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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Zach Horton
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아티스트
-
인원
게임 소개
맨(Men, 이집트어: Mn)은 고대 이집트의 5,000년 된 놀이이다. 그것은 메헨과 세넷과 거의 동시대의 것이다. 고대 게임들 중 가장 신비로운 것 중 하나인, 판의 배치와 노는 조각들을 묘사한 상세한 무덤 그림과 함께, 고고학자들에 의해 단지 두 개의 부분적인 판만이 발견되었다. 게임 학자 겸 디자이너인 잭 호튼은 게임의 추측성 버전을 재창조했고 판도라 게임스에 의해 두 가지 버전으로 출시되었다. 이 현대적 복원은 고대의 증거를 잘 따르고 있으며, 플레이어들이 무역 임무를 위해 배를 보내고 언제 돌아올지에 대한 내기를 하는 한편, 자신의 예측을 충족시키기 위해 항해 중에 배를 조종하고 상대방을 속이는 무역 테마를 가진 독특한 게임을 만들어낸다.
이 게임은 독특한 3차원 보드를 사용하여 플레이 피스를 공간에 평평하게 배치하고 홈에 똑바로 세울 수 있게 한다. 이러한 면모는 현대판 수제 목판을 활용하여 재현되었다.
차례가 되면, 각 선수들은 던지기 위해 막대기를 얻는 것에서부터 이후 스프린트를 위해 축적될 수 있는 이동 뱅크를 얻는 것, 새로운 배를 여행에 보내는 것 등 다양한 선택지에서 차례대로 선택한다. 어떤 배도 소유할 수 없습니다. 어떤 플레이어가든 원하는 배 조합으로든 움직일 수 있다. 승점은 특정 행동(출항, 물건 줍기, 귀향)을 수행하고, 주어진 배가 바다에 얼마나 오래 있을 것인지를 정확하게 예측함으로써 얻어진다. 배가 출항할 때마다, 모든 선수들은 간단하지만 숨겨진 장부에 그들의 예측을 표시한다. 배가 돌아오면 예측은 실제 결과와 대조된다. 한편, 모든 선수들은 그들 자신의 예측을 실현하기 위해 보드 위의 상황을 조작합니다!
한 게임에는 몇 척의 배라도 항해할 수 있지만, 한 시간에는 5척만 승선할 수 있다. 경기 중에는 화물 5개만 픽업 및 회항이 가능하다. 일단 모두 수거하고 나면
선박은 계속 항해할 수 있지만, 외국 항구 공간에서 화물을 태우지 않는다.
일단 5개의 화물이 모두 항구로 돌아오면 게임은 종료됩니다. 그 배에 득점을 한 후, 승리 포인트를 가장 많이 획득한 플레이어가 승리합니다.
이 게임은 독특한 3차원 보드를 사용하여 플레이 피스를 공간에 평평하게 배치하고 홈에 똑바로 세울 수 있게 한다. 이러한 면모는 현대판 수제 목판을 활용하여 재현되었다.
차례가 되면, 각 선수들은 던지기 위해 막대기를 얻는 것에서부터 이후 스프린트를 위해 축적될 수 있는 이동 뱅크를 얻는 것, 새로운 배를 여행에 보내는 것 등 다양한 선택지에서 차례대로 선택한다. 어떤 배도 소유할 수 없습니다. 어떤 플레이어가든 원하는 배 조합으로든 움직일 수 있다. 승점은 특정 행동(출항, 물건 줍기, 귀향)을 수행하고, 주어진 배가 바다에 얼마나 오래 있을 것인지를 정확하게 예측함으로써 얻어진다. 배가 출항할 때마다, 모든 선수들은 간단하지만 숨겨진 장부에 그들의 예측을 표시한다. 배가 돌아오면 예측은 실제 결과와 대조된다. 한편, 모든 선수들은 그들 자신의 예측을 실현하기 위해 보드 위의 상황을 조작합니다!
한 게임에는 몇 척의 배라도 항해할 수 있지만, 한 시간에는 5척만 승선할 수 있다. 경기 중에는 화물 5개만 픽업 및 회항이 가능하다. 일단 모두 수거하고 나면
선박은 계속 항해할 수 있지만, 외국 항구 공간에서 화물을 태우지 않는다.
일단 5개의 화물이 모두 항구로 돌아오면 게임은 종료됩니다. 그 배에 득점을 한 후, 승리 포인트를 가장 많이 획득한 플레이어가 승리합니다.
Men (Egyptian: Mn) is a 5,000 year old game from ancient Egypt. It is roughly contemporaneous with Mehen and Senet. One of the most mysterious of ancient games, only two partial boards have been discovered by archaeologists, along with a detailed tomb painting depicting the board layout and playing pieces, and one sculpture depicting players playing it aboard a ship. Game scholar and designer Zach Horton recreated a speculative version of the game and it was released in two versions by Pandora Games: as a deluxe boxed Kickstarter set with Mehen and later as a standalone game. This modern reconstruction closely follows the ancient evidence and produces a unique game with a trading theme wherein players send ships out on trading missions and wager on when they will return, while manipulating them en route in an attempt to fulfill their own predictions and foils their opponents'.
The game utilizes a unique three-dimensional board, enabling playing pieces to be placed both flat on spaces and upright in grooves. This aspect has been re-created in the modern version utilizing a handmade wooden board.
On their turn, each player chooses on their turn from a number of different options, from gaining sticks to throw to obtaining movement banks that can be accumulated for later sprints, to sending a new ship off on its journey. No player “owns” any of the ships. Any player may move any combination of ships however they wish. Victory points are obtained by performing certain actions (setting sail, picking up goods, bringing goods home), as well as by correctly predicting how long a given ship will be at sea. Every time a ship sets sail, all players mark their prediction on a simple, but hidden, ledger. When a ship returns, predictions are checked against the actual results. Meanwhile, all players manipulate conditions on the board to try to make their own predictions come true!
Any number of ships can be sailed in a game, but only 5 can be on the board at any given time. Only 5 cargoes can be picked up and returned to port during the game. Once all have been picked up,
ships can continue to sail, but do not pick up any cargo on the Foreign Port space (though they must still pause there).
Once all 5 cargoes have been returned to Port, the game ends. After scoring that ship, the player with the most Victory Points wins.
The game utilizes a unique three-dimensional board, enabling playing pieces to be placed both flat on spaces and upright in grooves. This aspect has been re-created in the modern version utilizing a handmade wooden board.
On their turn, each player chooses on their turn from a number of different options, from gaining sticks to throw to obtaining movement banks that can be accumulated for later sprints, to sending a new ship off on its journey. No player “owns” any of the ships. Any player may move any combination of ships however they wish. Victory points are obtained by performing certain actions (setting sail, picking up goods, bringing goods home), as well as by correctly predicting how long a given ship will be at sea. Every time a ship sets sail, all players mark their prediction on a simple, but hidden, ledger. When a ship returns, predictions are checked against the actual results. Meanwhile, all players manipulate conditions on the board to try to make their own predictions come true!
Any number of ships can be sailed in a game, but only 5 can be on the board at any given time. Only 5 cargoes can be picked up and returned to port during the game. Once all have been picked up,
ships can continue to sail, but do not pick up any cargo on the Foreign Port space (though they must still pause there).
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