powered cybertanks and all kinds of mech (akin to Battletech, Robotech etc.) units - two, three four and six-legged are all accounted for.
The rules are for 1/300th scale units, enabling players to easily assemble an army from a variety of sources and manufacturers including Battletech figures, Epic WH40K figures, Ground Zero and a plethora of small white-metal figure manufacturers.
Included are outlines of the eight major power-blocs in the future world of OHMU, each with their own particular "flavour" - from the ultra high-tech Pacific Rim Coalition to the more direct approach of the Russian Commonwealth; however all the army lists are very well balanced having been extensively playtested.
Although nominally a 2-player wargame the mechanics do easily permit more players to participate either as sub-commanders on two opposing sides, or even as a three-way (or more if you're ambitious) battle.
A very effective command & control framework is a key element of the game mechanics. Another innovative concept, far ahead of its time, is the inclusion of scenarios that players bid on, attempting to undercut each other's force values. The scenarios (if one opts to use them) themselves provide variety to the battles thus avoiding the typical "line up two equal armies and attack" situation.
96 page softcover A4 rulebook. Black & white illustrations throughout, with 8 colour plates.
(And in case you were wondering, OHMU stands for Oversized Heavy Mechanized Unit...!)
The rules allow for a whole range of unit types from basic flak-jacket and assault rifle infantry, up through power-armoured infantry, tracked/wheeled/hover AFVs, WIGE (ground effect) units, enormous OGRE-style nuclear powered cybertanks and all kinds of mech (akin to Battletech, Robotech etc.) units - two, three four and six-legged are all accounted for.
The rules are for 1/300th scale units, enabling players to easily assemble an army from a variety of sources and manufacturers including Battletech figures, Epic WH40K figures, Ground Zero and a plethora of small white-metal figure manufacturers.
Included are outlines of the eight major power-blocs in the future world of OHMU, each with their own particular "flavour" - from the ultra high-tech Pacific Rim Coalition to the more direct approach of the Russian Commonwealth; however all the army lists are very well balanced having been extensively playtested.
Although nominally a 2-player wargame the mechanics do easily permit more players to participate either as sub-commanders on two opposing sides, or even as a three-way (or more if you're ambitious) battle.
A very effective command & control framework is a key element of the game mechanics. Another innovative concept, far ahead of its time, is the inclusion of scenarios that players bid on, attempting to undercut each other's force values. The scenarios (if one opts to use them) themselves provide variety to the battles thus avoiding the typical "line up two equal armies and attack" situation.
96 page softcover A4 rulebook. Black & white illustrations throughout, with 8 colour plates.
(And in case you were wondering, OHMU stands for Oversized Heavy Mechanized Unit...!)
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