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BGG추천: - 명 -
게임시간
480-800 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Art Widner
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아티스트
-
인원
게임 소개
아트 위드너가 발명한 보드 게임인 인터플래닛은 1942년 말에 이방인 클럽에 처음 공개되었고 보스코네 III에서 처음으로 플레이되었다. 그것은 자동차 경주와 독점의 요소들을 포함했고 행성들이 궤도를 움직이는 것과 같은 복잡한 요소들을 추가했다. 이 게임은 8시간, 12시간 또는 그 이상의 엄청난 시간이 걸렸다.
위드너에 따르면: 그렇게 오래 걸린 이유는 표준 ‘ race’ 게임과 모노폴리가 결합되었기 때문이다. 더 가치 있는 화물을 얻을 수 있는 다음 먼 행성으로의 여행 자금을 마련하기 위해서는 행성에 가서 화물을 가져와야 했다;불멸의 먼지, 게임의 승자. 새로운 측면은 행성들이 움직이면서 하나의 행성에 착륙하는 것을 어렵게 만드는 것과 태양에 떨어지고, 우주 쓰레기에 맞거나 하는 것은 말할 것도 없고, ‘negasphere’ (현재 블랙홀로 알려진 E.E. Smith 서사시에서 나온)와 해적과 같은 위험 요소들이 더해졌다는 것이다.
몇 년 후, 빌 에반스, 밥 파블라트, C. 스튜어트 메쳇과 테드 화이트는 저녁에 게임을 할 수 있을 정도로 규칙을 바꿨다. 그것은 여전히 인기가 없었다.
위드너에 따르면: 그렇게 오래 걸린 이유는 표준 ‘ race’ 게임과 모노폴리가 결합되었기 때문이다. 더 가치 있는 화물을 얻을 수 있는 다음 먼 행성으로의 여행 자금을 마련하기 위해서는 행성에 가서 화물을 가져와야 했다;불멸의 먼지, 게임의 승자. 새로운 측면은 행성들이 움직이면서 하나의 행성에 착륙하는 것을 어렵게 만드는 것과 태양에 떨어지고, 우주 쓰레기에 맞거나 하는 것은 말할 것도 없고, ‘negasphere’ (현재 블랙홀로 알려진 E.E. Smith 서사시에서 나온)와 해적과 같은 위험 요소들이 더해졌다는 것이다.
몇 년 후, 빌 에반스, 밥 파블라트, C. 스튜어트 메쳇과 테드 화이트는 저녁에 게임을 할 수 있을 정도로 규칙을 바꿨다. 그것은 여전히 인기가 없었다.
Interplanetary, a board game invented by Art Widner, was shown for the first time to The Stranger Club in late 1942 and first played at Boskone III. It included elements of Auto Race and Monopoly and added complications such as planets moving in their orbits. The game took an enormous amount of time to play: 8 or 12 hours or even more.
According to Widner: The reason it took so long is that it was a combination of a standard ‘race’ game and Monopoly. One had to get to a planet and bring back a cargo in order to finance a trip to the next distant planet where a still more valuable cargo would be obtained, etc., out to Pluto, which harbored ‘Immortality Dust,’ the game winner. The novel aspect was that the planets moved, making it difficult to land on one, plus such hazards as the ‘negasphere’ (from E. E. Smith epics -- now known as a black hole) and pirates, to say nothing of falling into the sun, getting hit with space junk, etc.
Years later, Bill Evans, Bob Pavlat, C. Stewart Metchette, and Ted White changed the rules enough to make it possible to play the game in an evening. It still didn't catch on.
According to Widner: The reason it took so long is that it was a combination of a standard ‘race’ game and Monopoly. One had to get to a planet and bring back a cargo in order to finance a trip to the next distant planet where a still more valuable cargo would be obtained, etc., out to Pluto, which harbored ‘Immortality Dust,’ the game winner. The novel aspect was that the planets moved, making it difficult to land on one, plus such hazards as the ‘negasphere’ (from E. E. Smith epics -- now known as a black hole) and pirates, to say nothing of falling into the sun, getting hit with space junk, etc.
Years later, Bill Evans, Bob Pavlat, C. Stewart Metchette, and Ted White changed the rules enough to make it possible to play the game in an evening. It still didn't catch on.
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