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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
STRATEGY : 0 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 1-5+ 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Jonny Juste
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아티스트
Jason Badower, Wintis Gibson, Raphael Madureira
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인원
게임 소개
"WarBonds: Battle For Vitoria"는 플레이어가 중세 판타지 군대를 서로 배치, 유지, 동원하는 전략 전쟁 게임이다. 정렬 시스템은 플레이어들에게 도전적인 결정을 제시하며, 이는 플레이어들의 부대의 충성도와 군벌의 지도력에 영향을 미칠 것이다. 충성심이 없는 유닛은 군대를 떠날 수 있습니다. 또는 더 나쁜 것은 그들이 설득되어 적군에 합류하도록 만들 수 있습니다. 무작위는 없다; 플레이어는 세 가지 승리 조건 중 하나를 달성하기 위해 상대방을 앞서 생각해야 한다.
승리를 거두려면 다음 조건 중 하나를 충족해야 한다.
전쟁 캠프에서 살아남은 마지막 플레이어가 되십시오.
네 군벌이 죽으면 게임에서 지는 거야
전쟁 캠프가 파괴되면 게임에서 지는 거야
정착촌이 레벨 6로 성장할 때까지 보호하십시오.
드래곤이 도착하면 게임 종료 이벤트 시 가장 큰 군대 규모(즉, 승리 포인트)를 갖습니다.
게임이 완전히 설정되고 시작할 준비가 되면, 게임플레이는 한 명의 플레이어가 상대방을 상대로 승리를 주장하면서 게임에서 승리할 때까지 게임 라운드의 순환을 거친다. 게임 라운드는 배치된 부대, 정착촌, 전쟁 캠프에 대한 일련의 순서 순서 처리와 다양한 순서 이벤트의 처리로 구성된다. 다음 게임 라운드는 앞서 언급한 모든 게임 오브젝트가 각각의 턴을 완료한 후 시작되며, 순서가 정해진 이벤트가 처리된다. 게임 라운드의 추적과 관리를 돕기 위해 이니셔티브 테이블을 사용하여 게임 내 객체’의 차례를 다음에 처리해야 함을 나타냅니다. 플레이어는 자신이 소유하거나 통제된 게임 내 객체 중 하나가 각자의 차례를 맡도록 지정된 경우에만 차례를 지킨다. 게임 시작과 종료의 주기는 플레이어가 승리 조건을 달성하거나 게임이 종료 이벤트를 트리거하는 마지막 라운드에 도달할 때까지 진행됩니다.
워본즈: 비토리아를 위한 전투에서는 각 플레이어가 한 무리의 군벌 중에서 한 명의 군벌을 선택하여 전쟁을 시작한다. 그 후, 같은 순서로, 모든 플레이어는 전투 지도에서 그들의 출발 전쟁 캠프와 군벌 위치를 선택한다. 전쟁 캠프와 군벌 배치가 완료되면 플레이어는 100개의 골드, 배너 및 보호 마크, 쌍으로 구성된 보편적인 규칙과 능력 레퍼런스 카드를 받게 된다. 게임은 이제 시작 표에 표시된 가장 낮은 이니셔티브 점수를 가진 군벌 플레이어부터 시작할 수 있습니다. 각 라운드가 진행됨에 따라, 플레이어들은 그들의 군대를 구성하는 다양한 유닛들을 배치하고 유지하기 위해 그들의 금을 사용할 것이다. 플레이어는 워 펀드를 위한 추가 금을 생성하기 위해 두 가지 방법 중 하나로 정착촌과 상호작용합니다.
—디자이너의 설명
승리를 거두려면 다음 조건 중 하나를 충족해야 한다.
전쟁 캠프에서 살아남은 마지막 플레이어가 되십시오.
네 군벌이 죽으면 게임에서 지는 거야
전쟁 캠프가 파괴되면 게임에서 지는 거야
정착촌이 레벨 6로 성장할 때까지 보호하십시오.
드래곤이 도착하면 게임 종료 이벤트 시 가장 큰 군대 규모(즉, 승리 포인트)를 갖습니다.
게임이 완전히 설정되고 시작할 준비가 되면, 게임플레이는 한 명의 플레이어가 상대방을 상대로 승리를 주장하면서 게임에서 승리할 때까지 게임 라운드의 순환을 거친다. 게임 라운드는 배치된 부대, 정착촌, 전쟁 캠프에 대한 일련의 순서 순서 처리와 다양한 순서 이벤트의 처리로 구성된다. 다음 게임 라운드는 앞서 언급한 모든 게임 오브젝트가 각각의 턴을 완료한 후 시작되며, 순서가 정해진 이벤트가 처리된다. 게임 라운드의 추적과 관리를 돕기 위해 이니셔티브 테이블을 사용하여 게임 내 객체’의 차례를 다음에 처리해야 함을 나타냅니다. 플레이어는 자신이 소유하거나 통제된 게임 내 객체 중 하나가 각자의 차례를 맡도록 지정된 경우에만 차례를 지킨다. 게임 시작과 종료의 주기는 플레이어가 승리 조건을 달성하거나 게임이 종료 이벤트를 트리거하는 마지막 라운드에 도달할 때까지 진행됩니다.
워본즈: 비토리아를 위한 전투에서는 각 플레이어가 한 무리의 군벌 중에서 한 명의 군벌을 선택하여 전쟁을 시작한다. 그 후, 같은 순서로, 모든 플레이어는 전투 지도에서 그들의 출발 전쟁 캠프와 군벌 위치를 선택한다. 전쟁 캠프와 군벌 배치가 완료되면 플레이어는 100개의 골드, 배너 및 보호 마크, 쌍으로 구성된 보편적인 규칙과 능력 레퍼런스 카드를 받게 된다. 게임은 이제 시작 표에 표시된 가장 낮은 이니셔티브 점수를 가진 군벌 플레이어부터 시작할 수 있습니다. 각 라운드가 진행됨에 따라, 플레이어들은 그들의 군대를 구성하는 다양한 유닛들을 배치하고 유지하기 위해 그들의 금을 사용할 것이다. 플레이어는 워 펀드를 위한 추가 금을 생성하기 위해 두 가지 방법 중 하나로 정착촌과 상호작용합니다.
—디자이너의 설명
"WarBonds: Battle For Vitoria" is a strategy wargame where players deploy, maintain, and mobilize a medieval fantasy army against one another. The alignment system presents challenging decisions to the players, which will affect the loyalty of their units, and the leadership of their warlord. Units without loyalty are susceptible to leaving your army; or worse, they can be persuaded to join an opponent's. There is no randomness; players must out-think their opponents to achieve one of 3 victory conditions.
To achieve victory, a player must satisfy any one of the below conditions:
Be the last player with a surviving warlord and war camp.
If your warlord is killed, you lose the game.
If your war camp is destroyed, you lose the game.
Protect a Settlement until it grows to level 6.
If the dragon arrives, when it reaches the End of Game event, have the largest army size (IE: victory points).
When a game is fully set up and ready to start, the gameplay runs through a cycle of game rounds until one player wins the game, claiming victory over their opponents. A game round consists of a series of ordered turn handling for the deployed and enabled units, settlements, and war camps; followed by the handling of various ordered events. The next game round starts after all aforementioned game objects have completed their respective turns, and each ordered event has been handled. To assist with tracking and management of a game round an Initiative Table is used to indicate which in-game object’s turn must be handled next. Players only take their turn when one of their owned & controlled in-game object's are designated to take their respective turn. This cycle of starting and ending game rounds proceeds until a player achieves a victory condition, or the game reaches its final round triggering the End of Game event.
In WarBonds: Battle For Vitoria each player selects a single warlord from a pool of warlords for which to start their war campaign with. Afterwards, in the same order, all players select their starting war camp and warlord location on the battle map. Once war camp and warlord placement is complete; players are given their starting 100 gold, warbanner & protection markers, and the paired universal rules and abilities reference cards. The game can now begin, starting with the player whose warlord has the lowest initiative score indicated on the initiative table. As each round progresses, players will spend their gold to deploy and maintain various units that make up their army. Players will interact with settlements in one of 2 ways, in order to generate additional gold for their warfund.
—description from the designer
To achieve victory, a player must satisfy any one of the below conditions:
Be the last player with a surviving warlord and war camp.
If your warlord is killed, you lose the game.
If your war camp is destroyed, you lose the game.
Protect a Settlement until it grows to level 6.
If the dragon arrives, when it reaches the End of Game event, have the largest army size (IE: victory points).
When a game is fully set up and ready to start, the gameplay runs through a cycle of game rounds until one player wins the game, claiming victory over their opponents. A game round consists of a series of ordered turn handling for the deployed and enabled units, settlements, and war camps; followed by the handling of various ordered events. The next game round starts after all aforementioned game objects have completed their respective turns, and each ordered event has been handled. To assist with tracking and management of a game round an Initiative Table is used to indicate which in-game object’s turn must be handled next. Players only take their turn when one of their owned & controlled in-game object's are designated to take their respective turn. This cycle of starting and ending game rounds proceeds until a player achieves a victory condition, or the game reaches its final round triggering the End of Game event.
In WarBonds: Battle For Vitoria each player selects a single warlord from a pool of warlords for which to start their war campaign with. Afterwards, in the same order, all players select their starting war camp and warlord location on the battle map. Once war camp and warlord placement is complete; players are given their starting 100 gold, warbanner & protection markers, and the paired universal rules and abilities reference cards. The game can now begin, starting with the player whose warlord has the lowest initiative score indicated on the initiative table. As each round progresses, players will spend their gold to deploy and maintain various units that make up their army. Players will interact with settlements in one of 2 ways, in order to generate additional gold for their warfund.
—description from the designer
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