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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-0 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Luis Ranedo
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아티스트
Roc Espinet
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인원
게임 소개
비토쿠 초판에는 비토쿠 자체와 실크용 두 가지 판촉물이 수록되어 있다.
한 게임에 4개만 넣을 수 있기 때문에 기존 타일 중 하나를 대체할 개선 타일입니다.
규칙:
매번 오카미가 세 마리 이상의 누에를 자신의 동굴로 보낼 수 있을 때마다, 차례가 온 플레이어는 신 오오카미 타일에 자신의 색깔의 누에를 놓아두기로 결정할 수 있다.
게임이 끝날 때, 신오오카미에서 가장 많은 누에를 가진 플레이어는 타일에 색깔의 누에 한 마리당 5점 + 1점을 얻게 된다.
플레이어에게 남은 누에가 없을 경우, 신 오오카미 타일로부터 누에를 되찾아 오오카미 소굴에서 누에를 구출하는 것처럼 누에를 자신의 보호구역으로 돌려보낼 수 있다.
한 게임에 4개만 넣을 수 있기 때문에 기존 타일 중 하나를 대체할 개선 타일입니다.
규칙:
매번 오카미가 세 마리 이상의 누에를 자신의 동굴로 보낼 수 있을 때마다, 차례가 온 플레이어는 신 오오카미 타일에 자신의 색깔의 누에를 놓아두기로 결정할 수 있다.
게임이 끝날 때, 신오오카미에서 가장 많은 누에를 가진 플레이어는 타일에 색깔의 누에 한 마리당 5점 + 1점을 얻게 된다.
플레이어에게 남은 누에가 없을 경우, 신 오오카미 타일로부터 누에를 되찾아 오오카미 소굴에서 누에를 구출하는 것처럼 누에를 자신의 보호구역으로 돌려보낼 수 있다.
The first edition of Bitoku contains 2 promo's: one for Bitoku itself and a second one for Silk.
It's an improvement tile that will replace one of the original ones, as you can still only have 4 in a game.
Rules:
Each time the ookami is able to send three or more silkworms to her cave in the same move, the player whose turn it is may decide, in addition, to place a silkworm of their own color on the Shin Ookami tile, either from their reserve or from the Ookami’s den.
At the end of the game, during the final scoring, the player with the most silkworms on the Shin Ookami will get 5 points +1 additional point for each silkworm of their color on that tile.
If a player has no silkworms left in their reserve, they can use the “Raise a Silkworm” action to get a silkworm back from the Shin Ookami tile and return it to their own reserve (just like silkworms are rescued from the Ookami’s den).
It's an improvement tile that will replace one of the original ones, as you can still only have 4 in a game.
Rules:
Each time the ookami is able to send three or more silkworms to her cave in the same move, the player whose turn it is may decide, in addition, to place a silkworm of their own color on the Shin Ookami tile, either from their reserve or from the Ookami’s den.
At the end of the game, during the final scoring, the player with the most silkworms on the Shin Ookami will get 5 points +1 additional point for each silkworm of their color on that tile.
If a player has no silkworms left in their reserve, they can use the “Raise a Silkworm” action to get a silkworm back from the Shin Ookami tile and return it to their own reserve (just like silkworms are rescued from the Ookami’s den).
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