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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Cameron Ball
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아티스트
-
인원
게임 소개
(마법사 서론에서 마녀의 규칙집까지)
마법사는 판타지 역할 게임을 보드게임으로 자연스럽게 각색한 것이에요. 보드의 판타지 역할 게임에는 뚜렷한 이점이 있다; 그것은 게임 마스터나 시나리오 제작자의 필요성을 없앤다는 것이다. 보드, 카드, 매트릭스 테이블은 필요한 모든 정보를 담고 있으며 주사위는 모험의 결과를 결정합니다. 인간 중재자는 필요 없다.
모든 통로, 방, 보물, 괴물들이 무작위로 생성됩니다. 이것은 두 가지 모험을 결코 같지 않게 합니다. 마법의 성에 들어갈 때마다 새로운 보물과 몬스터들로 채워진 전혀 다른 시나리오를 기대할 수 있습니다. 플레이어가 보드를 움직이면서 마녀의 성의 구성에 대한 정보를 받게 된다. 이렇게 하면 플레이어는 주어진 그래프 용지에 자신의 진행 상황을 플롯할 수 있다.
플레이어는 6개의 어드벤처 클래스 중 하나를 선택하여 플레이합니다. 이것은 플레이어의 주문과 무기 능력을 결정합니다.
게임에서 플레이어의 목표는 숙련도 점수를 모으는 것입니다. 이것은 몬스터를 죽이고 보물을 수집함으로써 이루어진다. 만남과 보물은 플레이 카드와 매트릭스 테이블에 의해 결정됩니다. 플레이어가 10층 또는 숙련도 레벨에 도달하면 마녀의 장군 중 한 명과 전투를 벌여야 한다. 장군이 패배하면 플레이어는 승리하여 마법의 성을 안전하게 빠져나갈 수 있습니다.
위즐로드 게임은 단일 시나리오 또는 캠페인 게임으로 플레이할 수 있습니다.
마법사는 판타지 역할 게임을 보드게임으로 자연스럽게 각색한 것이에요. 보드의 판타지 역할 게임에는 뚜렷한 이점이 있다; 그것은 게임 마스터나 시나리오 제작자의 필요성을 없앤다는 것이다. 보드, 카드, 매트릭스 테이블은 필요한 모든 정보를 담고 있으며 주사위는 모험의 결과를 결정합니다. 인간 중재자는 필요 없다.
모든 통로, 방, 보물, 괴물들이 무작위로 생성됩니다. 이것은 두 가지 모험을 결코 같지 않게 합니다. 마법의 성에 들어갈 때마다 새로운 보물과 몬스터들로 채워진 전혀 다른 시나리오를 기대할 수 있습니다. 플레이어가 보드를 움직이면서 마녀의 성의 구성에 대한 정보를 받게 된다. 이렇게 하면 플레이어는 주어진 그래프 용지에 자신의 진행 상황을 플롯할 수 있다.
플레이어는 6개의 어드벤처 클래스 중 하나를 선택하여 플레이합니다. 이것은 플레이어의 주문과 무기 능력을 결정합니다.
게임에서 플레이어의 목표는 숙련도 점수를 모으는 것입니다. 이것은 몬스터를 죽이고 보물을 수집함으로써 이루어진다. 만남과 보물은 플레이 카드와 매트릭스 테이블에 의해 결정됩니다. 플레이어가 10층 또는 숙련도 레벨에 도달하면 마녀의 장군 중 한 명과 전투를 벌여야 한다. 장군이 패배하면 플레이어는 승리하여 마법의 성을 안전하게 빠져나갈 수 있습니다.
위즐로드 게임은 단일 시나리오 또는 캠페인 게임으로 플레이할 수 있습니다.
(From the Introduction to the Witchlord rulebook)
Witchlord is the natural adaptation of fantasy role gaming converted into a board game. There is a distinct advantage to fantasy role gaming from a board; and that is it gets rid of the need for a Game Master or scenario creator. The board, cards and matrix tables contain all the information necessary and the dice determine the outcome of your adventure. No human arbitrator is necessary.
All the passages, rooms, treasure and monsters are randomly generated. This makes no two adventures ever the same. Each time you enter the Witchlord's Castle you can expect a completely different scenario stocked with new treasure and monsters. As the player moves around the board, he will receive information about the configurations of the Witchlord's Castle. This will enable the player to plot his progress on the graph paper given.
The player will choose one of the six Adventure Classes to play. this determines the player's spell and weapon capability.
The player's objective in the game is to collect proficiency points. This is done by the slaying of monsters and the collection of treasure. Encounters and treasure are dictated by the playing cards and matrix tables. When the player reaches the 10th stratum or proficiency level, he must do battle with one of the Witchlord's generals. If the General is vanquished, the the player has won and earned safe passage out of Witchlord's Castle.
The Witchlord Game can be played as a single scenario, or as a campaign game.
Witchlord is the natural adaptation of fantasy role gaming converted into a board game. There is a distinct advantage to fantasy role gaming from a board; and that is it gets rid of the need for a Game Master or scenario creator. The board, cards and matrix tables contain all the information necessary and the dice determine the outcome of your adventure. No human arbitrator is necessary.
All the passages, rooms, treasure and monsters are randomly generated. This makes no two adventures ever the same. Each time you enter the Witchlord's Castle you can expect a completely different scenario stocked with new treasure and monsters. As the player moves around the board, he will receive information about the configurations of the Witchlord's Castle. This will enable the player to plot his progress on the graph paper given.
The player will choose one of the six Adventure Classes to play. this determines the player's spell and weapon capability.
The player's objective in the game is to collect proficiency points. This is done by the slaying of monsters and the collection of treasure. Encounters and treasure are dictated by the playing cards and matrix tables. When the player reaches the 10th stratum or proficiency level, he must do battle with one of the Witchlord's generals. If the General is vanquished, the the player has won and earned safe passage out of Witchlord's Castle.
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