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게임 소개

스틸 콜로세움은 2-4명의 플레이어를 위한 경쟁적인 팀 격투 경기장 게임으로, 두 팀의 맞춤형 격투 로봇 사이에 일련의 스크랩이 있는 것이 특징이다.

게임플레이는 카드 기반이다. 각 로봇마다 고유한 컨트롤 데크가 있으며, 각 라운드에서 플레이어는 각 로봇에 대해 하나의 컨트롤 카드를 동시에 선택하며, 이 모든 것이 동시에 표시됩니다. 각 카드에는 고유한 Speed(속도) 등급이 있으며, 카드는 가장 높은 것부터 가장 낮은 것 순으로 결정됩니다. 일단 카드를 사용한 로봇은 커맨드 체인에 잠기고 로봇의 전원이 꺼질 때까지 다시 사용할 수 없으며, 이는 게임이 진행됨에 따라 옵션이 점점 제한된다는 것을 의미한다.

로봇이 데미지를 입으면 아머 토큰을 떨어뜨리고, 아머 토큰은 스크랩이라는 이름으로 경기장에 투하된다. 로봇이 갑옷이 남아 있지 않은 상태에서 정면 데미지를 입으면 대신 심각한 데미지를 입게 되며 로봇이 비활성화되어 Bout가 종료되고 상대 팀이 점수를 획득하게 된다.

스틸 콜로세움 경기는 세 경기 중 가장 좋은 경기로 진행됩니다. 각각의 게임 전에, 플레이어들은 로봇을 수리하고 새로운 업그레이드 시스템에 스크랩을 쓸 수 있는 기회를 갖는다. 사용할 수 있는 업그레이드는 플레이할 때마다 임의로 수행됩니다.
Steel Colosseum is a competitive team combat arena game for 2-4 players, featuring a series of scraps between two teams of two customisable fighting robots.

Gameplay is card-driven. Each robot has its own unique Control Deck; each round, players simultaneously select a single Control Card for each robot, all of which are revealed simultaneously. Each card has a unique Speed rating, and the cards are resolved in order from highest to lowest. Once a robot has used a card, it is locked into their Command Chain and can't be used again until the robot powers down for a round, meaning that options become increasingly limited as the game continues.

When robots take damage, they shed Armour tokens, which are dropped into the arena as Scrap. If a robot takes damage to a facing with no armour remaining, it takes Serious Damage instead; enough serious damage, and the robot is deactivated, ending the Bout and scoring a point for the opposing team.

A game of Steel Colosseum is played to the best of three Bouts. Before each one, players have a chance to repair their robots and spend scrap on new Upgrade Systems. The available Upgrades are randomised each time you play.

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