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BGG랭킹
BGG전체 : 8910
WARGAMES : 1201
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.56 / 5
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디자이너
Nicolás Eskubi
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아티스트
Nicolás Eskubi
-
인원
게임 소개
1936년 7월 18일, 스페인 군대의 다양한 장군들이 제2공화국 정부에 대항하여 봉기했다. 당초 계획한 대로 쿠데타가 실패하자 민주 정부 지지자들과 군사 쿠데타 지지자들 사이의 내전이 벌어졌다. 마차도와 스쿼의 두 스페인인은 거의 3년 동안 서로 싸웠는데, 이는 당시 세계에 영향을 미친 정치적, 사회적 긴장을 반영했다.
한편, 공화국군은 제한된 수의 직업군인과 정당과 노동조합에 속한 많은 민병대를 소유했다. 여기에 다양한 기원의 외국인 지원병들로 구성된 국제여단도 추가되었다. 반면 프랑스군은 카를리스트와 파시스트 민병대, 모로코 원주민 부대, 콘도르 군단과 무솔리니가 각각 파견한 코르포 트루페 자발라리에 의용군과 함께 대부분의 직업군을 보유하고 있었다.
군사적 관점에서 스페인 내전은 곧 발발할 세계 분쟁을 예견했다. 1930년대 중반, 전 세계의 군 최고 사령부는 자동차로 움직이는 군대와 번개의 가능성에 대해 이론화했다. 나치와 소련은 스페인에서 장갑 전술을 연습했고, 다양한 종류의 무기를 시험했다. 게다가, 항공우위가 이후의 모든 분쟁에 미칠 중요성은 명확해졌다. 이 모든 요소들은 스페인 내전을 역사적인 관점에서 그리고 군사 전략과 관련하여 매혹적인 갈등으로 만든다.
《도움말 도착!》 (HA)은 워 스톰 시리즈 중 A las Barricada!와 100% 호환되는 독립형 게임으로, SCW: 국제여단, 이탈리아 코포 트로페 볼론타리(V.T.
"을 활용하는 동안 HAPTH" 기본 규칙, 이 새로운 규칙에 대한 새로운 규칙 및 추가사항을 통합합니다. WSS는 이 분쟁에 휩싸인 군대에 소속된 보병, 탱크, 포병, 항공기들 사이에 수 시간 동안 치열한 전투가 있을 것이라고 약속하고 있다. 몇 가지 추가 사항은 다음과 같습니다.
대대장교
공산당 위원
재구성 규칙
화염방사기 탱크
국제여단
코르포 트로페 볼론타리 (C.T.V.)
콘도르 군단
오버레이가 많은 하나의 8'5 x 11" 차트
HA는 복잡성이 중간 정도이고 솔리테어 적합성이 좋습니다. 그 제도는 장교들의 역할을 강조한다. 장교들은 부대를 활성화하고, 다른 장교들과 그들의 부대와 협력하고, 포병 지원, 공중 지원을 요청하고, 도덕적 견제에 영향을 미치고, 공격을 조정할 수 있습니다. 특수 작업에 대한 규칙입니다.
동시집행 또는 단순 "의 원칙에 근거한다.턴과 "실시간"의 혼합 시스템인 WE GO"를 인용합니다. 플레이어는 유닛 리더를 활성화하여 많은 행동(발사, 공격, 이동, 조정 등)을 수행해야 합니다. 차례는 두 선수가 모두 활동을 마치면 끝난다. 저울은 유닛이 있는 소대 레벨이다.
30~40명의 군인을 대표하는 무기 유닛은 3-4개의 무기와 그 동반 승무원(군인 20~25명)을 대표하며, AFvs-Transports는 3-5대의 차량 및 해당 승무원을 대표한다. 시나리오는 약 12분에서 15분 사이의 행동을 나타내는 교대로 나뉩니다.
회전은 다음 단계로 나뉩니다. 명령 단계, 시작 단계, 활성화 단계 및 마커 제거 단계
이 게임은 동형 맵보드를 사용하며, 각각은 다른 걸판들의 같은 길이의 가장자리에 정렬되어 있다. 이를 통해 플레이어가 설계한 시나리오를 포함하여 거의 무제한의 조합으로 모든 지형 상황을 만들 수 있다. 각 지도 육각은 약 150~200m의 거리를 나타냅니다.
구성 요소:
동형 지도 4개
오버레이 8개
카운터 5장(5/8&rdqu; 중 3장 및 3/4&rdqu; 중 2장)
1 표준 규칙집
1 배타적 규칙집
13가지 시나리오가 포함된 7가지 시나리오 카드
차트 및 테이블 카드 3개
2개 대대 차트 카드
6면 주사위 2개
한편, 공화국군은 제한된 수의 직업군인과 정당과 노동조합에 속한 많은 민병대를 소유했다. 여기에 다양한 기원의 외국인 지원병들로 구성된 국제여단도 추가되었다. 반면 프랑스군은 카를리스트와 파시스트 민병대, 모로코 원주민 부대, 콘도르 군단과 무솔리니가 각각 파견한 코르포 트루페 자발라리에 의용군과 함께 대부분의 직업군을 보유하고 있었다.
군사적 관점에서 스페인 내전은 곧 발발할 세계 분쟁을 예견했다. 1930년대 중반, 전 세계의 군 최고 사령부는 자동차로 움직이는 군대와 번개의 가능성에 대해 이론화했다. 나치와 소련은 스페인에서 장갑 전술을 연습했고, 다양한 종류의 무기를 시험했다. 게다가, 항공우위가 이후의 모든 분쟁에 미칠 중요성은 명확해졌다. 이 모든 요소들은 스페인 내전을 역사적인 관점에서 그리고 군사 전략과 관련하여 매혹적인 갈등으로 만든다.
《도움말 도착!》 (HA)은 워 스톰 시리즈 중 A las Barricada!와 100% 호환되는 독립형 게임으로, SCW: 국제여단, 이탈리아 코포 트로페 볼론타리(V.T.
"을 활용하는 동안 HAPTH" 기본 규칙, 이 새로운 규칙에 대한 새로운 규칙 및 추가사항을 통합합니다. WSS는 이 분쟁에 휩싸인 군대에 소속된 보병, 탱크, 포병, 항공기들 사이에 수 시간 동안 치열한 전투가 있을 것이라고 약속하고 있다. 몇 가지 추가 사항은 다음과 같습니다.
대대장교
공산당 위원
재구성 규칙
화염방사기 탱크
국제여단
코르포 트로페 볼론타리 (C.T.V.)
콘도르 군단
오버레이가 많은 하나의 8'5 x 11" 차트
HA는 복잡성이 중간 정도이고 솔리테어 적합성이 좋습니다. 그 제도는 장교들의 역할을 강조한다. 장교들은 부대를 활성화하고, 다른 장교들과 그들의 부대와 협력하고, 포병 지원, 공중 지원을 요청하고, 도덕적 견제에 영향을 미치고, 공격을 조정할 수 있습니다. 특수 작업에 대한 규칙입니다.
동시집행 또는 단순 "의 원칙에 근거한다.턴과 "실시간"의 혼합 시스템인 WE GO"를 인용합니다. 플레이어는 유닛 리더를 활성화하여 많은 행동(발사, 공격, 이동, 조정 등)을 수행해야 합니다. 차례는 두 선수가 모두 활동을 마치면 끝난다. 저울은 유닛이 있는 소대 레벨이다.
30~40명의 군인을 대표하는 무기 유닛은 3-4개의 무기와 그 동반 승무원(군인 20~25명)을 대표하며, AFvs-Transports는 3-5대의 차량 및 해당 승무원을 대표한다. 시나리오는 약 12분에서 15분 사이의 행동을 나타내는 교대로 나뉩니다.
회전은 다음 단계로 나뉩니다. 명령 단계, 시작 단계, 활성화 단계 및 마커 제거 단계
이 게임은 동형 맵보드를 사용하며, 각각은 다른 걸판들의 같은 길이의 가장자리에 정렬되어 있다. 이를 통해 플레이어가 설계한 시나리오를 포함하여 거의 무제한의 조합으로 모든 지형 상황을 만들 수 있다. 각 지도 육각은 약 150~200m의 거리를 나타냅니다.
구성 요소:
동형 지도 4개
오버레이 8개
카운터 5장(5/8&rdqu; 중 3장 및 3/4&rdqu; 중 2장)
1 표준 규칙집
1 배타적 규칙집
13가지 시나리오가 포함된 7가지 시나리오 카드
차트 및 테이블 카드 3개
2개 대대 차트 카드
6면 주사위 2개
On 18 July 1936, various generals in the Spanish army rose up against the government of the Second Republic. The failure of the coup as it had been originally planned gave way to a civil conflict between the defenders of the democratic government and the backers of the military coup. Machado’s two Spains fought each other for nearly three years in a battle which reflected the political and social tensions affecting the world at that time.
The opposing armies were very different: on one hand, the Republican army possessed a limited number of professional soldiers and many popular militias belonging to political parties and labor unions. To this were added the International Brigades, formed from foreign volunteers of diverse origin; a fighting force which was highly motivated, but poorly coordinated and typically poorly organized. On the other hand, the Franco´s army had most of the professional military, along with Carlist and fascist militias, many native Moroccan troops, and the volunteers of the Condor Legion and the Corpo Trupe Voluntarie, sent by Hitler and Mussolini, respectively.
From a military point of view, the Spanish Civil War presaged the global conflict which would soon erupt. In the mid-1930s, military high commands from all over the globe theorized on the possibilities of motorized armies and “lightning war”. Both Nazis and Soviets rehearsed armored tactics in Spain, and tested various types of weapons. In addition, the importance that air superiority would have on all later conflicts was made clear. All of these elements make the Spanish Civil War a fascinating conflict from an historical point of view and with regard to military strategy.
Help Arrives! (HA) is a stand-alone game in the War Storms series 100% compatible with A las Barricadas! including the international help received by the Nationalist and Republican as well as many other units that fought on both sides during the SCW: The International Brigades, the Italian Corpo Troppe Volontarie (C.T.V.)
HA while utilizing "PTH" base rules, incorporates new and adapted rules and additions for this new tittle. The WSS promises many hours of fierce fighting between the infantry, tanks, artillery and aircraft belonging to the armies enveloped in this conflict. Just a few of the additions include:
Battalion officers
Communist Commissars
Recon rules
Flamethrower tanks
International Brigades
Corpo Troppe Volontarie (C.T.V.)
Condor Legion
One 8'5 x 11" chart with many overlays
HA has a moderate complexity with good solitaire suitability. The system emphasizes the role of officers. Officers can activate units, coordinate with other officers and their units, call for artillery support, air support, influence moral checks, coordinate assaults, and much more. Rules for special actions.
Based on the principle of simultaneous execution, or simply "WE GO", a hybrid system of turns and "real time". The players must activate unit leaders to perform many actions (fire, assault, move, coordinate, etc). A turn ends when both players have completed all their activations. The scale is platoon level with units
Representing groups of between 30 and 40 soldiers, weapons units represents groups of 3-4 weapons and their accompanying crews (20-25 soldiers), and the AFvs-Transports representing groups of 3 to 5 vehicles and their corresponding crews. Scenarios are divided into turns representing about 12-15 minutes of action.
Turns are divided into the following phases: Command Phase, Initiative Phase, Activation Phase and Marker Removal Phase
The game uses isomorphic mapboards, each of which are aligned to any edge of equal length on any other mopboard. This allows for an almost unlimited number of combinations to create any terrain situation, including player designed scenarios. Each map hex represents a distance of approximately 150 to 200 metres.
Components:
4 Isomorphic Maps
8 Overlays
5 sheets of Counters (3 of 5/8” and 2 of 3/4”)
1 Standard Rulebook
1 Exclusive Rulebook
7 Scenario Cards featuring 13 scenarios
3 Charts and Table Cards
2 Battalion Charts Cards
2 six-side dice
The opposing armies were very different: on one hand, the Republican army possessed a limited number of professional soldiers and many popular militias belonging to political parties and labor unions. To this were added the International Brigades, formed from foreign volunteers of diverse origin; a fighting force which was highly motivated, but poorly coordinated and typically poorly organized. On the other hand, the Franco´s army had most of the professional military, along with Carlist and fascist militias, many native Moroccan troops, and the volunteers of the Condor Legion and the Corpo Trupe Voluntarie, sent by Hitler and Mussolini, respectively.
From a military point of view, the Spanish Civil War presaged the global conflict which would soon erupt. In the mid-1930s, military high commands from all over the globe theorized on the possibilities of motorized armies and “lightning war”. Both Nazis and Soviets rehearsed armored tactics in Spain, and tested various types of weapons. In addition, the importance that air superiority would have on all later conflicts was made clear. All of these elements make the Spanish Civil War a fascinating conflict from an historical point of view and with regard to military strategy.
Help Arrives! (HA) is a stand-alone game in the War Storms series 100% compatible with A las Barricadas! including the international help received by the Nationalist and Republican as well as many other units that fought on both sides during the SCW: The International Brigades, the Italian Corpo Troppe Volontarie (C.T.V.)
HA while utilizing "PTH" base rules, incorporates new and adapted rules and additions for this new tittle. The WSS promises many hours of fierce fighting between the infantry, tanks, artillery and aircraft belonging to the armies enveloped in this conflict. Just a few of the additions include:
Battalion officers
Communist Commissars
Recon rules
Flamethrower tanks
International Brigades
Corpo Troppe Volontarie (C.T.V.)
Condor Legion
One 8'5 x 11" chart with many overlays
HA has a moderate complexity with good solitaire suitability. The system emphasizes the role of officers. Officers can activate units, coordinate with other officers and their units, call for artillery support, air support, influence moral checks, coordinate assaults, and much more. Rules for special actions.
Based on the principle of simultaneous execution, or simply "WE GO", a hybrid system of turns and "real time". The players must activate unit leaders to perform many actions (fire, assault, move, coordinate, etc). A turn ends when both players have completed all their activations. The scale is platoon level with units
Representing groups of between 30 and 40 soldiers, weapons units represents groups of 3-4 weapons and their accompanying crews (20-25 soldiers), and the AFvs-Transports representing groups of 3 to 5 vehicles and their corresponding crews. Scenarios are divided into turns representing about 12-15 minutes of action.
Turns are divided into the following phases: Command Phase, Initiative Phase, Activation Phase and Marker Removal Phase
The game uses isomorphic mapboards, each of which are aligned to any edge of equal length on any other mopboard. This allows for an almost unlimited number of combinations to create any terrain situation, including player designed scenarios. Each map hex represents a distance of approximately 150 to 200 metres.
Components:
4 Isomorphic Maps
8 Overlays
5 sheets of Counters (3 of 5/8” and 2 of 3/4”)
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