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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
6+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Jordan Tuzsuzov
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아티스트
-
인원
게임 소개
워시블은 2명에서 4명의 플레이어가 참여하는 턴제 전략 게임이다. 게임의 규칙은 목표물, 전장의 크기, 군대의 크기가 달라질 수 있는 다양한 상황 게임을 허용한다.
Warscheme에는 실제 군사 행동의 원칙을 반영하는 3가지 규칙이 있다.
전투부대는 기동력과 전투력을 결정하는 힘의 가치를 가지고 있다.
이동할 때 전투부대는 힘을 소모합니다. 움직임이 길거나 어려울수록 더 많은 노력을 들인다.
휴식을 취할 때 전투부대는 체력을 회복합니다.
방어 중인 전투부대가 공격 중인 전투부대에 비해 유리합니다. 수비 진지의 지형에 접근하기 어려울수록 유리하다.
게임의 목표:
표준 게임의 목표는 크라운을 정복하여 해당 선수의 베이스로 가져가는 것입니다.
게임 수치:
보드 게임의 인물은 플레이어 색상의 표준 6면 주사위입니다. 다이의 위쪽은 1에서 6까지의 인물의 강도를 나타낸다.
재생 필드:
경기장은 지형을 닮은 직사각형 격자형이다. 각 정사각형은 0에서 4 사이의 숫자가 할당되거나 회색으로 표시되어 사용할 수 없습니다. 정사각형의 숫자는 그림이 입력하는데 필요한 힘을 나타냅니다.
이동:
그 게임은 돌아가면서 진행됩니다. 매 턴마다 플레이어는 모든 수치를 이동하거나 업데이트할 수 있습니다.
이동: 그림은 인접한 접근 가능한 정사각형으로 네 가지 방향(앞, 뒤, 왼쪽, 오른쪽)으로 이동할 수 있습니다. 그림이 새 정사각형에 들어갈 때마다 그 강도는 정사각형의 노력 값과 동일한 점만큼 감소한다. 각 회전 내에서, 수치는 힘이 허용하는 한 많은 위치로 이동할 수 있습니다.
휴식: 공격을 받지 않고 제자리에 있는 각 피규어는 최대 힘이 6이 될 때까지 회전할 때마다 1점씩 힘을 증가시킵니다.
공격: 공격형 피규어는 이동 규칙에 따라 상대 피규어의 사각형에 들어가야 한다(즉, 상대 피규어의 사각형에 들어가는 데 필요한 힘을 소모해야 한다. 이동한 후에는 두 인물의 강점을 비교하고 두 인물의 강점은 살아남는다.
게임 종료:
이 게임은 왕관을 먼저 베이스를 밟는 선수가 이깁니다.
—디자이너의 설명
Warscheme에는 실제 군사 행동의 원칙을 반영하는 3가지 규칙이 있다.
전투부대는 기동력과 전투력을 결정하는 힘의 가치를 가지고 있다.
이동할 때 전투부대는 힘을 소모합니다. 움직임이 길거나 어려울수록 더 많은 노력을 들인다.
휴식을 취할 때 전투부대는 체력을 회복합니다.
방어 중인 전투부대가 공격 중인 전투부대에 비해 유리합니다. 수비 진지의 지형에 접근하기 어려울수록 유리하다.
게임의 목표:
표준 게임의 목표는 크라운을 정복하여 해당 선수의 베이스로 가져가는 것입니다.
게임 수치:
보드 게임의 인물은 플레이어 색상의 표준 6면 주사위입니다. 다이의 위쪽은 1에서 6까지의 인물의 강도를 나타낸다.
재생 필드:
경기장은 지형을 닮은 직사각형 격자형이다. 각 정사각형은 0에서 4 사이의 숫자가 할당되거나 회색으로 표시되어 사용할 수 없습니다. 정사각형의 숫자는 그림이 입력하는데 필요한 힘을 나타냅니다.
이동:
그 게임은 돌아가면서 진행됩니다. 매 턴마다 플레이어는 모든 수치를 이동하거나 업데이트할 수 있습니다.
이동: 그림은 인접한 접근 가능한 정사각형으로 네 가지 방향(앞, 뒤, 왼쪽, 오른쪽)으로 이동할 수 있습니다. 그림이 새 정사각형에 들어갈 때마다 그 강도는 정사각형의 노력 값과 동일한 점만큼 감소한다. 각 회전 내에서, 수치는 힘이 허용하는 한 많은 위치로 이동할 수 있습니다.
휴식: 공격을 받지 않고 제자리에 있는 각 피규어는 최대 힘이 6이 될 때까지 회전할 때마다 1점씩 힘을 증가시킵니다.
공격: 공격형 피규어는 이동 규칙에 따라 상대 피규어의 사각형에 들어가야 한다(즉, 상대 피규어의 사각형에 들어가는 데 필요한 힘을 소모해야 한다. 이동한 후에는 두 인물의 강점을 비교하고 두 인물의 강점은 살아남는다.
게임 종료:
이 게임은 왕관을 먼저 베이스를 밟는 선수가 이깁니다.
—디자이너의 설명
Warsemble is a turn-based strategy game for two to four players. The rules of the game allow for different situational games in which the target, the size of the field, and the size of the armies can vary.
There are only three rules in Warsemble (movement, rest, and battle), which reflect principles of actual military action:
Combat units have a force value that determines their mobility and combat capability.
When moving, combat units expend force. The longer or more difficult the movement, the more effort they expend.
When resting, combat units regain their strength.
Combat units in defense have an advantage over those in attack. The more inaccessible the terrain of the defensive position, the greater their advantage.
GOAL OF THE GAME:
The goal of the standard game is to conquer the crown and take it back to the respective player’s base.
GAME FIGURES:
The figures in the board game are standard 6-sided dice in the player's color. The upper side of the die indicates the strength of the figure, from one to six.
PLAYING FIELD:
The playing field is a rectangular grid of squares resembling a terrain. Each square has an assigned number from 0 to 4, or is greyed-out and unavailable. The number in the square indicates the effort required for a figure to enter it.
MOVES:
The game is played in turns. With each turn, the player can move or update all figures.
Movement: Figures can move in four directions (forward, backward, left, and right) to adjacent accessible squares. Each time a figure enters a new square, its strength is reduced by points equal to the effort value of the square. Within each turn, the figure can be moved to as many positions as its strength allows.
Rest: Each figure that stays in place and is not attacked increases its strength by one point each turn, until it reaches a maximum strength of six.
Attack: The attacking figure must enter the square of the opponent figure, following the rules of movement (i.e., it must expend the strength needed to enter the opponent's square). After moving, the strengths of the two figures are compared and the stronger of the two survives.
END OF THE GAME:
The game is won by the player who first brings the crown to the base.
—description from the designer
There are only three rules in Warsemble (movement, rest, and battle), which reflect principles of actual military action:
Combat units have a force value that determines their mobility and combat capability.
When moving, combat units expend force. The longer or more difficult the movement, the more effort they expend.
When resting, combat units regain their strength.
Combat units in defense have an advantage over those in attack. The more inaccessible the terrain of the defensive position, the greater their advantage.
GOAL OF THE GAME:
The goal of the standard game is to conquer the crown and take it back to the respective player’s base.
GAME FIGURES:
The figures in the board game are standard 6-sided dice in the player's color. The upper side of the die indicates the strength of the figure, from one to six.
PLAYING FIELD:
The playing field is a rectangular grid of squares resembling a terrain. Each square has an assigned number from 0 to 4, or is greyed-out and unavailable. The number in the square indicates the effort required for a figure to enter it.
MOVES:
The game is played in turns. With each turn, the player can move or update all figures.
Movement: Figures can move in four directions (forward, backward, left, and right) to adjacent accessible squares. Each time a figure enters a new square, its strength is reduced by points equal to the effort value of the square. Within each turn, the figure can be moved to as many positions as its strength allows.
Rest: Each figure that stays in place and is not attacked increases its strength by one point each turn, until it reaches a maximum strength of six.
Attack: The attacking figure must enter the square of the opponent figure, following the rules of movement (i.e., it must expend the strength needed to enter the opponent's square). After moving, the strengths of the two figures are compared and the stronger of the two survives.
END OF THE GAME:
The game is won by the player who first brings the crown to the base.
—description from the designer
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