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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-30 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Chub Tan
-
아티스트
Chub Tan
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인원
게임 소개
다른 세상으로의 포털을 구축하는 것은 어떤 기준으로 보아도 중요한 이정표이다. 콘스텔라르는 종종 전쟁 중에 왕국을 가로질러 군대를 수송하는 임무를 맡으며, 이 능력은 그들의 역할에 매우 중요하다.
의식을 설치하고 준비하는 것이 쉬운 부분인데, 다른 사람들이 목적지에 안전하게 도착할 수 있도록 시공간 구조를 교란하면서 우주의 힘의 섬세한 균형을 유지하는 것이 진정한 도전이다.
TKG 아레나: 포털의 균열은 한 명의 플레이어를 위한 게임입니다.
이 게임에 필요한 구성 요소:
월드 타일: 48
OINKS: 플레이어당 각 요소에서 15개(기본값)
승리 조건
게임의 목적은 일단 포털이 설정되면 안정화시키는 것이며, 이는 여러 가지 조건을 충족함으로써 표현된다.
1. 내문에 있는 oink의 수는 외측 공허에 있는 oinks의 수보다 많거나 같아야 한다.
2. 경계의 선형 측면에 배치된 요소 기장의 수는 같아야 합니다.
3. 각 타일의 요소 휘장은 동일한 요소를 나타내는 Oink가 배치되어야 합니다.
종료 조건
모든 타일이 재생되고 바운더리 타일의 일치하지 않는 모든 팅크가 외부 공극으로 이동하면 게임이 종료된다. 게임이 끝났을 때 승리 조건이 달성되지 않으면 패배한다.
세우다
플레이어는 아래와 같이 월드 타일 스택을 무작위로 그리면서 게임을 시작한다.
X A B C O
D I E
F G H
1. 48개의 월드 타일을 한 무더기로 섞으세요. 월드 타일을 타일이라고 합니다.
2. 스택에서 타일 3개를 그립니다. 이 3개의 타일 중에서 1개를 그리드 쪽으로 뒤집어서 바깥쪽 보이드(그림에서 아래쪽 타일 O로 표시)를 형성하고 1을 뒤집어서 안쪽 게이트(그림에서 아래쪽 타일 I로 표시)를 형성합니다.
3. 마지막 남은 타일의 원소 휘장과 일치하는 Oinks를 획득하여 폐기하면 도표에서 폐기된 타일에 대해 X 등의 영역을 지정할 수 있다.
지어진 모든 세계 기와는 그 요소들의 휘장을 볼 수 있도록 면으로 배치되어 있다. 타일 I을 둘러싼 타일 A, B, C, D, E, F, G, H는 경계를 형성합니다. 승리 조건 2를 만족하려면 타일 A, B, C, 타일 C, E, H, 타일 F, G, H, 타일 A, D, F의 요소 기장 수의 합계가 같다.
매 턴마다
스택에서 타일 3개를 그리면 플레이어는 다음 순서대로 다음 작업 중 하나를 수행해야 합니다.
1. Gain - 타일을 재생하고 요소 휘장에 표시된 Oink를 얻은 후 폐기합니다. 내문에 얻은 징크를 넣으십시오.
2. 빌드 - 첫 번째 타일인 경우 내부 문에 인접하게 배치하고, 그렇지 않은 경우 자체 요소 휘장을 부착한 다른 타일 옆에 배치해야 합니다. 원하는 위치가 두 개 이상의 월드 타일에 인접할 경우 인접한 모든 월드 타일 사이에 하나 이상의 일치하는 요소 휘장이 있어야 합니다.
어떠한 이유로든 제작할 수 없거나 원하지 않는 경우 재생되지 않은 나머지 타일 중 하나에 표시된 Oinks를 가져와 Outer Void에 넣습니다. 빌드된 타일을 손에 쥔 타일로 교체할 수도 있지만 빌드된 타일에 있는 모든 Oink는 Outer Void에 배치됩니다.
3. 이동 - 타일을 재생합니다. 이 타일의 요소 휘장에 표시된 밍크를 내부 게이트에서 빌드된 타일로 이동하거나 빌드된 타일에서 인접 빌드된 타일로 이동할 수 있습니다. 어떤 이유로든 표시된 oinks를 옮길 수 없거나 옮길 생각이 없으면 oinks를 대신 구해 outer void에 넣습니다.
플레이어는 어떤 동작도 건너뛸 수 없으며 각각의 동작을 전체적으로 수행해야 합니다. 예를 들어, 이동 시 3개의 불 기장이 있는 타일을 선택했지만 플레이어는 내문에 1개의 불 징크만 가지게 됩니다. 기존 1개의 Fire Oink를 다른 타일로 옮기고 2개의 Fire Oink를 얻은 후 Outer Void에 배치할 수 없습니다. 3 Fire Oinks를 획득하여 Outer Void에 배치해야 합니다.
채점수
동일한 휘장이 새겨진 타일 안에 각 oink가 들어갈 때마다 승리 포인트 1점을 획득합니다. 다수의 선수가 경합할 경우 승점 1점을 가장 많이 획득한 선수가 최종 승리를 얻는다. 외부 공허와 내부 문 사이의 징크의 차이로 인해 인연이 끊어집니다. 차이가 큰 플레이어가 이깁니다. 차이가 같을 경우 선수들은 공동 우승을 나눠 가졌다.
변형
게임을 확장할 수 있는 경계선에는 더 많은 타일이 있습니다(예: 4 또는 5). 나머지 규칙은 변경되지 않았습니다. 이 경우 플레이어는 내문을 나타내는 공간을 아래쪽 타일 I 대신 비워둘 수 있습니다. 플레이어는 다른 적절한 카운터를 사용하여 경기 중에 Oinks를 나타낼 수 있습니다.
의식을 설치하고 준비하는 것이 쉬운 부분인데, 다른 사람들이 목적지에 안전하게 도착할 수 있도록 시공간 구조를 교란하면서 우주의 힘의 섬세한 균형을 유지하는 것이 진정한 도전이다.
TKG 아레나: 포털의 균열은 한 명의 플레이어를 위한 게임입니다.
이 게임에 필요한 구성 요소:
월드 타일: 48
OINKS: 플레이어당 각 요소에서 15개(기본값)
승리 조건
게임의 목적은 일단 포털이 설정되면 안정화시키는 것이며, 이는 여러 가지 조건을 충족함으로써 표현된다.
1. 내문에 있는 oink의 수는 외측 공허에 있는 oinks의 수보다 많거나 같아야 한다.
2. 경계의 선형 측면에 배치된 요소 기장의 수는 같아야 합니다.
3. 각 타일의 요소 휘장은 동일한 요소를 나타내는 Oink가 배치되어야 합니다.
종료 조건
모든 타일이 재생되고 바운더리 타일의 일치하지 않는 모든 팅크가 외부 공극으로 이동하면 게임이 종료된다. 게임이 끝났을 때 승리 조건이 달성되지 않으면 패배한다.
세우다
플레이어는 아래와 같이 월드 타일 스택을 무작위로 그리면서 게임을 시작한다.
X A B C O
D I E
F G H
1. 48개의 월드 타일을 한 무더기로 섞으세요. 월드 타일을 타일이라고 합니다.
2. 스택에서 타일 3개를 그립니다. 이 3개의 타일 중에서 1개를 그리드 쪽으로 뒤집어서 바깥쪽 보이드(그림에서 아래쪽 타일 O로 표시)를 형성하고 1을 뒤집어서 안쪽 게이트(그림에서 아래쪽 타일 I로 표시)를 형성합니다.
3. 마지막 남은 타일의 원소 휘장과 일치하는 Oinks를 획득하여 폐기하면 도표에서 폐기된 타일에 대해 X 등의 영역을 지정할 수 있다.
지어진 모든 세계 기와는 그 요소들의 휘장을 볼 수 있도록 면으로 배치되어 있다. 타일 I을 둘러싼 타일 A, B, C, D, E, F, G, H는 경계를 형성합니다. 승리 조건 2를 만족하려면 타일 A, B, C, 타일 C, E, H, 타일 F, G, H, 타일 A, D, F의 요소 기장 수의 합계가 같다.
매 턴마다
스택에서 타일 3개를 그리면 플레이어는 다음 순서대로 다음 작업 중 하나를 수행해야 합니다.
1. Gain - 타일을 재생하고 요소 휘장에 표시된 Oink를 얻은 후 폐기합니다. 내문에 얻은 징크를 넣으십시오.
2. 빌드 - 첫 번째 타일인 경우 내부 문에 인접하게 배치하고, 그렇지 않은 경우 자체 요소 휘장을 부착한 다른 타일 옆에 배치해야 합니다. 원하는 위치가 두 개 이상의 월드 타일에 인접할 경우 인접한 모든 월드 타일 사이에 하나 이상의 일치하는 요소 휘장이 있어야 합니다.
어떠한 이유로든 제작할 수 없거나 원하지 않는 경우 재생되지 않은 나머지 타일 중 하나에 표시된 Oinks를 가져와 Outer Void에 넣습니다. 빌드된 타일을 손에 쥔 타일로 교체할 수도 있지만 빌드된 타일에 있는 모든 Oink는 Outer Void에 배치됩니다.
3. 이동 - 타일을 재생합니다. 이 타일의 요소 휘장에 표시된 밍크를 내부 게이트에서 빌드된 타일로 이동하거나 빌드된 타일에서 인접 빌드된 타일로 이동할 수 있습니다. 어떤 이유로든 표시된 oinks를 옮길 수 없거나 옮길 생각이 없으면 oinks를 대신 구해 outer void에 넣습니다.
플레이어는 어떤 동작도 건너뛸 수 없으며 각각의 동작을 전체적으로 수행해야 합니다. 예를 들어, 이동 시 3개의 불 기장이 있는 타일을 선택했지만 플레이어는 내문에 1개의 불 징크만 가지게 됩니다. 기존 1개의 Fire Oink를 다른 타일로 옮기고 2개의 Fire Oink를 얻은 후 Outer Void에 배치할 수 없습니다. 3 Fire Oinks를 획득하여 Outer Void에 배치해야 합니다.
채점수
동일한 휘장이 새겨진 타일 안에 각 oink가 들어갈 때마다 승리 포인트 1점을 획득합니다. 다수의 선수가 경합할 경우 승점 1점을 가장 많이 획득한 선수가 최종 승리를 얻는다. 외부 공허와 내부 문 사이의 징크의 차이로 인해 인연이 끊어집니다. 차이가 큰 플레이어가 이깁니다. 차이가 같을 경우 선수들은 공동 우승을 나눠 가졌다.
변형
게임을 확장할 수 있는 경계선에는 더 많은 타일이 있습니다(예: 4 또는 5). 나머지 규칙은 변경되지 않았습니다. 이 경우 플레이어는 내문을 나타내는 공간을 아래쪽 타일 I 대신 비워둘 수 있습니다. 플레이어는 다른 적절한 카운터를 사용하여 경기 중에 Oinks를 나타낼 수 있습니다.
Establishing a portal to another world is a major milestone by any yardstick. The Constellars are often tasked with the conveyance of armies across realms during wars and this ability is crucial to their role.
Setting up and preparing for the ritual is the easy part, the real challenge comes in maintaining a delicate balance of the cosmic forces as one disrupts the fabric of space and time so that others may arrive at their intended destination safely.
TKG ARENA: A Rift of Portals is a game for 1 player.
Components required for this game:
WORLD TILES: 48
OINKS: 15 from each element for each player (Default)
Winning Conditions
The objective of the game is to stabilize the portal once it is set up and this is represented by fulfilling a number of conditions.
1. The number of Oinks in the Inner Gate must be equal or more than the Oinks placed in the Outer Void.
2. The number of elemental insignias placed on any linear sides of the Boundary must be equal.
3. The elemental insignias on each tile must be matched by a placed Oink representing the same element.
Ending Condition
The game ends when all tiles are played and all unmatched Oinks on any tile on the Boundary are moved to the Outer Void. The player loses when the winning conditions are not achieved when the game ends.
Setup
A player starts the game by drawing randomly from a stack of world tiles to be placed in a 3 x 3 grid manner as below.
X A B C O
D I E
F G H
1. Shuffle the 48 world tiles into a stack. World tiles are referred to as tiles.
2. Draw 3 tiles from the stack. From these 3 tiles, flip 1 over to the grid side to form the Outer Void (This is represented by the faced down tile O in the diagram), 1 to form the Inner Gate (This is represented by the faced down tile I in the diagram).
3. Gain the Oinks matched by the elemental insignias of the last remaining tile and discard it, an area such as X can be designated for discarded tiles in the diagram.
All world tiles built are placed faced up with their elemental insignias visible. Tiles A, B, C, D, E, F, G, H surrounding tile I forms the Boundary. To fulfill winning condition 2, the sum of the number of elemental insignias on the Tiles A, B, C; Tiles C,E, H; Tiles F,G, H and Tiles A, D, F are equal.
On each turn
Draw 3 tiles from the stack and the player must perform ONE of each of the following actions in the following order:
1. Gain - Play a tile, gain the Oinks indicated on the elemental insignias and discard it. Put the Oinks gained in the Inner Gate.
2. Build - Build a tile, if it is the first tile, place it adjacent to the Inner Gate, if it is not, it must be placed adjacent to another tile that has been built that bears at least one of its own elemental insignias. If the intended location is adjacent to two or more world tiles, then all adjacent world tiles must bear at least one matching elemental insignia between them.
If you are unable to or do not wish to build for any reason, gain the Oinks indicated on any one of the remaining tiles that has not been played and put them into the Outer Void. You can also replace any tile built with any tile in your hand but all Oinks placed on the built tile will be placed in the Outer Void.
3. Move - Play a tile, you can move Oinks indicated on the elemental insignias of this tile from the Inner Gate to any built tile, or to move any Oink from a built tile to an adjacent built tile. If you are unable to or do not wish to move any of the Oinks indicated for any reason, gain the Oinks instead and put them into the Outer Void.
The player cannot skip any action and each action must be fulfilled in totality. E.g. During a Move action, a tile with 3 Fire Insignias has been chosen but the player has only 1 Fire Oink in the Inner Gate. You may NOT move the existing 1 Fire Oink to any other tile, gain 2 Fire Oinks and then placed them in the Outer Void. 3 Fire Oinks should be gained and placed in the Outer Void.
Scoring
For each Oink placed in a tile that bears the same insignia, gain 1 Victory Point. The player with the most Victory Points wins the final victory if multiple players are competing. Ties are broken by the difference in Oinks between their Outer Void and Inner Gate. The player with the greater difference wins. If the differences are the same, the players shared a joint victory.
Variant
The game can be scaled up with a BOUNDARY with sides featuring more tiles. (E.g 4 or 5). The rest of the rules remain unchanged. In this case, players can choose to leave the space representing the Inner Gate empty instead of a faced down tile I. Players can choose to use other appropriate counters to represent Oinks during play.
Setting up and preparing for the ritual is the easy part, the real challenge comes in maintaining a delicate balance of the cosmic forces as one disrupts the fabric of space and time so that others may arrive at their intended destination safely.
TKG ARENA: A Rift of Portals is a game for 1 player.
Components required for this game:
WORLD TILES: 48
OINKS: 15 from each element for each player (Default)
Winning Conditions
The objective of the game is to stabilize the portal once it is set up and this is represented by fulfilling a number of conditions.
1. The number of Oinks in the Inner Gate must be equal or more than the Oinks placed in the Outer Void.
2. The number of elemental insignias placed on any linear sides of the Boundary must be equal.
3. The elemental insignias on each tile must be matched by a placed Oink representing the same element.
Ending Condition
The game ends when all tiles are played and all unmatched Oinks on any tile on the Boundary are moved to the Outer Void. The player loses when the winning conditions are not achieved when the game ends.
Setup
A player starts the game by drawing randomly from a stack of world tiles to be placed in a 3 x 3 grid manner as below.
X A B C O
D I E
F G H
1. Shuffle the 48 world tiles into a stack. World tiles are referred to as tiles.
2. Draw 3 tiles from the stack. From these 3 tiles, flip 1 over to the grid side to form the Outer Void (This is represented by the faced down tile O in the diagram), 1 to form the Inner Gate (This is represented by the faced down tile I in the diagram).
3. Gain the Oinks matched by the elemental insignias of the last remaining tile and discard it, an area such as X can be designated for discarded tiles in the diagram.
All world tiles built are placed faced up with their elemental insignias visible. Tiles A, B, C, D, E, F, G, H surrounding tile I forms the Boundary. To fulfill winning condition 2, the sum of the number of elemental insignias on the Tiles A, B, C; Tiles C,E, H; Tiles F,G, H and Tiles A, D, F are equal.
On each turn
Draw 3 tiles from the stack and the player must perform ONE of each of the following actions in the following order:
1. Gain - Play a tile, gain the Oinks indicated on the elemental insignias and discard it. Put the Oinks gained in the Inner Gate.
2. Build - Build a tile, if it is the first tile, place it adjacent to the Inner Gate, if it is not, it must be placed adjacent to another tile that has been built that bears at least one of its own elemental insignias. If the intended location is adjacent to two or more world tiles, then all adjacent world tiles must bear at least one matching elemental insignia between them.
If you are unable to or do not wish to build for any reason, gain the Oinks indicated on any one of the remaining tiles that has not been played and put them into the Outer Void. You can also replace any tile built with any tile in your hand but all Oinks placed on the built tile will be placed in the Outer Void.
3. Move - Play a tile, you can move Oinks indicated on the elemental insignias of this tile from the Inner Gate to any built tile, or to move any Oink from a built tile to an adjacent built tile. If you are unable to or do not wish to move any of the Oinks indicated for any reason, gain the Oinks instead and put them into the Outer Void.
The player cannot skip any action and each action must be fulfilled in totality. E.g. During a Move action, a tile with 3 Fire Insignias has been chosen but the player has only 1 Fire Oink in the Inner Gate. You may NOT move the existing 1 Fire Oink to any other tile, gain 2 Fire Oinks and then placed them in the Outer Void. 3 Fire Oinks should be gained and placed in the Outer Void.
Scoring
For each Oink placed in a tile that bears the same insignia, gain 1 Victory Point. The player with the most Victory Points wins the final victory if multiple players are competing. Ties are broken by the difference in Oinks between their Outer Void and Inner Gate. The player with the greater difference wins. If the differences are the same, the players shared a joint victory.
Variant
The game can be scaled up with a BOUNDARY with sides featuring more tiles. (E.g 4 or 5). The rest of the rules remain unchanged. In this case, players can choose to leave the space representing the Inner Gate empty instead of a faced down tile I. Players can choose to use other appropriate counters to represent Oinks during play.
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