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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-0 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Gavriel Quiroga
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아티스트
-
인원
게임 소개
애스킷(Ascet)은 카드, d8, d10 주사위를 사용하는 간단한 역학을 사용하여 외교, 니모닉, 수학 기술을 장려하는 역할극 오버톤을 가진 미니멀리즘 카드 게임이다. 히에로니무스 보쉬, 살바도르 달리, 알브레히트 D¨re, 막스 에른스트, 세잔과 같은 거장 화가들의 상상력을 사로잡은, 계몽을 찾아 사회에서 물러난 금욕적인 수도사의 대중적인 주제에서 영감을 받았다. 플레이어들은 번갈아 가면서 앵커라이트를 해석하고 나머지 플레이어들은 그를 유혹하는 악마의 역할을 맡는다.
게임플레이:
각 플레이어에게는 4가지 덕목이 있습니다. 동정심, 겸손, 믿음, 절제가 있습니다. 덕목은 1에서 10 사이의 숫자 값을 가집니다. 게다가, 플레이어들은 4가지 덕목에 해당하는 유혹 카드를 손에 쥔다.
플레이어들은 돌아가면서 아싯을 연주하고 나머지는 악마를 연주한다. 각각의 악마는 아셋에게 유혹 카드를 내밀고, 아셋은 주어진 유혹 중 하나를 선택하여 극복한다. 작은 유혹에는 8면 주사위를 굴리고 큰 유혹에는 10면 주사위를 굴립니다. 만약 결과가 상응하는 미덕과 같거나 낮다면, 아스케는 유혹을 이겨내고 계몽의 계단에서 한 단계 올라갑니다. 그렇지 않으면, 유혹을 제안한 악마는 추가 카드를 받게 됩니다. 그 후, 모든 악마는 성공과 실패에 상관없이 하나의 카드를 받습니다.
롤이 성공과 실패에 관계없이 9인 경우, Ascet은 재평가를 받게 되며, 이로 인해 덕목 중 하나를 1만큼 늘릴 수 있습니다.
계몽의 계단에서 5계단을 오른 첫 번째 플레이어가 승리합니다.
게임플레이:
각 플레이어에게는 4가지 덕목이 있습니다. 동정심, 겸손, 믿음, 절제가 있습니다. 덕목은 1에서 10 사이의 숫자 값을 가집니다. 게다가, 플레이어들은 4가지 덕목에 해당하는 유혹 카드를 손에 쥔다.
플레이어들은 돌아가면서 아싯을 연주하고 나머지는 악마를 연주한다. 각각의 악마는 아셋에게 유혹 카드를 내밀고, 아셋은 주어진 유혹 중 하나를 선택하여 극복한다. 작은 유혹에는 8면 주사위를 굴리고 큰 유혹에는 10면 주사위를 굴립니다. 만약 결과가 상응하는 미덕과 같거나 낮다면, 아스케는 유혹을 이겨내고 계몽의 계단에서 한 단계 올라갑니다. 그렇지 않으면, 유혹을 제안한 악마는 추가 카드를 받게 됩니다. 그 후, 모든 악마는 성공과 실패에 상관없이 하나의 카드를 받습니다.
롤이 성공과 실패에 관계없이 9인 경우, Ascet은 재평가를 받게 되며, 이로 인해 덕목 중 하나를 1만큼 늘릴 수 있습니다.
계몽의 계단에서 5계단을 오른 첫 번째 플레이어가 승리합니다.
Ascet is a minimalist playing card game with roleplaying overtones that encourages diplomatic, mnemonic and maths skills with the use of simple mechanics that use cards, a d8 and a d10 dice (included in the deck as a card to cut, fold & paste). Inspired in the popular medieval theme of the ascetic monk that withdrew from society in search for enlightenment which has caught the imagination of master painters like Hieronymus Bosch, Salvador Dali, Albrecht Dürer, Max Ernst and Cezanne to name a few. Players will take turns to interpret an anchorite while the rest of the players take the role of demons seeking to lure him with
Gameplay:
Each player will have 4 virtues: Compassion, Humility, Faith and Temperance. The Virtues have numerical values between 1 and 10. Additionally, players have in their hand temptation cards corresponding to the 4 virtues.
Players take turns playing their Ascet while the rest play the demons. Each demon presents a temptation card to the Ascet, and the Ascet chooses one of the presented temptations to overcome. They roll an 8 sided die for minor temptations and a 10 sided die for major temptations. If the result is equal or lower than the corresponding virtue, the Ascet overcomes the temptation and ascends one step in the Stairway to Enlightenment. Otherwise, the demon who proposed the temptation receives an additional card. Afterwards, all demons receive one card, regardless of success or failure.
if the roll was a 9, regardless of success or failure, the Ascet gets a Revalation, which may allow them to increase one of the virtues by 1.
The first player to ascend 5 steps on the Stairway to Enlightenment wins.
Gameplay:
Each player will have 4 virtues: Compassion, Humility, Faith and Temperance. The Virtues have numerical values between 1 and 10. Additionally, players have in their hand temptation cards corresponding to the 4 virtues.
Players take turns playing their Ascet while the rest play the demons. Each demon presents a temptation card to the Ascet, and the Ascet chooses one of the presented temptations to overcome. They roll an 8 sided die for minor temptations and a 10 sided die for major temptations. If the result is equal or lower than the corresponding virtue, the Ascet overcomes the temptation and ascends one step in the Stairway to Enlightenment. Otherwise, the demon who proposed the temptation receives an additional card. Afterwards, all demons receive one card, regardless of success or failure.
if the roll was a 9, regardless of success or failure, the Ascet gets a Revalation, which may allow them to increase one of the virtues by 1.
The first player to ascend 5 steps on the Stairway to Enlightenment wins.
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