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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Brian McKann, Benny Sperling
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아티스트
-
인원
게임 소개
이것은 닌자와 해적이라는 두 파벌의 서사시 전쟁에 바탕을 둔 카드 게임입니다. 플레이어는 게임을 시작할 때 편을 선택하는데, 각 파벌을 대표하는 선수가 한 명 이상이다. 플레이어는 전투 카드(유명한 파이어리츠나 닌자)와 무기 카드, 능력 카드, 매복 카드가 있는 5장의 카드를 손에 쥐게 된다.
편을 선택한 후, 플레이어들은 각 플레이어가 두 장의 카드를 뽑은 다음 두 가지 행동을 취할 수 있다: 파벌의 파이터, 이미 플레이 중인 파이터의 무기, 파이터의 능력, 또는 최대 두 장의 카드를 버리고 교체품을 뽑을 수 있다. 플레이는 왼쪽으로 넘어갑니다.
모든 플레이어가 카드를 뽑고 플레이한 후, 모든 파이터가 패권 다툼을 벌이는 "배틀"라운드가 시작된다. 각 선수의 총 파이터 수는 플레이어가 통제하는 가장 낮은 수에 의해 결정된다. 파이터를 선택한 후 첫 번째 플레이어는 능력을 활성화하거나 전투에 영향을 미치는 매복 카드를 사용할 수 있습니다. 이것은 모든 선수들이 통과를 결정할 때까지 계속된다. 모든 플레이어가 전투에 참여하는 모든 파이터의 공격 가치를 합산하여 가장 높은 점수를 획득합니다(승리를 위해서는 6이 필요함). 그런 다음 모든 플레이어가 사상자를 파악하기 위해 주사위를 굴립니다. 만약 다이롤이 상대편 파이터와 일치한다면, 그 파이터는 플레이에서 버려지고 다이롤러는 승리 포인트를 얻는다.
전투가 끝나면 다시 무승부 단계가 시작됩니다.
편을 선택한 후, 플레이어들은 각 플레이어가 두 장의 카드를 뽑은 다음 두 가지 행동을 취할 수 있다: 파벌의 파이터, 이미 플레이 중인 파이터의 무기, 파이터의 능력, 또는 최대 두 장의 카드를 버리고 교체품을 뽑을 수 있다. 플레이는 왼쪽으로 넘어갑니다.
모든 플레이어가 카드를 뽑고 플레이한 후, 모든 파이터가 패권 다툼을 벌이는 "배틀"라운드가 시작된다. 각 선수의 총 파이터 수는 플레이어가 통제하는 가장 낮은 수에 의해 결정된다. 파이터를 선택한 후 첫 번째 플레이어는 능력을 활성화하거나 전투에 영향을 미치는 매복 카드를 사용할 수 있습니다. 이것은 모든 선수들이 통과를 결정할 때까지 계속된다. 모든 플레이어가 전투에 참여하는 모든 파이터의 공격 가치를 합산하여 가장 높은 점수를 획득합니다(승리를 위해서는 6이 필요함). 그런 다음 모든 플레이어가 사상자를 파악하기 위해 주사위를 굴립니다. 만약 다이롤이 상대편 파이터와 일치한다면, 그 파이터는 플레이에서 버려지고 다이롤러는 승리 포인트를 얻는다.
전투가 끝나면 다시 무승부 단계가 시작됩니다.
This is a card game based on battles in an epic war between two factions, Ninjas and Pirates. Players choose a side at the beginning of the game, with at least 1 player representing each faction. Players have a hand of 5 cards featuring fighter cards (depicting famous Pirates or Ninjas), weapon cards, ability cards, and ambush cards.
After sides have been selected, players initiate a "draw" round where each player draws two cards and may then take two actions, including playing a fighter from their faction, a weapon on a fighter already in play on their side, an ability on a fighter, or they may discard up to two cards and draw replacements. Play passes to the left.
After all players have drawn and played cards, a "battle" round begins where all fighters enter into a battle for supremacy. The total number of fighters for each player is determined by the lowest number that player controls. After fighters have been selected the first player may choose to activate an ability or play an ambush card from his or her hand affecting the battle. This continues until all players have decided to pass. All players total their attack value for all fighters involved in battle the highest total earns that player a victory point (6 are needed to win). Then all players roll a die to determine casualties. If a die roll matches an opponent's fighter, that fighter is discarded from play and the die roller earns a victory point.
After battle, a draw phase starts again.
After sides have been selected, players initiate a "draw" round where each player draws two cards and may then take two actions, including playing a fighter from their faction, a weapon on a fighter already in play on their side, an ability on a fighter, or they may discard up to two cards and draw replacements. Play passes to the left.
After all players have drawn and played cards, a "battle" round begins where all fighters enter into a battle for supremacy. The total number of fighters for each player is determined by the lowest number that player controls. After fighters have been selected the first player may choose to activate an ability or play an ambush card from his or her hand affecting the battle. This continues until all players have decided to pass. All players total their attack value for all fighters involved in battle the highest total earns that player a victory point (6 are needed to win). Then all players roll a die to determine casualties. If a die roll matches an opponent's fighter, that fighter is discarded from play and the die roller earns a victory point.
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