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7.7Old School Tactical: Volume 1 – 2nd Edition (2022) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2+-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Shayne Logan
-
아티스트
Shayne Logan
-
인원
게임 소개
올드 스쿨 택티컬은 신선한 전술적인 전쟁 게임의 역동적인 시리즈 중 첫 번째이다. OST는 쉽게 학습할 수 있는 게임 시스템을 통해 1941-42년 동안 동부 전선에서 소규모 부대의 교전을 시뮬레이션한다.
두 명의 플레이어가 이러한 필사적인 전투를 치른 군인, 총, 차량을 나타내는 카운터를 사용하여 각 시나리오에 대해 경쟁합니다. 각각의 턴에서 플레이는 플레이어의 힘이 작용할 수 있도록 하기 위해 임펄스 포인트가 사용될 때 측면 사이를 왔다 갔다 한다. 전투가 끝나면 사상자와 승리 포인트가 집계되고 승리자가 선언된다.
보병은 다른 소프트 유닛을 대상으로 하고 대상의 방어 값에 대해 화력 값을 사용하여 공격합니다. 공격은 리더십, 지원 무기 및 지형 효과에 의해 수정될 수 있습니다. 그리고 상황이 심각해지면 공격이 적 육각형으로 이동하면 치명적인 근접 전투가 발생합니다. 주사위 굴리기는 보병전투표를 이용하여 만들어지며 결과가 구현된다. 장갑차를 공격하려면 범위 내에서 차량을 타격할 수 있는 롤링이 필요합니다. 적중 시 대상&rsquo의 전방 또는 측면 방어 값에 대한 공격자&rsquo의 화력 값이 사용됩니다. 주사위 굴리기는 차량 전투 테이블을 사용하여 만들어지며 결과가 적용됩니다. 차량은 또한 보병전투표를 사용하여 부드러운 목표물에 직접 HE 화력과 보조 무기를 사용할 수 있다.
Old School Tactical (OST) Vol I는 Old School Tactical 열차 굴리기를 시작한 게임이다. 거대한 지도, 직설적인 플레이, 그리고 사실적인 느낌으로, 그 게임은 즉각적인 히트를 쳤다. 히트곡이 너무 많아서 매진됐어요. 다 팔려서 다시 인쇄되고 다시 인쇄된 후에 다 팔렸지만 지금은...
이제 링으로 돌아가서 한 번 더 스윙을 합니다. 재판이 아니라 완전한 제2판입니다.
새로운 소식은? 예술. 카운터 아트.
Shayne은 양쪽의 모든 병사(보병 부대)를 위한 삽화를 다시 만들었고, 차량의 도면을 개선했다.
규칙. 올드 스쿨 택티컬 Vol I 2nd Edition은 절대적으로 최신의 출혈적인 최신 OST 규칙을 제공합니다. OST 버전.
플레이어가 보조합니다. Voli Player 에이드 카드는 최신 차량 전투 테이블을 포함하는 최신 표준으로 향상되었으며, 원본 인쇄 이후 변경되었습니다.
시나리오입니다. 시나리오에는 에라타에 필요한 수정과 Vol II 및 Vol III에 맞게 배치 업그레이드가 포함됩니다. 또한, 이 게임은 신입생과 그로너 모두가 플레이할 수 있는 두 가지 새로운 튜토리얼 시나리오를 강화한다.
--게시자의 설명
두 명의 플레이어가 이러한 필사적인 전투를 치른 군인, 총, 차량을 나타내는 카운터를 사용하여 각 시나리오에 대해 경쟁합니다. 각각의 턴에서 플레이는 플레이어의 힘이 작용할 수 있도록 하기 위해 임펄스 포인트가 사용될 때 측면 사이를 왔다 갔다 한다. 전투가 끝나면 사상자와 승리 포인트가 집계되고 승리자가 선언된다.
보병은 다른 소프트 유닛을 대상으로 하고 대상의 방어 값에 대해 화력 값을 사용하여 공격합니다. 공격은 리더십, 지원 무기 및 지형 효과에 의해 수정될 수 있습니다. 그리고 상황이 심각해지면 공격이 적 육각형으로 이동하면 치명적인 근접 전투가 발생합니다. 주사위 굴리기는 보병전투표를 이용하여 만들어지며 결과가 구현된다. 장갑차를 공격하려면 범위 내에서 차량을 타격할 수 있는 롤링이 필요합니다. 적중 시 대상&rsquo의 전방 또는 측면 방어 값에 대한 공격자&rsquo의 화력 값이 사용됩니다. 주사위 굴리기는 차량 전투 테이블을 사용하여 만들어지며 결과가 적용됩니다. 차량은 또한 보병전투표를 사용하여 부드러운 목표물에 직접 HE 화력과 보조 무기를 사용할 수 있다.
Old School Tactical (OST) Vol I는 Old School Tactical 열차 굴리기를 시작한 게임이다. 거대한 지도, 직설적인 플레이, 그리고 사실적인 느낌으로, 그 게임은 즉각적인 히트를 쳤다. 히트곡이 너무 많아서 매진됐어요. 다 팔려서 다시 인쇄되고 다시 인쇄된 후에 다 팔렸지만 지금은...
이제 링으로 돌아가서 한 번 더 스윙을 합니다. 재판이 아니라 완전한 제2판입니다.
새로운 소식은? 예술. 카운터 아트.
Shayne은 양쪽의 모든 병사(보병 부대)를 위한 삽화를 다시 만들었고, 차량의 도면을 개선했다.
규칙. 올드 스쿨 택티컬 Vol I 2nd Edition은 절대적으로 최신의 출혈적인 최신 OST 규칙을 제공합니다. OST 버전.
플레이어가 보조합니다. Voli Player 에이드 카드는 최신 차량 전투 테이블을 포함하는 최신 표준으로 향상되었으며, 원본 인쇄 이후 변경되었습니다.
시나리오입니다. 시나리오에는 에라타에 필요한 수정과 Vol II 및 Vol III에 맞게 배치 업그레이드가 포함됩니다. 또한, 이 게임은 신입생과 그로너 모두가 플레이할 수 있는 두 가지 새로운 튜토리얼 시나리오를 강화한다.
--게시자의 설명
Old School Tactical is the first in a dynamic series of fresh, tactical war games. OST simulates, through an easily-learned game system, small unit engagements on the Eastern Front during 1941-42.
Two players contest each scenario using counters representing the soldiers, guns, and vehicles that fought these desperate battles. On each turn play goes back and forth between the sides as Impulse Points are spent to enable a player's forces to act. When the battle is over, casualty and victory points are tallied and a victor is declared.
Infantry target other soft units and attack using their Firepower value against the target’s Defense value. The attack can be modified by Leadership, support weapons and terrain effects. And when things get intense, Assault moves into enemy hexes result in deadly Close Combat. Dice rolls are made using the Infantry Combat Table and results are implemented. Attacking armored vehicles requires a roll to Hit the vehicle at range. If a Hit is scored, the Firepower value of the attacker’s gun is used against the target’s front or flank Defense value. Dice rolls are made using the Vehicle Combat Table and results are enforced. Vehicles may also use their HE Firepower value and secondary armaments directly against soft targets using the Infantry Combat Table.
Old School Tactical (OST) Vol I is the game that started the Old School Tactical train rolling. With its huge maps, straightforward play, and realistic feel, the game was an instant hit. So much of a hit that it sold out. Sold out and was reprinted and then the reprint sold out, but now...
Now it’s back in the ring, to take another swing. Not a reprint, but a full up 2nd Edition.
What’s new? The art. The counter art.
Shayne has redone the illustrations for all the soldiers (infantry units) for both sides, and enhanced the drawings of the vehicles.
The rules. Old School Tactical Vol I 2nd Edition comes with the absolute latest, bleeding edge OST rules. OST version.
The player aids. The Vol I Player Aid Cards have been brought up to the latest standards that includes the latest Vehicle Combat Table, which changed after the original printing.
Scenarios. The scenarios include corrections necessitated by errata, as well as a layout upgrade to bring them in line with Vol II and Vol III. Additionally, the game boosts 2 new tutorial scenarios, playable by newbies and grognards alike.
--description from publisher
Two players contest each scenario using counters representing the soldiers, guns, and vehicles that fought these desperate battles. On each turn play goes back and forth between the sides as Impulse Points are spent to enable a player's forces to act. When the battle is over, casualty and victory points are tallied and a victor is declared.
Infantry target other soft units and attack using their Firepower value against the target’s Defense value. The attack can be modified by Leadership, support weapons and terrain effects. And when things get intense, Assault moves into enemy hexes result in deadly Close Combat. Dice rolls are made using the Infantry Combat Table and results are implemented. Attacking armored vehicles requires a roll to Hit the vehicle at range. If a Hit is scored, the Firepower value of the attacker’s gun is used against the target’s front or flank Defense value. Dice rolls are made using the Vehicle Combat Table and results are enforced. Vehicles may also use their HE Firepower value and secondary armaments directly against soft targets using the Infantry Combat Table.
Old School Tactical (OST) Vol I is the game that started the Old School Tactical train rolling. With its huge maps, straightforward play, and realistic feel, the game was an instant hit. So much of a hit that it sold out. Sold out and was reprinted and then the reprint sold out, but now...
Now it’s back in the ring, to take another swing. Not a reprint, but a full up 2nd Edition.
What’s new? The art. The counter art.
Shayne has redone the illustrations for all the soldiers (infantry units) for both sides, and enhanced the drawings of the vehicles.
The rules. Old School Tactical Vol I 2nd Edition comes with the absolute latest, bleeding edge OST rules. OST version.
The player aids. The Vol I Player Aid Cards have been brought up to the latest standards that includes the latest Vehicle Combat Table, which changed after the original printing.
Scenarios. The scenarios include corrections necessitated by errata, as well as a layout upgrade to bring them in line with Vol II and Vol III. Additionally, the game boosts 2 new tutorial scenarios, playable by newbies and grognards alike.
--description from publisher
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