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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
John Shaw
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 규칙들은 단지 두 명의 검투사나 전체 군중이 참가하는 빠르고 재미있는 검투사 시합을 허용한다. 사자와 호랑이 같은 동물들도 포함될 수 있다.
각 플레이어는 하나 이상의 유닛을 제어합니다. 유닛은 검투사나 사자 또는 호랑이와 같은 동물이 될 수 있다. 각 유닛에는 유닛 시트가 필요합니다. 연필로 표시하거나 음영으로 표시된 정사각형에 핀을 사용하세요.
경기장은 움직임을 조절하기 위해 정사각형으로 나뉘고 어떤 유닛이 싸우게 된다. 플레이어는 각 유닛에 대해 1d6을 굴려 주도권을 결정합니다. 유닛은 가장 낮은 이니셔티브에서 가장 높은 이니셔티브 순으로 이동한다. 다른 주사위를 굴려 묶인 롤을 분리하세요. 이 두 번째 롤은 처음 동점이 된 롤을 분리하는 데만 사용되며 처음에 높거나 낮게 굴린 다른 롤의 순서를 변경하지 않습니다.
인접한 빈 사각형(인접한 대각선 정사각형 포함)으로 단위를 옮기려면 1개의 이동점이 필요하다. 유닛은 각 턴마다 글래디에이터 표에 표시된 이동 포인트 수까지만 사용할 수 있으며, 각 턴마다 모든 이동 포인트를 사용할 필요는 없습니다. 사용되지 않은 이동 포인트는 차례를 잃게 됩니다. 장치는 다른 장치가 점유한 공간으로 이동하거나 통과할 수 없습니다.
전투 단계는 모든 이동이 완료된 후에 발생합니다. 플레이어가 다른 유닛과 인접하지 않으면 전투 단계에서 아무것도 하지 않습니다. 인접에는 터치 대각선 공간도 포함되어 있습니다. 그렇지 않으면 :- 플레이어는 은밀히 인접한 유닛(있는 경우)을 선택하여 공격한다. 플레이어는 또한 비밀리에 아그로 레벨을 선택한다. 선택된 아그로 레벨은 해당 유닛의 공격 및 방어 요소에 영향을 미칩니다. 그만큼 저 부대가 이번 차례 모든 전투를 위해 공격적이거나 방어적으로 나설 것이다.
장치가 0 이하의 적중점에 도달하면 해당 장치는 비활성 상태가 되고 보드에서 제거됩니다. 유닛은 다른 유닛에게 적중 데미지를 줄 때마다 승리 포인트를 획득합니다.
승자는 살아남은 검투사의 소유주 또는 더 많은 승리 포인트를 획득한 검투사가 됩니다.
각 플레이어는 하나 이상의 유닛을 제어합니다. 유닛은 검투사나 사자 또는 호랑이와 같은 동물이 될 수 있다. 각 유닛에는 유닛 시트가 필요합니다. 연필로 표시하거나 음영으로 표시된 정사각형에 핀을 사용하세요.
경기장은 움직임을 조절하기 위해 정사각형으로 나뉘고 어떤 유닛이 싸우게 된다. 플레이어는 각 유닛에 대해 1d6을 굴려 주도권을 결정합니다. 유닛은 가장 낮은 이니셔티브에서 가장 높은 이니셔티브 순으로 이동한다. 다른 주사위를 굴려 묶인 롤을 분리하세요. 이 두 번째 롤은 처음 동점이 된 롤을 분리하는 데만 사용되며 처음에 높거나 낮게 굴린 다른 롤의 순서를 변경하지 않습니다.
인접한 빈 사각형(인접한 대각선 정사각형 포함)으로 단위를 옮기려면 1개의 이동점이 필요하다. 유닛은 각 턴마다 글래디에이터 표에 표시된 이동 포인트 수까지만 사용할 수 있으며, 각 턴마다 모든 이동 포인트를 사용할 필요는 없습니다. 사용되지 않은 이동 포인트는 차례를 잃게 됩니다. 장치는 다른 장치가 점유한 공간으로 이동하거나 통과할 수 없습니다.
전투 단계는 모든 이동이 완료된 후에 발생합니다. 플레이어가 다른 유닛과 인접하지 않으면 전투 단계에서 아무것도 하지 않습니다. 인접에는 터치 대각선 공간도 포함되어 있습니다. 그렇지 않으면 :- 플레이어는 은밀히 인접한 유닛(있는 경우)을 선택하여 공격한다. 플레이어는 또한 비밀리에 아그로 레벨을 선택한다. 선택된 아그로 레벨은 해당 유닛의 공격 및 방어 요소에 영향을 미칩니다. 그만큼 저 부대가 이번 차례 모든 전투를 위해 공격적이거나 방어적으로 나설 것이다.
장치가 0 이하의 적중점에 도달하면 해당 장치는 비활성 상태가 되고 보드에서 제거됩니다. 유닛은 다른 유닛에게 적중 데미지를 줄 때마다 승리 포인트를 획득합니다.
승자는 살아남은 검투사의 소유주 또는 더 많은 승리 포인트를 획득한 검투사가 됩니다.
These rules allow quick and fun gladiator combats involving just two gladiators or a whole crowd. Animals such as lions and tigers can also be included.
Each player controls one or more units. A unit can be a gladiator OR animal such as a lion or tiger. Each unit requires a unit sheet. Mark in pencil or use pins in the shaded squares.
The playing area is divided into squares to regulate movement and which units fight. Players roll 1d6 for each unit to determine initiative. The units will be moved in the order of lowest initiative to highest initiative. Roll another dice to separate tied rolls. This second roll is only used to separate initial tied rolls and does not change the order of others who initially rolled higher or lower.
It costs 1 move point to move a unit to a vacant adjacent square (including an adjacent diagonal square). A unit can only use up to the number of move points shown in the gladiator table each turn, but does not have to use all of their move points each turn. Move points not used that turn are lost. A unit cannot move into or through a space occupied by another unit.
The combat phase occurs after all movement has been completed. A player does nothing in the combat phase if that unit is not adjacent to any other unit. Adjacent also includes the touching diagonal spaces. Otherwise :- Players secretly choose which (if any) adjacent unit they will attack this turn. A player also secretly chooses the aggro level. The aggro level chosen will affect the attack and defense factors for that unit. This is how aggressive or defensive that unit will be for all combats this turn.
When a unit reaches 0 or less hit points, it is dead, and is removed from the board. A unit scores a victory point each time it inflicts a hit point of damage on another unit.
The winner is the owner of the gladiator who survives, or the gladiator who scored more Victory Points.
Each player controls one or more units. A unit can be a gladiator OR animal such as a lion or tiger. Each unit requires a unit sheet. Mark in pencil or use pins in the shaded squares.
The playing area is divided into squares to regulate movement and which units fight. Players roll 1d6 for each unit to determine initiative. The units will be moved in the order of lowest initiative to highest initiative. Roll another dice to separate tied rolls. This second roll is only used to separate initial tied rolls and does not change the order of others who initially rolled higher or lower.
It costs 1 move point to move a unit to a vacant adjacent square (including an adjacent diagonal square). A unit can only use up to the number of move points shown in the gladiator table each turn, but does not have to use all of their move points each turn. Move points not used that turn are lost. A unit cannot move into or through a space occupied by another unit.
The combat phase occurs after all movement has been completed. A player does nothing in the combat phase if that unit is not adjacent to any other unit. Adjacent also includes the touching diagonal spaces. Otherwise :- Players secretly choose which (if any) adjacent unit they will attack this turn. A player also secretly chooses the aggro level. The aggro level chosen will affect the attack and defense factors for that unit. This is how aggressive or defensive that unit will be for all combats this turn.
When a unit reaches 0 or less hit points, it is dead, and is removed from the board. A unit scores a victory point each time it inflicts a hit point of damage on another unit.
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