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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 4-4 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    4.00 / 5

게임 소개

케레스츠 & eacute;s F&Hold(크로스 & 크레센트)는 2명 또는 4명의 플레이어를 위한 추상 스타일의 배틀 게임이다. 그것은 16세기와 17세기에 오스만 군대와 연합 기독교 세력 사이의 전투를 재현하기 위해 고안되었다. 게임플레이는 전적으로 전략에 기반을 두고 있으며, 운은 전혀 없다. 4명의 경우, 게임은 반협동적으로 진행되며, 두 명의 지휘관이 같은 군대를 담당하지만, 승자는 승리하는 쪽에서 더 높은 점수를 받는 쪽이 된다.

각 라운드는 두 단계로 구성된다. 첫 번째 단계에서, 선수들은 스크린 뒤에서 계획된 작전을 준비한다. 두 번째 단계는 미리 정의된 명령이 실행될 때 전투 자체입니다. 어느 한 당사자가든 승점 50점을 획득하면 게임이 종료된다.

두 군대 모두 군단 내의 특정 군단을 대표하는 “troop tower”의 작전을 관장하는 병력 카드에 의해 통제된다. 군대 카드는 양면적이다: 그것을 뒤집으면, 플레이어들은 병력 능력을 개발하고 더 발전된 기능을 풀 수 있다. 이동과 전투에 사용할 수 있는 옵션은 병력 능력과 지형 조건에 따라 결정된다. 전투 중에 특정 지형 구조물(교량과 트랜치 등)이 건설될 수 있다.

규칙집에는 4개의 실제 전투 시나리오가 포함되어 있지만 모듈식 보드를 통해 플레이어들이 맞춤형 플레이 영역을 설정할 수 있어 게임의 재생 가능성을 무제한으로 부여한다.


케레스츠 és Félhold 2 f's 4 f's abstrakt harci játék, mely az euroápai sz s&o;vets aacute;ges serge&e;ak´s osm´s ak´s ak´k&a;s a játék teljesen szerencment. Négy játékos esetén 2-2 카피트ány irány ugyanazt a sereget, 아존반 이지ütm;tm&oum;dáfu;fu;fe;fe;fe;fuum민덴 포둘ót fázisból ál ál: a a hadmvevelek elkkésban;szzzi;ziacute;zban;zban a hadmveáz;zban;zban;zban;zban;pa;pa;pa;pa;a;zb;zi;zba;sb;sb;sban; játék addig tart, amíg 발라멜리크 fél 넴 éri az 50 폰토.

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szabályban 4 korabeli összecsap ás szerepel, de a moduláris tábla lehet;get bizotosíte;t egyáte;te;te;te;te;te;te;t´t´t´.
Kereszt és Félhold (Cross & Crescent) is an abstract-style battle game for 2 or 4 players. It was designed to reenact battles between the Ottoman army and the allied Christian forces in the 16th and 17th centuries. Gameplay is entirely based on strategy, with zero luck factor. In the case of 4 players, the game becomes semi-cooperative; two commanders are in charge of the same army forces, but the winner will be the one with the higher score on the winning side.

Each round consists of two phases. In the first phase, players prepare for their planned operations behind the screens. The second phase is the combat itself, when the pre-defined commands are executed. The game ends when 50 victory points are achieved by any of the parties.

Both armies are controlled by means of troop cards, which govern the operations of the “troop towers” representing the specific army corps on the board. Troop cards are double-sided: turning them over, players can develop troop capabilities and unlock more advanced features. The available options for movement and combat are determined by troop capabilities and terrain conditions. Certain terrain structures (such as bridges and tranches) can be built during the battle.

The rulebook includes 4 real battle scenarios, but the modular board allows players to set up a custom play area, giving the game unlimited replay potential.


A Kereszt és Félhold 2 vagy 4 fős absztrakt harci játék, mely az európai szövetséges seregek és az oszmán hadak közötti, XVI-XVII. századi csaták újrajátszásához ad kereteket. A játék teljesen szerencsementes. Négy játékos esetén 2-2 kapitány irányítja ugyanazt a sereget, azonban együttműködésük félkooperatív: játék végén a győztes sereg nagyobb pontszámmal rendelkező kapitánya nyeri meg a játékot.Minden forduló két fázisból áll: az első fázisban a hadműveletek előkészítése zajlik a paraván takarásában, a második fázisban pedig a parancsok teljesítése, azaz maga az összecsapás. A játék addig tart, amíg valamelyik fél el nem éri az 50 pontot.

A táblán a lépés- és támadáslehetőségeket az egyes hadtestek képességei, illetve a terep egyszerre befolyásolják; bizonyos terepelemek (pl. híd vagy sánc) a harc közben is építhetők.

A szabályban 4 korabeli összecsapás szerepel, de a moduláris tábla lehetőséget biztosít egyéni játéktér kialakítására is, így szinte végtelen újrajátszhatóságot kínál.

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