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8.4
Interplanetary: A giant hop for Squeakind (2021)
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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    80-140 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.75 / 5

게임 소개

완전히 플레이어 중심의 게임플레이 시스템과 매우 적은 랜덤 요소를 통해 태양계를 탐험하고 정착하는 오토마타 없는 단독 경험.

수 십억 명이 50년 전 처음으로 달에 스퀵을 날리는 전 세계 생중계를 시청했다. 이제, 트리 행성의 다양한 나라들이 마침내 유나이티드 포레스트로 모였고, 그들의 태양계를 평화적으로 탐사하기 위한 행성 전체의 우주 프로그램을 만들었다. 해당 프로그램의 탐색 지사장으로 선택되었습니다! 멀리 있는 달과 혜성에 도달하기 위해 보이드로 탐사선을 보내라. 스퀵이 가보지 못한 곳으로 가서 귀여운 작은 두 발을 다른 행성에 올려놓으세요. 행성간 우주에서 임무를 수행하기 위해 제작된 우주선을 설계하고 제작하십시오. 스퀵 태양계를 평화롭게 탐사하고 많은 세계와 달에 연구 기지를 설립합니다. 어쩌면, 마지막 경계에서 놀라운 발견을 하고 모든 스퀴킨드의 새로운 시대를 예고할지도 모른다!

이 솔로 게임은 전적으로 선수가 주도하는 경험으로, 턴이 없고 상대나 무작위 이벤트가 없습니다. 이 게임은 "campaign deck"를 태클하는 게임으로, "directives"라고 불리는 달성해야 할 목표의 세미랜덤 리스트를 보여줍니다.
초기 설정 후, 플레이는 (좀 긴) 목록에서 동작을 선택하고 그 동작을 실행한 다음 번호가 매겨진 트랙을 따라 큐브를 이동하여 비용을 지불하는 방식으로 구성됩니다. 이 큐브는 현재 지시사항을 충족하는 데 사용할 수 있는 작업 양을 추적합니다.
큐브가 트랙 끝에 도달할 때마다 캠페인 덱이 업데이트되며 너무 오래 걸리면 현재 지침에 실패할 수 있습니다. 캠페인 데크가 소진되면 점수를 합산하여 이전 점수보다 더 좋은 점수를 얻으면 기뻐할 수 있습니다!

요약하자면, 이것은 무거운 행동-경제 최적화 게임입니다. 당신은 다음 지시에도 도전할 수 있는 더 나은 기회를 가지기 위해 당신의 전반적인 상황을 개선하려고 노력하는 동안 가장 최적의 일련의 행동으로 당신의 목표를 달성하려고 노력하고 있다.

—디자이너의 설명
An automata-free solo experience about exploring and settling in one's solar system, with an entirely player-driven gameplay system and very few random elements.

Billions watched the live global broadcast of the first Squeak hopping on the Mun over 50 years ago. Now, the various nations on planet Tree have finally come together as the United Forests and have created a planet-wide space program to peacefully explore their solar system. You have been selected as Head of the Exploratory Branch of that program! Send probes into the void to reach distant moons and comets. Go where no Squeak has gone before and put two adorable little paws on another planet. Design and construct never-before seen spacecraft, purpose-made for your missions in interplanetary space. Peacefully explore the Squeak's solar system and establish research outposts on its many worlds and moons. Maybe, just maybe, make startling discoveries out on the final frontier and herald a new era for all of Squeakind!

This solo-game is an entirely player-driven experience, there are no turns and there is no opponent or random events. This is a Score-and-Reset game, that sees you tackling a "campaign deck" that presents you with a semi-random list of goals you need to achieve, called "directives".
After the initial setup, play consists of you picking an action from a (rather long) list, executing that action and then paying its cost by moving a cube along a numbered track. This cube tracks the available amount of actions to fulfill your current directive.
Each time the cube reaches the end of its track, the campaign deck gets updated and if you take too long, you might have failed your current directive. When the campaign deck runs out, you tally your score and if that score is better than your previous scores, you can rejoice!

In summary, this is a game of heavy action-economy optimization. You are trying to fulfill your goal with the most optimal sequence of actions while trying to improve your overall situation to have a better chance to also tackle the next directive.

—description from the designer

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