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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 1-4+ 명
  • 게임시간

    240-300 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

소행성 필드 X에서, 당신은 살기 힘든 소행성 지대를 채굴하는 네 개의 파벌 중 하나로 플레이한다. 이 게임의 목적은 당신의 식민지를 살아있게 하고 보호하기 위해 그리고 가능한 한 많은 귀중한 광석을 채굴하고 판매하기 위해 채굴 인프라를 구축하고 업그레이드하는 것이다. 매출에서 크레신(돈)을 가장 많이 축적하는 파벌이 승리한다. 그러나, 이 소행성장의 미지의 지역 어딘가에 묻혀 있는 것은 무시무시한 형태의 에너지를 방출하는 신비한 외계 유물이다. 그것은 이 초자본주의 세계에서 큰 가치가 있고, 마찬가지로 큰 위험이다. 만약 당신이 그것을 발견하고 당신의 베이스 돔으로 그것을 다시 운반한다면, 당신은 엄청난 이익을 위해 그것을 광석 운송선에 팔 수 있다. 하지만 다루기 어려운 상황에서, 당신이 이것을 달성하기 전에 다른 사람이 그것을 훔칠 수도 있다!

Asteroid Field X는 Zach Horton의 한정판 게임이다. 그것은 1992년 그가 디자인한 시제품에 기반을 두고 있다. 그것은 천체 X가 그들의 고향 별을 불안정하게 만들어 초신성의 절망적인 상태로 이끌기 전에 강력하지만 취약한 제국에 연료를 공급하기 위해 광산 식민지가 원료를 공급했을 때 문명의 추출물 과잉에 대한 기원 이야기인 초신성의 전편으로 기능한다ng 기반 시설은 기본 금속(매우 가치가 없지만 장비 제조에 필요), 프리미엄 금속(광업 식민지의 주요 수출품이지만 일부 품목을 제조하는 데도 사용됨) 및 휘발성 화합물(물 및 광물과 같은 식민지를 유지하는 데 필요한 물질)을 추출하기 위한 것입니다. 이 물질들의 보상 사이에서 전략을 세우는 것을 넘어, 당신은 당신의 광석을 당신의 베이스 돔으로 안전하게 되돌리기 위해 운송 네트워크를 유지할 필요가 있다. 파괴, 보호 또는 직접 공격에 사용할 다양한 다른 장치를 만들 수 있습니다. 소행성 필드 X는 숨겨진 움직임을 광범위하게 사용하며, 선박은 다른 플레이어가 자신의 위치를 볼 수 없도록 클로킹 장치를 장착할 수 있다. 많은 카고 카드들은 그것들을 개발하고 플레이하는 플레이어들에게 특별한 능력을 제공한다. 이들 중 일부는 은밀하게 재생되고 익명으로 공개되어 종종 예측할 수 없는 결과를 낳는다. 이러한 메커니즘을 결합하면 플레이어는 종종 한 번에 파괴 활동, 공개적으로 적대적인 행동, 평화적인 외교의 비밀 캠페인을 추구할 수 있다!

모든 플레이어가 차례를 마친 후, 각 라운드는 플레이어가 동시에 새로운 유닛을 제조하고 공개될 비밀 카드를 배포하는 “외교 단계”로 끝난다 다음 라운드에서, 그리고 기다리고 있는 상선들에게 얼마나 많은 광석을 팔 것인지 결정한다. 금속 광석의 기본 가격은 게임 중에 변동하는데, 이는 시장 카드의 반 무작위 타임라인에 묶여 있기 때문이다. 그러나 각 참가자들이 그들의 광석에 대해 받는 최종 가격은 모든 참가자들이 라운드하는 시장에 얼마나 많은 총 광석을 버리느냐에 따라 결정된다. 따라서 플레이어가 자신의 이익을 위해 시장을 조작하려고 시도하기 때문에 베팅과 허세는 중요한 역할을 한다. 12라운드(각각 마켓 카드로 표시) 후, 가장 많은 돈을 받은 플레이어가 승자로 선언되면서 게임이 종료된다.

In Asteroid Field X, you play as one of four factions mining an inhospitable asteroid belt. The object of the game is to build and upgrade mining infrastructure to both keep your colony alive and protected and to mine and sell as much precious ore as possible. The faction that accumulates the most Creschins (money) from their sales will win the game. However, there is an “X-factor” in play: buried somewhere in the uncharted regions of this asteroid field is a mysterious alien artifact that emits terrifying forms of energy. It is of great value in this hyper-capitalist world, and of equally great danger. If you unearth it and manage to transport it back to your base dome, you can sell it to the ore transport ships for an enormous profit. But given the difficulty of handling it, someone else might steal it before you can accomplish this!

Asteroid Field X is a limited edition game by Zach Horton. It is based upon a prototype he designed in 1992. It functions as a prequel to Supernova, an origin story about a civilization’s extractavist excesses, when mining colonies supplied the raw materials to fuel a powerful but fragile empire—before Object X caused their home star to become unstable, leading to the desperate conditions of Supernova.

Players build and upgrade mining infrastructure in order to extract base metals (not very valuable, but needed to manufacture equipment), premium metals (the chief export of the mining colony, but also used to manufacture some items), and volatile compounds (substances needed to maintain your colony such as water and minerals). Beyond strategizing between the payoffs of these substances, you need to maintain transportation networks to return your ore safely to your base dome. You may build various other units to be used for sabotage, protection, or direct attacks. Asteroid Field X makes extensive use of hidden movement, and ships can be equipped with cloaking devices to render their locations invisible to other players. Many cargo cards offer special capabilities to players who develop and play them. Some of these are played covertly and revealed anonymously, to often unpredictable results. Combined, these mechanisms allow players to pursue secret campaigns of sabotage, openly hostile actions, and peaceful diplomacy, often all at once!

After all players have taken their turn, each round ends with a “diplomatic phase” in which players simultaneously manufacture new units, deploy covert cards that will be revealed in the next round, and decide how much ore to sell to the waiting merchant ships. The base prices of metal ore fluctuate during the game, as they are tied to a semi-randomized timeline of market cards. The final price that each player receives for their ore, however, is determined by how much total ore is dumped on the market that round by all players. Thus betting and bluffing play a significant role, as players attempt to manipulate the market to favor their own interests. After 12 rounds (each represented by a Market card), the game ends, with the player who has received the most money declared the winner.

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