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BGG전체 : 0
8Panzer Korps: Divisional Level Warfare 1936-1945 (2008) -
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Manny J. Granillo
-
아티스트
-
인원
게임 소개
출판사 웹사이트에서 인용:
기본 부대는 대대로, 보통 보병 3개 또는 차량 3대로 구성된다. 기본 지휘 편성은 (국가/연도에 따라) 여단 또는 사단이 될 것이다. 각 여단에는 지휘관이 붙어 있고, 각 여단에는 CinC 스탠드가 있다. 지휘관들은 진취성과 경기 속도에 영향을 미치는 리더쉽 등급을 가지고 있다. 포메이션의 전체 등급에 따라 사용하는 의사 결정 다이(활성화)가 결정되며, 이는 작동할 수 있는 단위 수, 자동 역할 수 등을 결정합니다.
단위는 게임의 핵심 요소인 사기에 따라 등급이 매겨진다. 유닛의 사기는 어떤 공격을 사용할지, 어떤 사기를 사용할지, 얼마나 많이 패닉 상태에서 회복할 수 있는지를 결정합니다.
화재 진압: 공격자는 목표물을 명중시키고 공격하기 위해 반대편 다이롤을 해야 한다. 공격자는 사기 등급에 따라 주사위를 굴리므로, 민병대는 d6를, 엘리트 부대는 d12를 사용하여 타격한다. 디펜더는 개방(d4), 라이트 커버(d6), 탱크 유형(라이트, Med)을 기준으로 커버 다이를 굴립니다. 무겁다) 등 이 차이에 따라 대상이 사용하는 장애 마커의 수가 결정되며, 패닉 체크를 강제할 수 있습니다.
붙는 업체가 화력지원을 하고, 경기에선 특수부대가 중요하다. 단위당 파이어 다이 보너스를 제공하고 Disorder 마커를 복구하는 데 도움을 주는 최대 4개의 부속 회사를 둘 수 있습니다. 예를 들어, HMG중대(+2), 박격포중대(+1), AA중대(+1), 의료중대(AA중대)는 파이어 다이(Fire Die)에서 +3을 얻고, 지상공격을 압박하기 위해 항공기를 사기가 체크하도록 강요하며, 자동으로 한 차례에 하나의 장애 표지를 제거한다.
이 규칙은 상당히 포괄적이며, 전쟁터, 지상 공격, 포병, 연기, 상륙, 요새, 기뢰, 기술자, 보급품, 낙하산 부대, 글라이더 등 이 시기의 모든 기초에 적용된다.
또한 전투 및 전장 지형, 기본 군대 목록, 장비 목록, 샘플 전투 및 캠페인 생성에 대한 규칙도 포함되어 있다.
확장 기준:
기갑 군단: 캠페인 – 규칙 & 시나리오
기본 부대는 대대로, 보통 보병 3개 또는 차량 3대로 구성된다. 기본 지휘 편성은 (국가/연도에 따라) 여단 또는 사단이 될 것이다. 각 여단에는 지휘관이 붙어 있고, 각 여단에는 CinC 스탠드가 있다. 지휘관들은 진취성과 경기 속도에 영향을 미치는 리더쉽 등급을 가지고 있다. 포메이션의 전체 등급에 따라 사용하는 의사 결정 다이(활성화)가 결정되며, 이는 작동할 수 있는 단위 수, 자동 역할 수 등을 결정합니다.
단위는 게임의 핵심 요소인 사기에 따라 등급이 매겨진다. 유닛의 사기는 어떤 공격을 사용할지, 어떤 사기를 사용할지, 얼마나 많이 패닉 상태에서 회복할 수 있는지를 결정합니다.
화재 진압: 공격자는 목표물을 명중시키고 공격하기 위해 반대편 다이롤을 해야 한다. 공격자는 사기 등급에 따라 주사위를 굴리므로, 민병대는 d6를, 엘리트 부대는 d12를 사용하여 타격한다. 디펜더는 개방(d4), 라이트 커버(d6), 탱크 유형(라이트, Med)을 기준으로 커버 다이를 굴립니다. 무겁다) 등 이 차이에 따라 대상이 사용하는 장애 마커의 수가 결정되며, 패닉 체크를 강제할 수 있습니다.
붙는 업체가 화력지원을 하고, 경기에선 특수부대가 중요하다. 단위당 파이어 다이 보너스를 제공하고 Disorder 마커를 복구하는 데 도움을 주는 최대 4개의 부속 회사를 둘 수 있습니다. 예를 들어, HMG중대(+2), 박격포중대(+1), AA중대(+1), 의료중대(AA중대)는 파이어 다이(Fire Die)에서 +3을 얻고, 지상공격을 압박하기 위해 항공기를 사기가 체크하도록 강요하며, 자동으로 한 차례에 하나의 장애 표지를 제거한다.
이 규칙은 상당히 포괄적이며, 전쟁터, 지상 공격, 포병, 연기, 상륙, 요새, 기뢰, 기술자, 보급품, 낙하산 부대, 글라이더 등 이 시기의 모든 기초에 적용된다.
또한 전투 및 전장 지형, 기본 군대 목록, 장비 목록, 샘플 전투 및 캠페인 생성에 대한 규칙도 포함되어 있다.
확장 기준:
기갑 군단: 캠페인 – 규칙 & 시나리오
Quote from the publisher's web site:
The basic unit is the battalion, usually comprised of three stands of infantry or three vehicles. The basic command formation would be (depending on nation/year) a Brigade or Division. Each Brigade/Division has an attached commander, and each side has a CinC stand. Commanders have Leadership ratings which influence initiative and the pace of the game. The overall rating of a formation determines which Decision Die (Activation) it uses, which determines how many units may act, how many auto-rallies you get, etc.
Units are rated by morale, which is the key element of the game. A unit's morale determines which attack die you use, which morale die you use, and how many times it can recover from panicking.
Fire Combat: The attacker must make an opposed die roll to hit and damage its target. The attacker rolls a die based upon its morale grade, so a Militia unit roles a d6 while an Elite unit roles a d12 to hit. The defender rolls a Cover Die based upon covering terrain; open (d4), light cover (d6), type of tank (light, Med. Heavy) etc. The difference determines how many disorder markers the target takes, and can force a Panic Check.
Attached companies provide fire support, and special units are important in the game. A unit can have up to four attached companies that provide Fire Die bonuses, help recover Disorder markers, etc. Example, a Battalion with an attached HMG company (+2), Mortar Company (+1), AA Company and Medical Company would get a +3 on its Fire Die, force attacking aircraft to make a Morale Check to press a ground attack, and automatically remove one Disorder Marker per turn.
The rules are fairly comprehensive and cover all the basics of the period -- air superiority over the battlefield, ground attack, artillery, smoke, amphibious landings, fortifications, mines, engineers, supply, paratroopers, gliders, etc.
Also included is a set of rules on generating battles and battlefield terrain, basic army lists, equipment lists, and some sample battles and campaigns.
Expanded by:
Panzer Korps: Campaigns – Rules & Scenarios
The basic unit is the battalion, usually comprised of three stands of infantry or three vehicles. The basic command formation would be (depending on nation/year) a Brigade or Division. Each Brigade/Division has an attached commander, and each side has a CinC stand. Commanders have Leadership ratings which influence initiative and the pace of the game. The overall rating of a formation determines which Decision Die (Activation) it uses, which determines how many units may act, how many auto-rallies you get, etc.
Units are rated by morale, which is the key element of the game. A unit's morale determines which attack die you use, which morale die you use, and how many times it can recover from panicking.
Fire Combat: The attacker must make an opposed die roll to hit and damage its target. The attacker rolls a die based upon its morale grade, so a Militia unit roles a d6 while an Elite unit roles a d12 to hit. The defender rolls a Cover Die based upon covering terrain; open (d4), light cover (d6), type of tank (light, Med. Heavy) etc. The difference determines how many disorder markers the target takes, and can force a Panic Check.
Attached companies provide fire support, and special units are important in the game. A unit can have up to four attached companies that provide Fire Die bonuses, help recover Disorder markers, etc. Example, a Battalion with an attached HMG company (+2), Mortar Company (+1), AA Company and Medical Company would get a +3 on its Fire Die, force attacking aircraft to make a Morale Check to press a ground attack, and automatically remove one Disorder Marker per turn.
The rules are fairly comprehensive and cover all the basics of the period -- air superiority over the battlefield, ground attack, artillery, smoke, amphibious landings, fortifications, mines, engineers, supply, paratroopers, gliders, etc.
Also included is a set of rules on generating battles and battlefield terrain, basic army lists, equipment lists, and some sample battles and campaigns.
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