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Jiangshi: Blood in the Banquet Hall (2021)
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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    1-3 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

  • 디자이너

    Banana Chan, Sen-Foong Lim

  • 아티스트

    Kwanchai Moriya

게임 소개

Jiangshi: 연회장의 피는 1920년경 미국의 차이나타운 중 한 곳에서 식당을 운영하며 생계를 유지하는 중국계 미국인 가족에 대한 협력적이고 스토리텔링이 있는 RPG이다. 사회적 반발과 반중법에도 불구하고, 그들은 이익을 냈고 그들의 삶의 질은 최근 향상되었다.

플레이어는 3대에 걸쳐 가족의 구성원 역할을 맡으며, 밤에는 장시(흡혈귀를 깡충깡충 뛰며)의 위협에 직면하고 낮에는 억압에 직면한다.

플레이어는 가족 사업을 운영하고 유지하는 책임과 초자연적인 힘으로부터 자신과 커뮤니티를 보호하는 책임의 균형을 맞춰야 한다.

게임 세션은 며칠에 걸쳐 진행되며, 롤플레잉 장면이 발생하는 낮과 밤의 장면을 번갈아 가며 진행된다. 낮 동안 캐릭터들은 가족 사업을 계속하기 위해 할당된 식당 업무를 완료한다. 그리고 게임 진행자는 가족이 식사를 시작하기 전에 작성해야 할 레스토랑 카드 테이블을 작성할 것이다. 그들의 성공은 캐릭터의 복원력 슬롯을 사용하여 작업을 완료함으로써 결정됩니다.

일단 가족&rsquo의 능력이 최대한 발휘될 때까지 작업이 완료되면, GM은 실행되지 않은 상태로 남아 있는 모든 레스토랑 카드를 중앙 레스토랑 보드에 놓고, 결과가 플레이어와 마주하고 레스토랑 슬롯을 덮도록 회전시킵니다.

아침 장면을 시작하기 전에, 각 등장인물은 전날의 시련과 고난으로부터 그들이 어떻게 느끼는지 봐야 한다. 각 플레이어는 1D4를 굴리고 캐릭터들의 꿈과 악몽을 나타내는 멍 카드를 GM으로부터 많이 받는다.

컬러 멍 카드는 좋은 꿈이고, 흑백 멍 카드는 악몽이며, 캐릭터 시트의 특성을 커버하는 데 사용해야 합니다. 커버된 특성은 역할극을 통해 나쁜 꿈이 제거될 때까지 사용할 수 없습니다. 만약 캐릭터가 캐릭터 시트의 모든 특성을 덮고 있는 악몽 멍 카드를 제거할 수 없다면, 그 캐릭터는 뱀파이어인 장시로 변한다. 흑백 뭉그 카드가 뒤집혀 새로운 기술을 드러낸다.

음식점에서 장시를 제거하기 위해 플레이어는 캐릭터 가족이 어떻게 강하고 함께 지내는지 포착하는 짧은 문구나 문장을 10초 동안 쓸 수 있다. 만약 그룹이 10초 안에 문구를 완성할 수 있다면(GM은 카운트를 유지한다), 장시는 움직이지 않고 게임 플레이를 통해 치유될 수 있다.

게임 진행자를 제외한 모든 플레이어 그룹은 첫날 6개의 8면 주사위(6D8)로 구성된 패밀리 풀로 시작합니다. 플레이어 캐릭터들은 하루가 다르게 발전하면서 가족들에게 스트레스를 주기 시작하고, 이용 가능한 주사위의 양을 줄인다. 이 주사위들은 캐릭터 시트에서 멍카드를 제거하여 어려움을 극복하거나 가족의 정서적 건강을 상담하고 돌보는 데 사용된다.

Jiangshi: Blood in the Banquet Hall is a collaborative, storytelling RPG about a Chinese-American family making their living by running a restaurant in one of America’s Chinatowns, circa 1920. Despite societal backlash and anti-Chinese laws, they have turned a profit and their quality of life has recently improved.

Players take on the roles of members in the family, spanning three generations, who face threats of Jiangshi (hopping vampires) at night and oppression by day.

Players must balance the responsibility of running and maintaining their family business with protecting themselves and their community from the supernatural forces.

A game session takes place over a number of days, alternating between day and night scenes where the roleplaying scenes take place. During the day characters complete assigned restaurant tasks in order to keep the family business running. And the Game Moderator will out a tableau of Restaurant cards that the family will need to complete before diners start to arrive. Their success is determined by using Resilience slots from their characters to complete the tasks.

Once the tasks have been completed to the best of the family’s abilities, the GM takes any Restaurant cards that were left undone and places them on the central Restaurant board, rotating them such that the consequences face the players and cover the restaurant’s slots.

Prior to starting the morning scenes, each character must see how they’re feeling from the trials and tribulations of the previous day. Each player rolls 1D4 and receives that many Mung cards from the GM which represent the dreams and nightmares of the characters.

Colored Mung cards are good dreams, black-and-white Mung cards are nightmares, and must be used to cover a trait on their Character sheet. Covered traits are unusable until the bad dream is removed via role-play. If a character is unable to remove the bad dream Mung cards that cover up all of the traits on their character sheet, then the character is turned into a Jiangshi, a vampire. The black-and-white Mung cards are flipped over to reveal new skills.

To remove the Jiangshi from the restaurant the players have 10 seconds to write a short phrase or sentence on it that captures how the family of characters stays strong and together. If the group is able to complete the phrase in the 10 second period (GM keeps count) then the Jiangshi is immobilized and can be then healed through gameplay.

The whole group of players (not including the Game Moderator) starts with a Family pool of six eight-sided dice (6D8) on the 1st day. As they progress through the days, player characters start feeling the stress the hauntings on the family, reducing their pool of dice available. These dice are used to overcome challenges, or to help council and care for the emotional health of the family, removing Mung cards from their character sheets.

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