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Dead of Winter: The Battle of Stones River (Second Edition) (2009)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.95 / 5

게임 소개

《데드 오브 윈터》는 미국 남북 전쟁 시리즈의 위대한 전투의 리처드 버그&rsquo를 리메이크한 영화로, 스톤&rsquo의 리버 투 유니온 참전용사 전투라고도 알려져 있다. 전쟁 중 가장 대등한 전투 중 하나였던 스톤&스쿼스 리버는 윌리엄 스타크 로즈크랜스 소장이 이끄는 컴벌랜드 연방군과 브랙스턴 브래그 장군이 이끄는 테네시 남부군을 격파했다. 양군은 테네시 중부를 장악하기 위해 12월 추위 속에서 고군분투했다.

시리즈:

GBACW 시리즈는 1976년 리처드 버그가 만든 전설적인 연대급 게티즈버그 게임인 무시무시한 속검에서 유래한 취미와 스쿼의 최장수 디자인 컨셉 중 하나이다. 그 이후로 시리즈는 수많은 시스템 진화를 겪었으며, 항상 플레이어와 현실의 환상을 강화하고자 한다. 오늘날, 이 시리즈는 19세기 전장의 때때로 혼돈스러운 성격을 시뮬레이션하기 위해 쌍방향의 치트-풀 역학에 의존한다. GMT의 용기와 그링고의 빨간 배지! 이 고전적인 게임 중 가장 최근 출시된 두 가지입니다.

게임:
데드 오브 윈터 2가 이 전투를 완전히 다시 시작합니다. 예전 버전은 얼굴 주름 제거가 필요했다. 가장 큰 변화는 그라운드 스케일을 헥스당 110야드로 되돌린 것이다. 더 큰 스케일로 가는 것은 지도의 증가를 의미하지만, 추가된 엘보 룸은 훨씬 더 많은 역사적 단위 앞면과 재생 가능한 스택을 허용한다.
1개의 도입부와 10개의 정규 시나리오는 역사적 전투의 모든 측면을 검토하고 실제 전투로 이어지는 사건에 기초하여 플레이어에게 몇 가지 그럴듯한 대안 상황을 제시합니다. 시나리오의 크기는 1개의 맵의 1/2에서 게임 시간 1시간까지, 4개의 맵과 많은 즐거운 게임 시간에 이르기까지 다양하다. 또한 전투 중에 그럴듯하게 투입될 수 있는 여러 가지 옵션도 포함되어 있습니다. 이러한 흥미로운 옵션을 통해 상대방이 다음에 어떤 상황에 직면하게 될지 추측해 보십시오.

팀:
리처드 버그가 GBACW의 최종 권위자로 남아 있고 존 알센이 각 타이틀의 개발에서 귀중한 역할을 계속하고 있지만, 데드 오브 윈터 2는 이 믹스에 유명한 게임 이름인 디자이너 데이브 파월을 추가했다. Dave는 The Gamers, Inc.(현재 MMP 소유)와 함께 12개 이상의 내전 시뮬레이션 게임을 디자인했습니다. Dave는 TSS를 위해 박스를 처음 열었을 때부터 GBACW를 사랑했으며 Dead of Winter 프로젝트에 자신의 디자인 재능과 역사적 기술을 접목시킬 수 있는 기회를 환영했습니다.

GMT 게임은 데드 오브 윈터의 수정된 두 번째 버전이다. 시뮬레이션 디자인사의 스톤스 리버 전투..


게임 디자인: Dave Powell
시계열 설계: 리처드 H. 버그
개발자: 존 알슨
Dead of Winter is GMT’s recreation of Richard Berg’s “Great Battles of the American Civil War series” series title on the battle of Murfreesboro; also known as The Battle of Stone’s River to Union Veterans. Perhaps one of the most evenly matched battles of the war, Murfreesboro/Stone’s River pitted the Federal Army of the Cumberland under Major General William Starke Rosecrans against the Confederate Army of Tennessee captained by General Braxton Bragg. With near parity of numbers (each side fielded roughly 40,000 men) and remarkably similar battle plans, both armies grappled in the December cold for control of Middle Tennessee.

The Series:

The GBACW Series is one of the hobby’s longest lived design concepts, springing from the legendary regimental Level Gettysburg game - Terrible Swift Sword - created by Richard Berg in 1976. Since then, the series has undergone numerous system evolutions, always seeking to enhance the player’s illusion of reality. Today, the series relies on inter-active chit-pull mechanics to simulate the sometimes chaotic nature of the 19th Century battlefield. GMT's Red Badge Of Courage and Gringo! Are the two most recent releases in this classic line of games.

The Game:
Dead of Winter II completely revisits this battle. The old version needed a face-lift. The biggest change is in returning the ground scale to 110 yards per hex. While going to the larger scale means an increase in maps, the added elbow room allows for much more historical unit frontages and more playable stacking.
One Introductory and ten regular scenarios examine every aspect of the historical battle and present the players with several plausible alternative situations based on events leading up to the actual engagement. Scenario sizes range from one-half of one map and an hour to play, to all four maps and many enjoyable gaming hours. Also included are a number of optional forces that could have plausibly been brought into the fight; Keep your opponent guessing as to what he will face next with this interesting range of options.

The Team:
While Richard Berg remains the final authority for all things GBACW, and John Alsen continues his invaluable role in the development of each title, Dead of Winter II adds one more well-known gaming name to the mix: Designer Dave Powell. Dave has designed more than a dozen civil war simulation games with The Gamers, Inc, (now owned by MMP.) Dave has always loved the GBACW since the moment he first opened the box for TSS, and welcomed the chance to bring his design talents and historical skills to the Dead of Winter project.

The GMT game is the revised second version of Dead of Winter: The Battle of Stones River by Simulation Design, Inc..


Game Design: Dave Powell
Series Design: Richard H. Berg
Developer: John Alsen

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